۸۸۶۹۸۲
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

اعلام میزان حقوق طلبه‌ها از تریبون نمازجمعه

ائمه جمعه این هفته از برجام تا گرانی و توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس را محور اظهارات خود قرار دادند.

خبرآنلاین: تریبون نماز جمعه این هفته بندرعباس، کرمان و بیرجند هم حال و هوایی برجامی داشت هم از وضعیت گرانی در کشور انتقاد شد. رئیس دفتر رهبری هم این هفته میهمان نمازجمعه بندرعباس بود تا هم از تلاش های امام جمعه سابق تشکر کند و هم توصیه هایی به امام جمعه جدید داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، گفت: نخستین نماز جمعه شهر بندرعباس به امامت حجت الاسلام عبادی زاده اقامه می‌شود. وی فرزند نخبه هرمزگانی است و در آینده می‌تواند به چهره برجسته ای در بین نمایندگان ولی فقیه در کشور تبدیل می‌شود.

اهم اظهارات وی را به نقل از مهر در ادامه بخوانید؛

* برای نخستین بار است که به مسجد جامع بندرعباس آمده‌ام و می‌توانم بگویم این مسجد در این نقطه حساس که در مرز کشورمان قرار دارد یک پدیده تحسین برانگیز و آبروی شهر بندرعباس است. مصلی‌های زیادی دیدم اما چنین مسجد جامعی همچون بندرعباس ندیدم یا کم دیدم.

* این مسجد جامع حاصل تلاش آیت الله نعیم آبادی و پشتیبانی مردم است، مردم قدرشناس زحمات و خدمات آیت الله نعیم آبادی بوده و هستند و از وی می‌خواهم به عنوان روحانی محبوب و فاضل و عالم و علاقه مند به هرمزگان از این استان پا نکشند.

*به برکت انقلاب اسلامی بار دیگر نماز جمعه در کشورمان احیا شد و این سنت الهی برپا شد. سنت اعتکاف از دیگر سنت‌هایی بود که فراموش شده بود و بسیاری نمی‌دانستند که اعتکاف چگونه باید انجام شود.

* حداکثر دریافتی یک طلبه ۷۰۰ هزار تومان در ماه است که در مقابل این گرانی‌ها می‌سوزند و می‌سازند و دم نمی‌زنند.

*{با اشاره به اینکه طلبه‌های سالخورده ای در کشور هستند که کسی از آنها احوالی نمی پرسد،}: یکی از وظایف دفتر مقام معظم رهبری رسیدگی به روحانیون سالخورده است. باید از کودکی فرزندانمان را با نماز آشنا کنیم تا با آن اخت بگیرند و پرورش اسلامی یابند. ثانیه‌ای نیست که مقام معظم رهبری یاد مردم را فراموش کنند.

خطیب نماز جمعه کرمان: انگلیس در این وحشت بماند که کی و کجا از ما سیلی می‌خورد

حجت‌الاسلام اصغر عسکری نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد؛ گفت: بیشتر مردم در کشور مسکن ندارند و از طرفی تعداد زیادی خانه بلااستفاده در کشور وجود دارد که متاسفانه قابل درک نیست.

اهم اظهارات وی را به نقل از تسنیم در ادامه بخوانید؛

* باید فکری اساسی برای مهار افزایش قیمت اجاره مسکن کرد و مردم توان پرداخت اجاره بالا را ندارند. اگر فکری برای این معضل نشود مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت. نظارت بر قیمت مسکن وظیفه دولت است و باید بررسی و با آن برخورد کنند. مسکن‌های مهری که ساخته شده و تحویل مردم قرار نگرفته است باید مورد تاکید دولت قرار بگیرد.

* دشمن باور نمی‌کرد تجاوز پهبادی آمریکا به مرزهای هوایی کشور را پاسخ بدهد و این پهباد را ساقط کند و امروز به فکر جبران افتاده است.

* انگلیس که هم‌پیمان آمریکا است بداند که این اقدام او در توقیف نفتکش ایرانی بر خلاف تمام معاهدات بین‌المللی است و بی‌پاسخ نخواهد ماند، رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه فرمودند که انگلیس آنچنان سیلی خواهد خورد که برای دیگران درس عبرتی شود.

* خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام از حدود ۱۴ ماه قبل و عدم تعهد اروپایی‌ها به ۱۱ تعهد برجام خود باعث شد ایران نیز کار خود را به پیش ببرد، ما نیز به برجام متعهد نخواهیم بود و مرحله به مرحله از تعهد خود کم می‌کنیم.

*{با اشاره به اینکه قرارداد یک‌طرفه باید آتش زده شود چرا که اروپا و آمریکا هیچ تعهدی به برجام ندارند}: هیچ دلیلی ندارد که ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا سر تسلیم فرود بیاریم چرا که کشوری آزاد و مستقل هستیم.

* نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که جنگ یمن فروکش کند و این نتیجه مقاومت و ایستادگی است؛ این نماینده اعلام کرده که در هیچ کجا خواهان جنگ با ایران نیستیم در حالی‌که همین‌ها تا دیروز حرف‌های دیگری می‌زدند و از آمریکا تبعیت محض می‌کردند.

خطیب نماز جمعه بیرجند: امنیت خط قرمز ایران است

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی بیرجند اظهار داشت: اگر می خواهیم از عذاب الهی رها شویم شرط آن توحید است و توحید و ایمان به خدا نجات دهنده است؛ البته از هر کسی هم توحید پذیرفته نیست.

اهم اظهارات وی را به نقل از تسنیم در ادامه بخوانید؛

*دشمن با برنامه ریزی حساب شده به دنبال کشف حجاب بوده و شخصیت های فرهنگی در دوران رضاشاه در کشف حجاب نقش استعماری ایفا کردند و تفکر می ساختند بنابراین امروز هم دشمن مساله بدحجابی وبی حجابی را دنبال می کنند.

* داشتن استقلال، آزادی، عزت و متدین بودن، پیشرفت در علم و انباشته از تجارب گرانبها و داشتن تاثیر در منطقه و رکوردار در شتاب علمی و دانش های مختلف سرآمد در جمعیت جوان کارآمد محصول انقلاب و جهت گیری های انقلابی و جهادی است و اگر بی توجهی به شعارهای انقلابی نبود شاید شاهد خسارت های مختلف به انقلاب نبودیم؛ تفکر غیرانقلابی و لیبرالی مانع پیشرفت و آسیب زا است. این روزها آمریکایی از فضای مجازی بهترین بهره را می برند و ۷۰ درصد آنچه از آمدنیوز ارائه می شود توسط منافقین و پشتیبانی آمریکایی ها است.

* {با اشاره به تحرکات ضد امنیتی در شمال غرب کشور }: اشراف اطلاعاتی وجود دارد اما این فرهنگ دین ما است تا دشمن آغاز نکند ما آغاز نکنیم؛ امنیت خط قرمز نظام اسلامی ایران است و نظام اجازه نمی دهد که کسی در جامعه دست از پا خطا کند.

* اروپایی ها دارای تکبر هستند و به هیچگونه از تعهدات خود عمل نکردند. در مقابل تکبر اروپایی ها و غرب نهراسیدن و دفاع محکم و قوی از منافع کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت دانا== کشور آباد

    • نااشنا

      ائمه جمعه دریافتی شان۲.۵ میلیون است

    • مش قاسم

      دریافتی درست است ولی اینها مالیات کسر نمی شود ضمنا ایام محرم و صفر و رمضان درآمد جدا دارند ضمنا نماز های قضای مرده و مجالس ختم هم هست. کمکهای کسبه هم اضافه کنید

    • بدون نام

      هم بیمه دارن هم ۷۰۰ هزار تومان میگیرند در زمان تحصیل. ایا دانشجویان دیگر هم همین قدر میگیرند؟

    • بدون نام

      چطور ی طلبه در روستای ما ماهانه دوملیون حقوقشه و دواز ده ملیون از روستا سالانه براش جم میکنن بعلاوه عقد و تعزیه ها ک کلی پول از مردم میگیره.

    • آزاد

      آخه اگه نون خالی هم بخوری نمیشه ،در ضمن هر روحانی در مراسم های مختلف عزاداری.وفات،جشن ائمه،نماز مساجد مبلغ توافقی دریافت میکند که مطمئنا از دریافتی حقوق کارگران بیشتر است

    • بدون نام

      فقط یه سال این ماشین و خانه ها را احیانا با همین حقوق می‌گیرند میشه بگید چه جوری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وام بهشون میدن بلاعوض

    • مجتبی منذر

      درود بر کسانیکه وعده های پروردگاربرایشان الگوی زندگی دنیاست, بله اگرملتی موحدبودازهیچ قدرتی هراس ندارد مامیدانیم اروپا وآمریکا غره به قدرت پوشالیشان هستند اما یدا..... فوق ایدیهم مسلمانان برترنداگربه خداایمان داشته باشند لذا متولیان نظام هم بایدبا مردم صادق باشند.

      پاسخ ها

      • خلیل

        با عرض سلام ودرود فقط باید گفت احسنت.

    • بدون نام

      مگه طلبه ها کاری هم میکنن که حقوق بگیرن؟ این پول را بابت چه کاری بهشون میدن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج