۸۸۶۹۱۶
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

رویای ترامپ برای توافق ۱۰۰ ساله با ایران!

رئیس‌ جمهور آمریکا در ادامه اظهارات عجیب و ناشی از سردرگمی خود ضمن انتقاد مجدد از برجام اعلام کرد یک توافق خوب نباید خیلی زود منقضی شود،‌ بلکه باید« ۱۰۰ ساله» باشد!

تسنیم نوشت: رئیس‌ جمهور آمریکا در ادامه اظهارات عجیب و ناشی از سردرگمی خود ضمن انتقاد مجدد از برجام اعلام کرد یک توافق خوب نباید خیلی زود منقضی شود،‌ بلکه باید« ۱۰۰ ساله» باشد!

رئیس‌جمهور آمریکا که با وجود فشارهای اقتصادی و تهدیدهای نظامی علیه ایران تاکنون کوچکترین توفیقی در هدف خود مبنی بر راضی کردن ایران به مذاکره مجدد کسب نکرده است، در اظهاراتی عجیب که از ادامه روند سردرگمی وی حکایت دارد خواستار دستیابی به یک توافق ۱۰۰ ساله با ایران شد.

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران با تکرار ادعاهای گذشته خود علیه ایران اعلام کرد: «توافق باراک اوباما با ایران از جنبه‌های مختلفی فاجعه‌بار بود؛ از همه مهمتر اینکه خیلی زود منقضی می‌شد و ایران می‌توانست به فعالیت‌های هسته‌ای قبلی خود ادامه دهد. شما نباید با یک کشور توافق کوتاه‌مدت داشته باشید، بلکه نیاز است این توافق ۱۰۰ ساله باشد.»

وی افزود: «مسئله دیگر این است که توافق فعلی به آنها اجازه می‌دهد روی موشک‌های بالستیک کار کنند، در حالی که آنها نباید چنین اجازه‌ای داشته باشند. علاوه بر این، ما باید اجازه داشته باشیم اماکن حساس بیشتری را بازرسی کنیم اما در حال حاضر به مهم‌ترین اماکن ایران دسترسی نداریم. این چه توافقی است؟!»

ترامپ در ادامه مدعی شد خواستار «یک توافق منصفانه» است اما عجله‌ای برای دستیابی به توافق ندارد.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ ۹۷ تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند. با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا، ایران تأکید کرده است که هرگز تن به مذاکره مجدد با کشوری که توافقات بین‌المللی را نقض می‌کند، نخواهد داد.

آمریکا در برهه‌ای تهدیدات نظامی را نیز به تحریم‌های اقتصادی خود افزود و با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه تلاش کرد تهدید جنگ را برای ایران واقعی جلوه دهد اما وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ایران ندید، بار دیگر به تمنای مذاکره روی آورد و حتی شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود

ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ حساب ویژه‌ای روی توافق با ایران باز کرده است و می‌خواهد با دستیابی به یک توافق جدید (ولو نه‌چندان متفاوت با برجام) شانس تمدید دوران حضورش در کاخ سفید را افزایش دهد.

«حسین امیرعبداللهیان» مدیرکل امور بین‌الملل و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی درباره سیاست خارجی ترامپ اظهار داشت: «تمامی سیاست ترامپ در کاخ سفید در قبال کشورهایی همچون ایران، چین، و... مبتنی بر تهدید، اعمال فشار و وادار کردن به مذاکره است. او می‌خواهد ایران را پای مذاکره بیاورد و هدفش نیز پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است. ترامپ با اتخاذ سیاست‌هایی همچون تحریم در تلاش است که بتواند در انتخابات پیروز شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صدسال دیگه علم کوانتوم و...سایر علوم پیشرفته در راس خواهدبود!

    • آرام

      توافق 100ساله همه مردم ایران هم دوست دارن
      اگه بعضی دلواپسا بزارن

    • بدون نام

      درآینده عمرانسانها افزایش پیدامیکند!

    • بدون نام

      با این دولت خود فروخته ما هر چیزی امکان پذیر است

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه ، گهی لف لف خورد گه پنبه دانه

    • بدون نام

      قطعا این احمق به روانپزشک نیاز داره ، یک آدم احمق و متوهم که دنیا از حماقتهاش خسته شده ، ضمن اینکه با این وراجی جدید اعتراف کرده که حریف ایران و جمهوری اسلامی نمیشه که حرف از ۱۰۰ سال آینده میزنه ، از خدای مهربان ممنونیم که دشمنان ما را از احمقها آفرید

    • بهمن منتظرالقائم

      درآینده نزدیک آمریکا ومتحدانش نابود شدنی.اراده خداوند زیباست.به یکتا پرستان تبریک (مستضعفین جهان .مسلمین جهان.مومنین جهان.) مهلت کفار لیبرال ومنافقن علمه تروریست تمام است.وعده حکومت جهانی مستضعفین یقین.

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه!

    • جعفر

      ترامپ بخداهیچ غلطی نمی کند

    • بدون نام

      غلط کرده

    • Dobaradaran

      اگر مردم آمریکا مانند ترامپ توهم زده باشند. شاید. دوباره این اشتباه را تکرار. و یک یانکی .دانکی دروغگو را دوباره. انتخاب کنند. وای بر ملت. خانم مریکا .این دانکی را به. جزیره موریس .تابعید کنند. تا به آرامش ابدی برسد. بدبخت. دم دمی مزاج. تو را چه به ریاست جمهوری. کابوی...

    • بدون نام

      با این حرفا و خواسته های ترامپ ملت ایران جنگ و شهادت را بر پذیرش خفت ترجیح میدهند

    • بدون نام

      این احمق باز خواب دیده خیر باشد ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج