۸۸۶۷۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

محمد بنا: از روس ها انتقام می گیریم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید که با داشتن کشتی‌گیران خوب، کادر فنی قوی و مدیریت قدرتمند در فدراسیون، خیالش از همه نظر راحت است.

ایسنا: محمد بنا درباره رقابت‌های کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) اظهار کرد: کیفیت مسابقه‌ها از نظر فنی بسیار بالاست هم تیم‌های خارجی و هم کشتی‌گیران ما خیلی خوب هستند. البته شاید از نظر نتیجه بگویند که زیاد خوب نبوده اما باید در نظر بگیریم که مجارستان از بهترین نفرات این چند سال خود استفاده کرده است، ما هم تمام کشتی‌گیرانی که احساس کردیم شرایط مسابقه را دارند، وارد این رقابت‌ها کردیم. من به نتایج، کاری ندارم چون تنها یک ماه است که دوباره شروع کرده‌ایم و در حال حاضر اصلا شرایط برایم مهم نیست. شاید اگر مرتب کار کرده بودیم، باید نتایج را در نظر می‌گرفتیم و نقطه ضعف‌مان به حساب می‌آمد ولی در شرایط فعلی نباید به نتایج اهمیت چندانی بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشتی‌گیرانی بودند که پشتوانه‌های مناسبی به حساب بیایند، گفت: کشتی‌گیرانی مثل محمد نوربخش، شیرزاد بهشتی طلا و محسن حاجی‌پور پشتوانه‌های خوبی هستند که همه جوانند. در 71 کیلوگرم خوشحالم که جوان‌های خوبی مثل برومند اصلان، محمد کریمی و باباجعفری را داریم و در 80 کیلوگرم یک کشتی‌گیر جوان و با انگیزه مثل یوسف قادریان حضور دارد.

بنا درباره فقر کشتی‌گیر در اوزان 71 و 80 کیلوگرم بیان کرد: فقر کشتی‌گیر در این اوزان طبیعی است چون وزن‌های جدیدی هستند و تا بخواهد این اوزان برای کشتی‌گیران جا بیفتد، به زمان نیاز داریم اما ما نفراتی داریم که در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کنیم. مثلا سعید عبدولی قرار است در 71 کیلوگرم کشتی بگیرد و در جام یادگار امام به وزن 75 کیلوگرم رفته است. یا در وزن 80 کیلوگرم حبیب اخلاقی را داریم که کنار او جوانی مثل یوسف قادریان هم حضور دارد. اگر کمی به ما زمان بدهید، اوضاع را کنترل خواهیم کرد چون هدف اصلی ما رقابت‌های جهانی ازبکستان و بازی‌های آسیایی است. یادم است که یک سال قرار بود به بازی‌های آسیایی گوانگجو اعزام شویم و در ابتدای آن سال در رقابت‌های قهرمانی آسیا چهارم شدیم. خیلی‌ها آن زمان گفتند بادکنک فرنگی ترکید اما ما می‌دانستیم که چه نقشه‌ای کشیده‌ایم تا در آخر کار به نتیجه برسیم و به همین دلیل در بازی‌های آسیایی گوانگجو چهار مدال طلا گرفتیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه خیالم از همه نظر راحت است، افزود: خیالم راحت است چون تعدادی کشتی‌گیر باانگیزه و خوب دارم و از دل آن‌ها و شجاعت‌شان مدال کسب خواهیم کرد. به همین دلیل نگرانی خاصی ندارم. درست است که مشکلات وجود ندارد ولی وقتی می‌بینم در فدراسیون اشخاصی مثل رسول خادم، علیرضا حیدری، علیرضا رضایی و حمید بنی‌تمیم حضور دارند و حسن بابک با قدرت مدیریتی خود در کنارم است، خیالم راحت می‌شود. تنها مشکل، کمبود بودجه است که آن هم ان‌شاءالله برطرف می‌شود.

بنا ادامه داد: من اگر در طول این سال‌ها نتیجه نمی‌گرفتم تا به حال 10 دفعه سرم را می‌بریدند اما چون به کار و بچه‌های خودم ایمان داشتم، همیشه مطمئن کار کرده‌ام و با کمک همکارانم بهترین نتیجه را گرفته‌ام. ان‌شاءالله از این به بعد هم همین طور خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد محسن حاجی‌پور بتواند قهرمان اهل کره شمالی سال 2013 جهان را در فینال جام یادگار امام (ره) شکست دهد، گفت: تنها کسی که در این وزن توانسته 6 مدال طلا بگیرد، حمید سوریان است. بقیه همه تک مدال گرفته‌اند مثل همین کشتی‌گیر کره شمالی. پس آن‌ها که یک ساله‌ای هستند، قابل بردن هستند. محمد نوربخش و شیرزاد بهشتی‌طلا هم با یون وون چول کشتی خوبی گرفتند و وقتی به کسی مثل محسن حاجی‌پور سیستم کشتی‌اش متفاوت بود خورد، دیدید که به راحتی شکست خورد. این برای کشتی دنیا هم می‌تواند یک درس باشد و با آنالیز می‌توان نشان داد که این کشتی‌گیر قابل بردن است.

وی نوع برگزاری و سطح رقابت‌های جام یادگار امام را بسیار بالا دانست و اضافه کرد: از عبدالله عزیزی باید تشکر کنیم که به خوبی شرایط برگزاری مسابقه‌ها را فراهم کرد و سالن هفتم تیر را به این خوبی مهیای برگزاری چنین رقابتی کرد. من در کل سال‌هایی که در کنار کشتی‌ بوده‌ام و مسابقه‌ها را از نزدیک دیده‌ام امسال تنها سالی است که می‌بینم یک رقابت در ایران در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنین درباره وضعیت ملی‌پوشان المپیکی اظهار کرد: المپیکی‌ها بعد از المپیک لندن کنار هم جمع نشده بودند و هیچ وقت در اختیار، نبودند. بعضی از آن‌ها مثل حبیب اخلاقی و حمید سوریان کشتی را رها کرده بودند و یا سعید عبدولی که به خاطر مصدومیت نمی‌توانست تمرین‌های جدی داشته باشد یا بشیر باباجان‌زاده که از نظر بدنی به هم ریخته بود. خوشبختانه در اردویی که برگزار کردیم، چون زمان زیادی نداشتیم، سعی کردیم از نظر روانی پیوند بین بچه‌ها را دوباره به وجود بیاوریم تا در مدت زمان باقی مانده بتوانیم کشتی‌گیران را به مرز آمادگی برسانیم. پس از پایان این اردوی تیم ملی، تا بازی‌های آسیایی، 11 مرحله اردو خواهیم داشت که زمان کافی خواهیم داشت تا آمادگی ملی‌پوشان را به حد مطلوب برسانیم و در مسابقه‌ها از آن‌ها استفاده کنیم.

بنا در واکنش به تغییر زمان جام جهانی به ایسنا گفت: از طرفی به نفع ما شد و از یک طرف هم به شاید به ضررمان باشد چون زمان زیادی برای آمادگی کشتی‌گیران برای جام جهانی خواهیم داشت، خوب است چون می‌خواهیم در آن مسابقه‌ها که در روسیه هم برگزار می‌شود، انتقام جام جهانی گذشته را از روس‌ها بگیریم و این پتانسیل را هم خواهیم داشت و هرچه رقابت‌ها عقب بیفتد آمادگی کشتی‌گیران‌مان بیشتر خواهد شد اما از یک طرف هم چون تاریخ جام جهانی به بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی نزدیک می‌شود، شاید برایمان مشکل‌ساز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج