جاباما
۸۸۶۷۶۶
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

آمریکا، ایران را به سرکوب آزادیِ مذهبی متهم کرد

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا با اعلام اینکه تحریم های جدیدی علیه گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران وضع خواهد شد، بار دیگر دولت های مخالف سیاست های امپریالیستی کاخ سفید را به سرکوب آزادی های مذهبی متهم کرد.

ایرنا: معاون اول رئیس جمهوری آمریکا با اعلام اینکه تحریم های جدیدی علیه گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران وضع خواهد شد، بار دیگر دولت های مخالف سیاست های امپریالیستی کاخ سفید را به سرکوب آزادی های مذهبی متهم کرد.

مایک پنس روز پنج شنبه در نشست نمایندگان گروه های مذهبی برای پیشبرد آزادی های مذهبی که در واشنگتن برگزار شد، افزود: آمریکا بیش از ۳۴۰ میلیون دلار به اقلیت های دینی و مذهبی که توسط داعش در عراق سرکوب شده بودند، اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته که نخستین دور این نشست ها برگزار شد تا کنون از سوی مدافعان آزادی های مذهبی، ۵ میلیارد دلار کمک دریافت کرده ایم، ادامه داد: ۸۳ درصد مردم جهان در کشورهایی زندگی می کنند که آزادی های مذهبی نه تنها محدود بلکه سرکوب می شوند.

آمریکا، ایران را به سرکوب آزادیِ مذهبی متهم کرد

معاون اول ترامپ با این ادعا که فهرست این کشورها بسیار طولانی است به نیمکره شمالی اشاره کرد و گفت: در همین نیمکره خودمان "دانیل اورتگا" (رئیس جمهوری نیکاراگوئه) را داریم که مدافعان ازادی بشری را می ترسانند.

پنس به ونزوئلا پرداخت و افزود: نیکلاس مادورو در ونزوئلا هم مردم خود را سرکوب می کند و رسانه هایی که همسوی مادورو هستند، هولوکاست را نفی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه "مادورو مشروعیتی ندارد و باید برود"، به دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور اعتراف کرد و ادامه داد: همانگونه که ترامپ دستور داد، آمریکا افتخار می کند که نخستین کشوری است که خوان گوایدو را رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد و تا کنون ۵۰ کشور به ما پیوسته اند.

معاون اول ترامپ به جمهوری اسلامی ایران هم اشاره کرد و مدعی شد "ما می خواهیم تعقیب و سرکوب اقلیت های مذهبی در ایران پایان یابد".

پنس بدون توجه به آزادی های مذهبی اقلیت های دینی در ایران که در قانون اساسی آن هم تصریح شده و زندگی مسالمت آمیزی هم با اکثریت شیعیان دارند، گفت "مسیحیان، یهودیان و سایر اقلیت های دینی و مذهبی از اساسی ترین حقوقی که اکثریت شیعه برخودارند محرومند".

وی با تکرار ادعاهای دولت ترامپ علیه ایران مبنی بر حمایت از تروریسم، افزود "تردیدی نیست که رهبران ایران به طور مرتب خشونت و تروریسم را به سراسر منطقه صادر می کنند". "شبه نظامیان مورد حمایت ایران مردم عراق را آزار می دهند و آمریکا در این زمینه ساکت نخواهد نشست."

معاون اول ترامپ که از یکسال گذشته تا کنون به خوبی نشان داده است که رهبر تروریسم اقتصادی در جهان است، اضافه کرد: امروز دو گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران را مورد تحریم قرار می دهیم. نیرومندانه در برابر رهبران تهران ایستاده ایم و می خواهیم که مردم به مبارزه خود ادامه دهند.

در این اظهارات به جنایت های رژیم صهیونیستی، سعودی و بحرین علیه فلسطینیان و همچنین مردم بی گناه یمن و شیعیان عربستانی و بحرینی اشاره نشد.

علاوه بر آن، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در حالی این کشور را طلایه دار آزادی های بیان و عقیده در جهان می داند که در چند روز گذشته، دونالد ترامپ یادداشت های نژادپرستانه ای را علیه چهار نماینده زن رنگین پوست و مهاجر منتشر کرد و حامیان خود را علیه این اعضای مجلس نمایندگان که منتقدان جدی سیاست های مهاجرتی و همچنین حمایت از رژیم های صهیونیستی و سعودی هستند، برانگیخته است به گونه ای که در سخنرانی شامگاه چهارشنبه وی، حاضران شعار می دانند که آنها را از آمریکا بیرون کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امریکا غلط کرد

    • آزاد

      عجببببب

    • بدون نام

      دشمن ملت ایران دیگه چه باید بگه
      ملت ما مقاوم ایستاده وذره ای ارزش برااین حرف ها قائل نیست

    • احمدع

      امریکابنا به اظهارات تبلیغاتی ترامپ بوجود اورنده ی داعش است وتمام مظلمینب که توسط داعش کشته شده اند بانیش شما هستیدمذهب های ساختگی شما هم وهابیت وبهابیت است که جبهه فرهنگی شما علیه اسلام است که در برابر منطق اسلام جایگاهی ندارندومنطق اسلام لااکراه فی الدین است که شعار قران است

    • بدون نام

      شما آمریکایی ها،رنگین پوست هارالایق ته چاه توالت می دانید؟!کودکان یمنی در قحطی میمیرند غیرنظامی ها یمن،بخاطر حرص و طمع شما به دلارهای عربستان،راحت کشته می شونند!لطفادرمورد ایران اظهارنظرنکنید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج