جاباما
۸۸۶۸۰۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دست خالی کاراته ایران در انتخابات آسیا

انتخابات کنفدراسیون کاراته آسیا برگزار و «ناصر الزورقی» از امارات رئیس این کنفدراسیون شد. ایران نیز سهمی در کرسی های این انتخابات نداشت.

خبرگزاری ایرنا: انتخابات کنفدراسیون کاراته آسیا برگزار و «ناصر الزورقی» از امارات رئیس این کنفدراسیون شد. ایران نیز سهمی در کرسی های این انتخابات نداشت.

کنگره و انتخابات کنفدراسیون کاراته آسیا، امروز (پنجشنبه) در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و «الزورقی» اماراتی که مذاکرات گسترده ای انجام داده بود، برای چهار سال ریاست این کنفدراسیون را عهده دار شد. در گذشته «چانگ» از تایوان رئیس این کنفدراسیون بود.

در رای گیری انجام شده، نفراتی از هند، اردن، عراق، ماکائو، ازبکستان و قزاقستان به عضویت هیات رئیسه آسیا درآمدند.

«سیدحسن طباطبایی» رئیس فدراسیون ایران که برای حضور در انتخابات هیات رئیسه کاندیدا شده بود، به توفیقی نرسید.

بر اساس اخباری دریافتی از محل برگزاری مجمع، وی که شرایط خوبی در مذاکرات رو در رو برای کسب آراء نداشت، پیش از آغاز رای گیری انصراف داد.

هرچند برخی نیز معتقدند که وی آرای لازم را برای رسیدن به هیات رئیسه به دست نیاورده است، اما نکته مهم نرسیدن ایران به جمع اعضای هیات رئیسه قاره کهن تلقی می شود.

با این اوصاف کاراته ایران که قدرت اول آسیا و از تیم های برتر جهان است بازهم در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا نماینده ای ندارد.

درحالی که اردن و عراق از غرب قاره کهن به هیات رئیسه رسیده اند و قزاقستان نیز به کرسی دست یافت، اما ایران بازهم هیچ جایی در کنفدراسیون ندارد.

چهار سال قبل نیز «علیرضا سمندر» رئیس وقت فدراسیون ایران در انتخابات هیات رئیسه آسیا که در ژاپن برگزار شد، نتوانست به عضویت کنفدراسیون قاره پهناور درآید.

آخرین بار «سیدعباس احمدپناهی» نماینده ایران در کنفدراسیون کاراته آسیا بود و پس از آن نمایندگان ایران یکی پس از دیگری در کسب کرسی، ناکام ماندند.

کاراته ایران با وجود داشتن قدرت بالا در مسابقات گوناگون به دلیل تغییرات گسترده مدیریتی و اختلافات بی پایان داخلی، جایگاهی در فدراسیون جهانی و آسیایی ندارد و تنها «جواد سلیمی» رئیس کمیته داوران ایران دارای کرسی بین المللی است.

نداشتن کرسی تاثیرگذار و ضعف مفرط دیپلماسی سبب به وجود آمدن مشکلات مختلفی می شود که نمونه بارز آن امروز برای «امیر مهدی زاده» قهرمان مطرح کاراته کشورمان به وجود آمد و نام وی در قرعه کشی وزن منهای ۶۷ کیلوگرم قهرمانی آسیا قرار نگرفت.

مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا از فردا (جمعه) در تاشکند آغاز می شود.

در حالی که ثبت نام قهرمان پرافتخار ایران انجام شده و حتی آی دی کارت وی پس از حضور در وزن کشی نیز صادر شد، اما نامش در جدول وزن منهای ۶۷ کیلوگرم جای ندارد.

مشکل مهدی زاده به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برمی گردد که یک تصمیم احساسی برای او مشکل ساز شد.

«سیدحسن طباطبایی» رئیس فدراسیون کاراته و «جواد سلیمی» رئیس کمیته داوران فدراسیون ایران که دارای کرسی بین المللی است در تلاش برای رفع این مشکل بودند که تا این لحظه راه به جایی نبردند و به نظر نمی رسد که مشکل مهدی زاده برطرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج