۸۸۷۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

سعد الفقیه:

مردم عربستان مترصد انقلاب هستند

سعد الفقیه از شخصیت‌های بارز مخالف عربستانی با اشاره به التهاب داخلی در این کشور گفت که مردم عربستان مترصد فرصتی برای انقلاب هستند.

خبرگزاری تسنیم: سعد الفقیه از بارزترین شخصیت های مخالف رژیم سعودی جراح و استاد سابق دانشگاه و رئیس دفتر سیاسی کمیته دفاع از حقوق قانونی عربستان است. او در سال ۲۰۰۳ میلادی هدف ترور قرار گرفت، اما جان سالم به در برد و مسئولان سعودی را عامل این ترور نافرجام دانست.

سعد الفقیه در تازه ترین اظهار نظر خود درباره اوضاع داخلی عربستان به سایت "الخلیج آنلاین" گفت: همه اقشار مردم عربستان از زمان تصدی ولایتعهدی محمد بن سلمان بسیار خشمگین هستند و آتشی زیر خاکستر وجود دارد که منتظر فرصت برای شعله ور شدن و وقوع انقلاب است.

وی تصریح کرد: شما هیچ قشری از مردم عربستان را نمی بینید که به خاطر سیاست های محمد بن سلمان در التهاب نبوده و خشمگین نباشد. محمد بن سلمان نه احترامی برای شیوخ دینی و نه سران قبایل و نه اعضای خاندان حاکم قائل است. او نه فرزندان خانواده های اصیل و نه تجار و بزرگان و نه فرهنگیان و دانشگاهیان را محترم می شمارد.

مردم عربستان مترصد انقلاب هستند

سعد الفقیه با اشاره به محمد بن سلمان گفت: استبداد و سرکشی عربستان به خاطر شخصیت مریض و تشنه قدرت بن سلمان است. تنها چیزی که برای او مهم است، تحکیم جای پای خودش در قدرت است. او برای رسیدن به این هدف آماده است که هر کاری انجام دهد و هر کسی را که در مقابل قرار داشته باشد، لِه کند. این امر باعث شده است که آزار و اذیت او به همگان برسد. این رابطه خصمانه شده است و حتی کسانی نیز که از تنش با قدرت پرهیز می کنند، احساس خطر می کنند.

وی با اشاره به تبدیل شدن خشم و التهاب داخلی به یک انقلاب افزود: اگر این انقلاب روی دهد، نظیر انقلاب های بهار عربی مسالمت آمیز نخواهد بود بلکه مسلحانه خواهد بود. علت آن هم ساده است زیرا همه نیروهای پویای جامعه که قادر به رهبری جنبش مسالمت آمیز هستند، سرکوب شده و به زندان افتاده یا تبعید شده اند بنابراین ملت ما مسلح است و ایمان راسخ به گرفتن حق خود از ظالم با قدرت دارد.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر به نقل از منابع آگاه آمریکایی و عربستانی بدون ذکر نام نوشته بود که بن سلمان به برنامه سرکوب مخالفان ادامه می دهد.

این منابع گفتند: ولیعهد سعودی شیوه حکومت استبدادی و برنامه شدید خود علیه مخالفان را به جای تغییر رفتارش ادامه می دهد و نشانه ای وجود ندارد که از پیامدهای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی درس گرفته باشد.

خاشقجی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه کشته و جسدش تکه تکه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      استبداد در عربستان باعث این همه پیشرفت و رفاه برای ملت خود سبب کرده است و عربستان را به یک غول بی چون و چرای سرمایه گذار در اکثر کشورها ساخته است و بلندترین برج های جهان را ساخته و می سازد خوبه مستبد بودند اگه انقلابی بودند حتما مارا هم می بلعیدند!!!!

    • آذر

      همه جای دنیا مخالفان خودرا بشدت سرکوب میکنند .این که تازگی نداره!!! راستی چه خبر از خاشقچی!!!

    • رونالد ترامپ

      من از همینجا به دوستان عرب میگم انقلاب نکنید.
      وضعتون از این بهتر نمیشه.

    • محمد

      مردم عربستان اگر مخالف ظلم آل سعود هستند باید خطر را به جان بخرند و این خاندان جنایتکار و تشنه به خون را یکبار برای همیشه از قدرت به پایین بکشند.
      آنوقت خواهند دید که چطور همین جبهه مقاومت برادران عربستانی خود را به آغوش خواهند کشید و پای بیگانگان مخصوصا آمریکا و اسرائیل را از سرزمین وحی خواهند برید.

    • آزاد

      ا لبته در هر کشوری مردم و نظراتشان نادیده گرفته شود و قدرت دردست نهاد یا نهادهای خاص باشد و مردم فقط در زمان تائید حاکمان دیده شوند و کشور دچار فساد ساختاری باشد مردم آ ن کشور هر لحظه میتواند انقلابی بزرگ بسازند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج