۸۸۶۸۴۸
۲۲ نظر
۵۰۱۲
۲۲ نظر
۵۰۱۲
پ

بولتون: ایران نباید توان غنی‌سازی داشته باشد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که امکان غنی سازی اورانیوم برای ایران یکی از نقص های برجام بوده و تهران نباید امکان غنی سازی داشته باشد.

ایرنا: جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد جمعه در پیامی توئیتری مدعی شد: یکی از بدترین اشتباه های توافق (هسته ای) ایران که اکنون کاملاً عیان شده، اجازه دادن به ایران برای حفظ توانمندی های غنی سازی (اورانیوم) بود. ایران نباید هیچ غنی سازی داشته باشد.

وی افزود: فشار حداکثری ادامه می یابد تا ایران جاه طلبی های هسته ای و فعالیت های مخرب خود را کنار بگذارد.

ادعای بولتون در حالی است که پیمان منع گسترش هسته ای (ان پی تی) حق غنی سازی را برای کشورهای عضو این پیمان قائل شده و ایران در سال ۱۳۴۷ این پیمان را امضا کرده و در سال ۱۳۴۸ به تصویب مجلس شورای ملی وقت رساند.

بولتون: ایران نباید توان غنی‌سازی داشته باشد

جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ با امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به صورت داوطللبانه پذیرفت که میزان غنی سازی اورانیوم را به ۳.۶۷ درصد محدود کند.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه سال گذشته پس از اعلام خروج از برجام برخلاف قوانین بین المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که این توافق را تایید کرده بود، تحریم هایی را که به واسطه برجام رفع شده بود، علیه ملت ایران بازگرداند.

جمهوری اسلامی ایران با یکسال صبر راهبردی و پیگیری‌های مستمر برای جلوگیری از فروپاشی برجام، به دنبال ناتوانی اروپا در عمل به تعهدات برجامی خود، تصمیم‌های جدیدی اتخاذ کرد.

طبق توافق هسته‌ای مقرر شده بود که ایران با رفع تحریم‌های بین المللی از مزایایی اقتصادی برجام برخوردار شود، اما آمریکا با اعمال فشارحداکثری تلاش می‌کند تا فروش نفت ایران را به صفر برساند.

در مقابل این اقدامات، ایران از کشورهای اروپایی خواست تا طبق توافق نسبت به مقابله با تحریم‌های آمریکا و انجام تعهدات اقدام کرده و راهکارهایی را برای برخورداری تهران از مزایای اقتصادی برجام پیش بینی کنند. اما با گذشت بیش از یکسال و صبر ایران، اروپا تاکنون این تعهد خود را انجام نداده است.

در پی این اقدام، شورای عالی امنیت ملی روز ۱۸ اردیبهشت ماه امسال (۱۳۹۸) در بیانیه‌ای از برنامه ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای در توافق برجام خبر داد.

براساس بیانیه شورای عالی امنیت ملی در صورتی که شرکای اروپایی برجام طی این مدت گامی برای تأمین منافع ایران در توافق برجام برندارند ایران گام دوم کاهش تعهدات هسته‌ای خود را در پایان مهلت ۶۰ روزه برمی دارد.

پس از اتمام مهلت 60 روزه رئیس جمهوری اعلام کرد که ایران دیگر متعهد به رعایت سقف ۳/۶۷ درصد نخواهد بود و در عین حال تاکید کرد که این اقدامات در کاهش تعهدات هسته‌ای برگشت پذیر است و هرگاه شرکای اروپایی اقدام به اجرای تعهدات خود در برجام کرده و منافع ایران در توافق هسته‌ای تأمین شود تهران هم سریعاً می‌تواند کاهش تعهدات خود را متوقف کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خفه شوایران نبایدغنی سازی داشته باشه اون یکی میگه ایران نبایدموشک داشته باشه این میگه ایران نبایددراموردیگرکشورها مداخله کنه بابابی شرف بگیدملت ایران حق نفس کشیدن هم نداره

    • احمدع

      ماکه توان غنی سازی داریم وقبل از برجام 20 درصد راانجام دادیم ماهم میگوییم امریکا نباید بم اتمی داشته باشدشما تروریستهای بین المللی که بابمب اتم ناکازوکی وهیروشیما را بمباران کردید صلاحیت اظهار نظر ندارید ازجنایتی که منحصر به شماست خجالت بکشید

    • بی نام

      ببند دهنتو

    • برترینها

      این مرتیکه بد سیبیل فکر کرده هر کاری خودشون میکنن درسته! چرا شما توان غنی سازی داشته باشین ما ندتشته باشیم؟

    • امیر حسین

      به شما چه ربطی داره یه کشور تو خاک خودش چیکار میکنه؟مگه شما که اینهمه سلاح هسته ای در اختیار دارید جواب میدید به کسی که حالا برای ایران تعیین تکلیف میکنید؟!!!اونم ایران.خودتون مثل...تو گل موندید ولی هنوزم از رو نرفتید

    • بهلول

      بزودی خفه میشوی ودیگه پارس نمیکنی

    • اکبر

      کافر کثیف ضد بشر

    • بدون نام

      بولتون غلط کرده ماباید غنی ساز ی راصد درصد بالا ببریم چون ما به هیچ کشوری تجاوز نکرده ایم واین امریکای جنایت کار است دخالت در امور همه کشورها میکند جنگ عرق وافغانستان ولیبی وفلسطین همه بدست امریکا است پس این امریکا است که باید بمبهای خود را معدوم وخلع سلاح بشه اصلا از ان طرف دنیا امده خلیج فارس باید هرچه زودتر گورش را در خلیج فارس وخاور میانه گم کند یانکی به خانه ات برگردو گورت را گم کن یا با پس گردنی بیرونت میکنیم خوکهای نجس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      شیطان زشت

    • ناخدا غلام

      نباید تمام شد الان دیگه دارد.

    • کهنه سرباز وطن

      مرتیکه احمق خیلی راحت میاد میگوید که ایران که دانش هسته ای رو برای مقاصد صلح آمیز میخواهد حق غنی سازی نداشته باشد و آمریکا یی ها که سابقه استفاده از سلاح هسته ای رو دارند و سلاح های هسته ای انبار شده در زرادخانه هایشان برای نابودی چندین بار ه کره زمین بیشتر است روز به روز جدی تر انبار های هسته ای شان رو پرتر کنند

    • hossin

      چرا هر مصاحبه ای انجام میشه در پایان تکرار مکررات خروج ترامپ از برجام و زمان تصویب برجام آورده میشه . هر کسی در مورد برجام چیزی گفته شما برترین ها در ادامه به طور مداوم این را نشر میدهید. فکر کنم کافی باشه و از حوصله مخاطبان دور شده

    • سعید

      جان بلتون بی شرف
      جان بلتون بی حیثیت
      خدا کنه امریکا دچار جنگ داخلی بشه
      خدا کنه در آمریکا درگیربهای خونین بشه
      و جان بلتون و ترامپ و پمپو اولین کسانی باشند که سرشان بریده میشه
      به امید حق تعالله

    • بدون نام

      ملت دانا== در رفاه و امنیت همیشگی

    • بدون نام

      برو بمیر!

    • روح الله آقایی

      سیبیلو برو بذا باد بیاد

    • ح

      بولتون خیلی غلط زیادی کرده

    • جعفر

      چشم هرطورشما دستوربدی
      ازشما دستوروازما اطاعت

    • حسن

      بولتون کثافت به تو نگفتم حرف نزن تو باید اول آن سبیلهای کثافت
      را بتراش چون سبیل را مردا میگذارندتو که مرد نیستی

    • بهلول

      به نظر بهلول دانا شما اولا خفه شو ثانیا شما نباید غنی سازی داشته باشید چون با اون بمب ساختی و رو سر ژاپنیها ریختی

    • بهلول

      برو خدا رو شکر کن بهلول کاریی نیست والا یه چنتا بمب اتم میساخت تا تو دق کنی خود فروخته ابله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج