۸۸۶۹۲۴
۲۰ نظر
۵۰۰۵
۲۰ نظر
۵۰۰۵
پ

پیش‌بینی دلالان از قیمت ارز در روز‌های آینده

نوسان های شدید دلار در هفته های اخیر، دلالان و فعالان بازار ارز را سردرگم کرده به طوری که شماری از آن ترجیح داده اند از این بازار خارج شده و یا به طور موقت، میزان فعالیت های خود را کاهش دهند؛ البته برخی نیز با احتیاط در حال جمع آوری دوباره دلار هستند.

ایرنا نوشت: نوسان های شدید دلار در هفته های اخیر، دلالان و فعالان بازار ارز را سردرگم کرده به طوری که شماری از آن ترجیح داده اند از این بازار خارج شده و یا به طور موقت، میزان فعالیت های خود را کاهش دهند؛ البته برخی نیز با احتیاط در حال جمع آوری دوباره دلار هستند.

افت حدود چهار هزار تومانی قیمت دلار در هفته‌های اخیر و بالا و پایین رفتن‌های پیوسته نرخ ارز، باعث افزایش ریسک بازار معاملات ارز و در نتیجه احتیاط سوداگران و دلالان شده است.در این میان، سقوط شدید قیمت دلار در روزهای میانی و پایانی هفته‌ای که گذشت این سردرگمی را دوچندان کرده است.

سقوط قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت

روند نزولی نرخ دلار از نخستین روز هفته‌ای که گذشت آغاز شد که در میانه هفته، روندی شتابان گرفت؛ قیمت دلار در صرافی‌های بانکی در نخستین روز هفته (شنبه- ۲۲ تیر) حدود ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان بود که در روز یکشنبه (۲۳ تیر) به ۱۲ هزار و ۵۰۰ و دوشنبه (۲۴ تیر) به ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان کاهش یافت.

دلار از روز سه شنبه (۲۵ تیر) به کانال ۱۱ هزار تومانی سقوط کرد به طوری که در ساعات پایانی آن روز، هر دلار به نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شد.

از دقیقه‌های آغازین معاملات صبح روز چهارشنبه (۲۶ تیر) روند نزولی قیمت دلار تشدید شد به طوری که از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۴ حدود ۷۰۰ تومان کاهش یافت و در صرافی‌های بانکی از ۱۱ هزار و ۹۰۰ به ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان افت کرد.

البته در عصر روز چهارشنبه از شدت کاهش قیمت دلار، کاسته شد و قیمت‌ها اندکی بالا رفت.

در روز پنجشنبه قیمت دلار به تعادل و ثبات رسید، بر این اساس هر دلار به نرخ ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

حال و هوای بازار فردوسی در روز سقوط دلار

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی ایرنا، در روز چهارشنبه که سقوط ۷۰۰ تومانی نرخ دلار به وقوع پیوست، بیش از هر چیز، سردرگمی و بلاتکلیفی میان سوداگران و فعالان بازار ارز به چشم می‌خورد.

فروشندگان دلار که در سایر روزها فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی را بین نرخ صرافی‌های بانکی با نرخ بازار آزاد رعایت کرده و قیمت اعلامی آنها با سایر فروشندگان، تفاوت زیادی نداشت، در آن روز، قیمت‌های پر نوسانی را می‌گفتند که ناشی از سردرگمی آنها بود.

در حالی که یک دلال در کنار خیابان منوچهری نرخ خرید دلار را ۱۰ هزار و ۷۰۰ و فروش را ۱۱ هزار تومان اعلام می‌کرد، یک فروشنده دیگر دلارهای خود را ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رساند. زمانی که از آنها علت اعلام این قیمت‌ها را پرسیدیم اولی پاسخ می‌داد که «بزودی دلار قراره به زیر ۱۰ هزار تومان برسد»، دومی هم می‌گفت که «ریزش قیمت دلار، موقتی هست و بزودی قیمت‌ها به ۱۳ و ۱۴ هزار تومان بر می‌گردد.»

بیشتر فروشندگان نیز قیمت‌ها را در محدوده نرخ تعیین توسط صرافی‌های بانکی اعلام می‌کردند.البته شماری از آنها ترجیح داده بودند که فعلاً دست از خرید و فروش کشیده و بازار را رصد کنند تا وضعیت قیمت‌ها در آینده مشخص شود.

دلالان ارزی، محتاط شده‌اند

دلالان و سوداگران ارزی و افرادی که در کنار خیابان اقدام به خرید و فروش دلار می‌کنند، با توجه به نوسان شدید قیمت‌ها، محتاط شده‌اند.

آنها در پاسخ به کسانی که قیمت دلار برای عصر همان روز یا صبح روز بعد را می‌پرسند می‌گویند هیچکس نمی‌تواند قیمت دلار تا یک ساعت بعد را پیش بینی کند. قیمت دلار هر چند دقیقه یکبار امکان دارد تغییر کند.

آنها تاکید می‌کنند: اگر قصد خرید دلار را دارید باید پول نقد همراهتان باشد تا به ازای آن به شما دلار بفروشیم، اینکه بگویید دو ساعت بعد پول را می‌پردازم قابل قبول نیست.

پیش بینی‌های دلالان از نرخ دلار

زمانی که از یک دلال خواستیم تا پیش بینی واقعی خود از نوسان نرخ دلار و زمان مناسب برای خرید را اعلام کند، گفت: «به نظرم چند وقت دیگر هم صبر کنید، بعد دلار بخرید. هنوز قیمت‌ها بالاست، شاید تا در روزهای بعد بتوانید با نرخ ۱۰ هزار تومان و یا حتی ۹ هزار و ۵۰۰ تومان نیز خرید کنید.»

دلال دیگری گفت: «کاهش قیمت دلار، کوتاه مدت هست، در هفته‌های بعد دوباره قیمت‌ها بالا می‌رود.»

اما یک فروشنده دلار گفت: «نمی توان رقم دقیقی را اعلام کرد، شایعه شده که احتمالاً قیمت‌ها تا هشت یا ۹ هزار تومان نیز افت کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچکدوم پیشبینی نکردن

    • بدون نام

      در بازار همه فروشنده هستند خریدار وجود نداره ، بعضی اوقات دلالها با شایعات سعی می کنند که قیمت ارز رو بالا ببرند ولی این شایعات هم دیگه تاثیر نداره ، روزهای آینده مطمئنا ریزش بیشتر دلار رو میبینیم ، امیدوارم دلالهای کثیف از غصه دق کنند

      پاسخ ها

      • آزاد

        اتفاقا برعکس
        همه خریدار بودن

    • بدون نام

      امسال سال انتخاباته و حجم بدهیهای دولت زیاده و بودجه کم بنابراین دولت چاره ای جز کشیدن پول از دست مردم برای جبران کسری بودجه اش نداره بنابراین دولت فعلا داره دلار به بازار تزریق میکنه تا با کاهش قیمت ، دلارهای دست مردم از دستشون خارج کنه و بعد خودش قیمتو بالا ببره و از این کاسه کاسه کردن ، سود ببره .کاری که سالهای پیش هم انجام داده است.

    • حمید رضا راشدی

      هفته آینده دلار در همان محدوده 14 هزار تومان خرید و فروش میشه

    • بدون نام

      کار خودشونه

    • بدون نام

      پس چرا هیچ کا لایی پایین نیومده گرون هم شده

    • بدون نام

      دست خودشونه اگه ارزتزریق کنند پایین میاد اگه بر عگسش اشه بالا میره

    • حسین

      اخه چی بهتون‌ میدن اینقدر دروغ میگین‌.
      برین توی بازار تا قیمت‌ واقعی دلار و طلا و سکه رو ببینید‌

    • بدون نام

      باتوجه به فروش نفن دلار زیر هشت هزار تومن در هفته آینده میرسد

    • بدون نام

      اینا همش مال پنج روز پیشه , الان وارد کانال ١٢ شد , هزار بار دیگه هم بیاد پاین باز برمیگرده بالا چون دستوری نمیشه قیمت داد , انشاالله روزی که با منطق همچیز سرجای خودش برگرده که نسلی اینو به یاد نداره

    • کارمند بانک

      اساسا این کاهش کوتاه مدته، هیچگونه پالس مثبتی از اقتصاد و سیاست خارجی کشور مشاهده نشده، اگر دلالی ادعای کاهش مجدد قیمت ها رو داشت، علتش به تاراج بردن دلارهای خانگیه و لا غیر...

    • شفیعی

      شما که ادعا میکنید دلار رو از برنامه های اقتصادی خود کنار گذاشته اید.. ارزش ریال با این چیزها سنجیده نمیشه.. اونجا که میری تو یک کشور خارجی.. کسی پشگل هم بابت ریال بهت نمیده...

    • rira

      خاک بر سر ما و خاک بر سر این دولت، که چندتا دلال میتونن سیاستهای کلی رو عوض کنن،میتونن مردم رو با خاک کوچه یکسان کنن
      واقعا درود بهتون

    • بدون نام

      بله بله گزارش قشنگی بود ولی خدا کنه گرانی دلار برای جم کردن نقدینگی دست مردم نباشه ، دلار ارزان میشه ولی زمانی که مردم نون برای خوردن نداشته باشن ، زمانی که یه عده مشخص و نور چشمی به عرش رسیدن اکثریت مردم بدبخت بیچاره در قعر چاه افتاده باشن.

    • بدون نام

      با کاهش دلار در دولت بی تدبیر اصلاحطلبان چرا قیمت مواد غذایی و سایر اجناس پایین نمیاد بلکه مرتب بالا میره !؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مممممم

      به خاطر حضور مردم در انتخابات قیمتها میاد پایین بعد اینکه مردم رای دادن دوباره میره بالا

    • سارا

      خودتون هم میدونید کاهش دوام نمیاره ... پس الکی این خبرهای چرت و پرت رو نذارید

    • hossin

      من پسر عموم توی روابط عمومی بانک مرکزی کار میکنه . قسم خورده دلار تا هشت تومان سقوط میکنه . برنامه دولت و مجلس و فشار رهبری با حکم محرمانه باعث شده که دولت نتونه با دلار بازی کنه. مردم که درآمد کمی دارند احتیاط کنند و وارد بازار دلار نشوند . دوست داشتم کمکی باشه به کسانی که زندگیشان را توی دستشان گرفته و دلال ها آن را از دستشان خارج نکنند و به روز سیاه بنشانند.

    • بدون نام

      کاربر حسین شما هر بار با یه اسم نظر میدی ,حرفاتم کپی میکنی ,اونا که وزیر مسولن دروغ تحویل ملت میدن توهم ساده لوح یا خودتو زدی به ساده لوحی ,اگر سابقه داشت و یا پیدا کردی تو نسلهای قبل که قیمتها برگشته میشه جایزه داری ,بورو برسی کن هیچوقت اینجور نشده ,کسی از ارزانی بدش نمیا ولی دروغ تحویل ملت ندن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج