۸۸۷۰۴۷
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

پیام‌های پُشت‌پرده آمریکا به کشور‌های عربی

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت، منابع دیپلماتیک غربی به چند کشور عربی دوست خود پیام‌هایی پشت پرده فرستاده و تاکید کردند آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و بخش سیاسی معامله قرن هم تا قبل از نوامبر اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس: روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در یادداشتی با عنوان «پیام‌های پشت پرده واشنگتن برای دوستان عرب» نوشت که آمریکا به دنبال رویارویی مستقیم و درگیری نظامی با ایران نیست.

این روزنامه نوشت: منابع دیپلماتیک اروپایی به دوستان خود در چند کشورهای عربی خبر دادند راهبرد رو به رشدی که آمریکا در قبال مسئله ایران به عنوان مسئله دارای اولویت در منطقه در پیش گرفته است «مقابله با نفوذ ایران در محیط پیرامونش در منطقه عربی» است، به جای اینکه با آن وارد درگیری مستقیم شود.

پیام‌های پُشت‌پرده آمریکا به کشور‌های عربی

رای الیوم افزود: منابع اروپایی می‌گویند برای آمریکا در حال حاضر راهبرد تعامل با ایران اولویت دارد و جزئیات مربوط به معامله قرن تا قبل از نوامبر آتی اعلام خواهد شد.

این منابع درباره طرح معامله قرن آمریکا برای حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی گفتند که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تا پایان سپتامبر، برگه مربوط به روند سیاسی معامله قرن را نزد خود نگاه داشته و آن را رو نمی‌کند.

رای الیوم نوشت: کشورهای عربی از جمله مصر و اردن ادعا می‌کنند که دولت آمریکا پس از کنفرانس اقتصادی بحرین یک مسیر سیاسی برای معامله قرن دارد.

بر اساس اطلاعاتی که رای الیوم از منابع دیپلماتیک اروپایی کسب کرده آمریکایی‌ها مایلند سندی مخصوص را وضع کنند که سطح امتیازدهی سیاسی مطلوب اسرائیل برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل را توضیح دهد، آن هم با دیدگاه‌هایی که ظرف چهار هفته آینده پخته می‌شوند.

این منابع افزودند: انتظار می‌رود چیزی که تیم «جرد کوشنر»، مشاور رئیس جمهور آمریکا ارائه می‌دهد شامل پیشنهادهای سیاسی مربوط به معامله قرن باشد که قرار است برای همه طرف‌ها عادلانه و منصف باشد؛ اما این پیشنهادها در حال حاضر به دور از چشم و گوش رسانه‌ها در حال بررسی است تا نتایجی از آن حاصل شود.

منابع اروپایی می‌گویند به اعتقاد آمریکایی‌ها پیشنهادهای سیاسی باید به دقت مطالعه و بررسی و سپس ارائه شود تا همه را متقاعد سازد.

رای الیوم نوشت: کشورهای متعدد عربی از جمله مصر و اردن درباره نبود فرآیند سیاسی طرح کوشنر و ترامپ برای پیشبرد روند صلح پرسیده بودند و طرف آمریکایی از طریق پیام‌های غیرعلنی به مقامات امان و قاهره گفته که بخشس سیاسی طرح کوشنر به مرحله پس از تعیین تکلیف نهایی آینده کابینه اسرائیل و نتایج انتخابات پیش روی اسرائیل در ماه سپتامبر موکول می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیرو

      چقد دروع می گید .خسته نشدید از بس دروغ گفید.حال ادمو بهم می زنید

    • بدون نام

      گلابی هابرجام خوردین خودکارشناسان گفت روحانی استعفایابرکنارنش جنگ داخلی یاخارجی حتمی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج