جاباما
۸۸۶۸۴۰
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

جمالی: والیبال در حال نابودی است

دبیر اسبق فدراسیون والیبال با انتقاد از مدیریت فدراسیون بدون رییس از لزوم پرهیز دخالت وزارت ورزش در انتخابات والیبال سخن گفت.

خبرگزاری ایسنا: دبیر اسبق فدراسیون والیبال با انتقاد از مدیریت فدراسیون بدون رییس از لزوم پرهیز دخالت وزارت ورزش در انتخابات والیبال سخن گفت.

داریوش جمالی دبیر اسبق فدراسیون والیبال با بیان نقطه نظراتش در گفت و گوی تفضیلی با ایسنا شرایط این روزهای موفق‌ترین ورزش تیمی ایران را بررسی کرد.

*والیبال در حال نابودی است

داریوش جمالی ابتدا درباره شرایط و روندی که والیبال ایران در حال طی کردن است، گفت: اگر خلاصه بگویم، والیبال در حال به باد رفتن و نابودی است. دستگاه‌های کشور دستوراتی می‌دهند که این آقایان خلاف آن انجام می‌دهند. ما در حال استفاده از جنس خارجی هستیم، بدون آنکه کسی از او حسن انجام کار بخواهد.

تیم ملی ایران در حال حاضر از نظر تکنیک و تاکتیک فردی و تیمی فوق‌العاده است و این بازی‌های تیم ملی ایران خصوصاً برابر صربستان و آمریکا در کلکسیون بازی‌های خوب فدراسیون جهانی والیبال خواهد بود، اما این عملکرد تنها به دلیل توانایی فردی بازیکنانی چون معروف بود.

بارها گفته‌ام که نقش و نگار فرش ایرانی زیبا است و والیبال ایران الان نقش و نگار فرش ایرانی را دارد، اما این بازی‌ها به کولاکوویچ مربوط نبود و او بازیکنان را به این سطح نرسانده است.

جمالی ادامه داد: بازیکن ما یک شبه اسپک نزده است و هزار نکته باریک‌ در عملکرد آنان وجود دارد. بازیکنان ما فوق‌العاده بودند اما این تیم، تیمی نیست که دوام داشته باشد چون کلاً والیبال جهان شرق نوسان دارد، خصوصاً والیبال ایران که مدیریت داخلی ندارد، چون رئیس ندارد. ما در خانه، خانواده خود را مدیریت نکنیم سرمان بی کلاه می‌ماند، چه برسد به والیبال جهان با این پتانسیل بالا!

*آقای سرپرست والیبال را نمی‌فهمد!

کارشناس والیبال ایران با انتقاد از عملکرد افشین داوری، گفت: این آقای سرپرست را که روی کار گذاشته‌اند در والیبال کسی نمی‌شناخت، باید بگویم که آقای سرپرست شما را هیچکس در والیبال نمی‌شناسد چون شما اصلاً در والیبال نبوده‌اید، شما می‌خواستید به آمریکا رفته و بازی‌ها را ببینید؟!

شما به بازیکنی مثل معروف چه چیزی می‌توانید بگویید، مگر والیبال را می‌فهمید؟ والیبال فقط زدن اسپک نیست. همه تیم را در حال حاضر معروف میچرخاند و حتی مربی هم مثل او نیست. بازیکنان ما خودشان خوش درخشیده‌اند و کسی در این درخشش سهم زیادی ندارد جز بازیکنان.

*کولاکوویچ در حد ایران نیست

او درباره کولاکوویچ نیز گفت: آقایان می‌گویند کولاکوویچ، من سال ۱۹۷۵ در بلگراد بودم و دیدم چگونه تیمشان را به سکو رساندند، این آقایان فقط جنجال‌چی هستند و با جنجال در مسابقات بین قاره‌ها سوم شدند. این مربی در حد والیبال ایران نیست.

*والیبال، قاشق درست کردن نیست

دبیر سابق فدراسیون والیبال درباره مدیریت فدراسیون تاکید کرد: فدراسیون جهانی قصد دارد والیبال را معرفی کند تا همه عموم جامعه آن را بشناسند، این را به همه مسئولان ورزشی بگویید. قصد دارند والیبال را به ملت‌ها بشناسانند. اگر ارومیه و اردبیل را به عنوان‌میزبان قبول کردند به همین دلیل است.

فدراسیون جهانی دوست دارد این رشته را معرفی کند، شوخی نیست که والیبال را الکی مدیریت کرد، باید این رشته رییس قدرتمند داشته باشد. والیبال ایران قاشق درست کردن نیست که مشت بزنیم پهن شود و دمش را بگیریم تا دراز شود، والیبال نیاز به مدیریت کارآمد دارد.

*همه به دنبال بوی کباب و صندلی ریاست هستند

جمالی در پاسخ به این سوال که چرا انتخابات والیبال برگزار نمی‌شود، گفت: والیبال ما دوره قبل یونیورسیاد اول شد اما نمی‌دانم چرا مربی این تیم را عوض کردند. هر کی هرکی بودن فدراسیون است که چنین اتفاقاتی را در پیش دارد.

چون همه حرص آن صندلی را می‌خورند. زمانی که بنده در فدراسیون بودم ۴۵۰ هزار تومان بودجه سالیانه والیبال بود و چهار قهرمانی کشور راه می‌انداختم اما الان چندین میلیارد پول فقط هیات تهران طلبکار است. همه به دنبال بوی کباب هستند که انتخابات برگزار نمی‌شود.

او افزود: الان کار در فدراسیون والیبال سخت است چون قراردادهای اجتماعی بهم ریخته است و احترام و ارتباط کافی وجود ندارد. والیبال ایران در شرایطی است که میان بهترین‌ها قرار گرفته اما شرایط اینگونه نخواهد ماند. باید فردی روی کار بیاید که اهل فن باشد.

این آقا از کجا آمده است که میخواهد رییس فدراسیون شود؟ باید یک فرد کاربلد روی کار بیاید. والیبال ما الان مثل فرش ایرانی است و همه چیز آن تار، پود، رنگ و … خوب است و مدیریت آن تنها نیاز به کاردان دارد.

*مجری تلویزیونی والیبال به ست میگوید دست!

جمالی در بخشی از انتقادات خود به عملکرد مجربی‌ها و کارشناسان تلویزیونی والیبال اشاره کرد و گفت: در والیبال به سه بر از ۵ ست می‌گویند گیم اما مجری تلویزیون ما به هر ست والیبال می گوید دست یا گیم، دست برای تخته نرد و پاسور است نه والیبال.

وقتی مجری ما اشتباه می گوید یعنی انتقال اشتباه اطلاعات، نباید اطلاعات اشتباه به مردم بدهیم. این درست نیست.

*درباره زمان انتخابات نمی‌توان الان صحبت کرد

پیشکسوت با سابقه والیبال ایران در مورد بهترین زمان برای برگزاری انتخابات گفت: والیبال ما خوب است اما مدیریت ندارد. من فکر نمی‌کنم الان بتوان در این مورد حرف زد، باید کارشناسان به این موضوع ورود کنند تا بهترین زمان را برای انتخابات والیبال اعلام کنند. زمانی که مدیر و کارشناس بود باید انتخابات برگزار شود.

من با پوست شکم گاو توپ درست کرده و والیبال بازی کرده‌ام اما به راحتی درباره این رشته صحبت نمی‌کنم اما آقایان میخواهند رئیس شوند، الان به نظرم باید قدر این رشته را دانست، دل کسی برای والیبال نمی‌سوزد.

او تاکید کرد: والیبال ما گسترده شده و حالا باید آن را جمع کرد. الان دانشجویان ما خراب کردند در حالی که دور گذشته قهرمان شدیم، چون کار نیروی متخصص لازم دارد. مگر می‌شود همه فدراسیون‌های ورزشی را یک نفر اداره کند؟ خود والیبال یک دنیا است و باید تخصصی روی آن کار کرد.

*یکنفر می‌خواهد کنترل همه چیز در دستش باشد

او در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش قصد دست کاری انتخابات را دارد که آن را برگزار نمی‌کند؟ اظهار کرد: درست است، یک فردی در سازکار ورزش وجود دارد که قصد دارد انتخابات را کنترل کند. این یک نفر قصد دارد همه فدراسیون‌ها را تحت امر خود قرار بدهد که اشتباه است.

او قصد دارد فدراسیون‌ها را تحت کنترل نگه دارد. داورزنی قصد دارد والیبال را تحت کنترل داشته باشد در حالی که نمی‌تواند این کار را کند چون کار سخت است.

او افزود: اما این را از آقای سرپرست بپرسید چه بویی از والیبال برده است که میخواست به آمریکا برود یا رئیس شود! شما اصلاً والیبال را نمی‌شناسید! به جای هزینه سفر به آمریکا بهتر است توپ بخرید و به استان‌های کم توان بدهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمق جان دست رو برای این میگن که کلمه لاتین به کار نبرن....

    • ممد... مشهدی

      دمت گرم مرد تویی که پشت پرده رو گفتی

    • میلاد

      کور شید که موفقیت هیچکس رو جز خودتون قبول ندارید...میتونید بفرمایین وسط گود نمیتونید هم لطفا خفه شید دیگه....

    • حمید

      دارید با همین حرفای مفت دستی دستی والیبال رو مثل فوتبال نابود میکنید....
      خدا نابود کنه تیره و تبار کسانی رو که چشم ندارن پیشرفت ایران رو ببینن......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج