جاباما
۸۸۷۰۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گنج‌زاده از رسیدن به گنج‌ آسیا بازماند

سجاد گنج زاده نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان کشورمان در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل نماینده عربستان از رسیدن به فینال قهرمانی آسیا باز ماند.

خبرگزاری فارس: شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از صبح امروز (جمعه) به میزبانی کشور ازبکستان آغاز شده است که مردان و بانوان کاراته کشورمان به مصاف حریفان خود رفته‌اند.

وزن ۵۵-کیلوگرم بانوان:

در ابتدای این رقابت‌ها، طراوت خاکسار نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم تیم ملی بانوان کشورمان در نخستین مبارزه موفق شد با نتیجه ۸ بر صفر "دپیکا دیمان" از هند را شکست دهد. در ادامه این رقابت‌ها خاکسار موفق شد ۳ بر ۲ "مائه اسو" از فیلیپین را شکست دهد. در دور سوم این رقابت‌ها خاکسار این بار ۸ بر صفر "آنو آریکاری" از نپال را شکست داد. خاکسار در نیمه نهایی موفق شد ۶ بر ۵ "کوک آگونگ" از اندونزی را شکست دهد و به فینالشانزدهیمن دوره مسابقات قهرمانی آسیا راه یابد. خاکسار اولین فینالیست تیم ملی کاراته ایران شد. وی فردا(شنبه) با نماینده ازبکستان مبارزه خواهد کرد.

وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان:

در ادامه این مسابقات در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمنیار ابتدا نماینده ویتنام را شکست داد و پس از آن در دور دوم مقابل نماینده ژاپن شکست خورد. در ادامه مسابقات "میهو میاها" ژاپنی به فینال مسابقات راه یافت و با این حساب بهمنیار به جدول شانس مجدد راه یافت.

وزن ۵۵- کیلوگرم مردان:

البته در بخش مردان و در وزن ۵۵- کیلوگرم، رضا روشن در دور اول موفق به شکست نماینده هند شد، دور دوم نیز "آندره آکتائوف" از قزاقستان موفق شد با نتیجه ۱ بر صفر روشن را شکست دهد. در ادامه این مسابقات با راهیابی "آندره آکتائوف" قزاقستانی به فینال، رضا روشن در جدول شانس مجدد به مبارزات خود ادامه می دهد.

وزن 75- کیلوگرم مردان:

در ادامه این رقابت‌ها، بهمن عسگری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان در نخستین مبارزه ۹ بر یک "یی ژو وانگ" از چین را شکست داد. عسگری در دور دوم نیز موفق شد نماینده مالزی را با نتیجه ۶ بر یک شکست دهد. این کاراته کای مالزی مدال نقره جوانان آسیا در ۲۰۱۶ را در کارنامه خود دارد. در نیمه نهاییشانزدهیمن دوره مسابقات قهرمانی آسیا، بهمن عسگری به مصاف "کن نیشیمورا" از ژاپن رفت و در این مبارزه عسگری مرد طلایی کاراته ایران بازی را با نتیجه ۲ بر یک به حریف ژاپنی واگذار کرد. "کن نیشیمورا" یک مدال طلا و یک مدال برنز کاراته وان های سال ۲۰۱۹، یک مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و یک مدال نقره امیدهای جهان ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد. در ادامه رقابت‌های وزن ۷۵- کیلوگرم مردان با راهیابی "کن نیشیمورا" ژاپنی به فینال، بهمن عسگری در گروه شانس مجدد به مبارزاتش ادامه می دهد.

وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان:

در ادامه نخستین روز از مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان رزیتا علیپور در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده هنگ کنگ رفت و این دیدار با نتیجه یک برصفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید."وان یوچویی" مدال نقره قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ را در کارنامه خود دارد. در دور دوم نیز نماینده کشورمان به مصاف کاراته‌کایی از کشور فیلیپین رفت و در پایان این دیدار با نتیجه یک برصفر به سود علیپور به پایان رسید. در دور سوم این رقابت‌ها علیپور به مصاف نماینده ژاپن رفت و این دیدار با نتیجه تساوی صفر بر صفر تمام شد و در نهایت در هانتی علیپور برنده این دیدار معرفی شد. "آیامی موریگوچی" مدال برنز کاراته وان در سال ۲۰۱۹، مدال برنز قهرمانی مسابقات آسیا در سال ۲۰۱۷، مدال نقره امیدهای آسیا در سال ۲۰۱۶ و مدال نقره امیدهای جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد. با این حساب و با برتری رزیتا علیپور مقابل آیامی "موریگوچی ژاپنی" علیپور فینالیست شد و فردا(شنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف "یین ژیااویان" چینی خواهد رفت.

وزن 60- کیلوگرم مردان:

در چارچوب شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۶۰ - کیلوگرم، مجید حسن نیا در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده هند رفت و موفق به شکست اولین حریف خود شد. این دیدار با نتیجه ۶ بر ۲ به سود حسن نیا به پایان رسید. در دور دوم حسن نیا بازی را با نتیجه ۵ بر یک مقابل "صدرالدین سایماتوف" از ازبکستان واگذار کرد. "صدرالدین سایماتوف" ۲ مدال برنز کاراته وان های ۲۰۱۹، یک مدال نقره و یک برنز آسیا در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، یک مدال نقره امیدهای جهان ۲۰۱۷ و طلای امیدهای آسیا ۲۰۱۶ را در کارنامه خود دارد. "صدرالدین سایماتوف" ازبکستانی به فینال راه یافت تا مجید حسن نیا در جدول شانس مجدد به مبارزات خود ادامه دهد.

وزن ۶۸+ کیلوگرم بانوان:

در ادامه مسابقات بانوان در وزن ۶۸+کیلوگرم، حمیده عباسعلی در نخستین مبارزه خود موفق شد، "موخلاریم کاکیمجونوآ" از ازبکستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست دهد. عباسعلی در دور دوم "پرشکا میتال" از هند را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد. عباسعلی در ادامه این رقابت‌ها نماینده هنگ کنگ را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و راهی فینال شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا شد. وی فردا برای کسب مدال طلا به مصاف "صوفیا برولتسوا" از قزاقستان خواهد رفت.

وزن ۶۸-کیلوگرم بانوان:

در وزن ۶۸- کیلوگرم زهرا یاوری در نخستین مبارزه خود به مصاف "جورجیا زفانیا" از اندونزی رفت و این دیدار با نتیجه ۶ بر۶ به پایان رسید و نماینده اندونزی با قانوان سنشو برنده شد. "جورجیا زفانیا" مدال برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۸، مدال برنز امیدهای آسیا ۲۰۱۷، مدال برنز جوانان آسیا ۲۰۱۶ و طلا جوانان جهان ۲۰۱۵ در کارنامه قهرمانی وی دیده می‌شود. با راهیابی "جورجیا زفانیا" از اندونزی به فینال، زهرا یاوری در جدول شانس مجدد به مبارزات خود ادامه می دهد.

وزن ۸۴- کیلوگرم مردان:

در دور اول وزن ۸۴- کیلوگرم مردان، ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در نخستین مبارزه خود موفق شد مقابل "ایگور چیخمارف" از قزاقستان با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی دست یابد. کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در دور دوم به مصاف "هان دوتان" از ویتنام رفت و این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود پورشیب پایان رسید. "ایگور چیخمارف" مدال برنز امیدهای آسیا ۲۰۱۸ را در کارنامه ورزشی خود دارد. در ادامه مبارزات وزن ۸۴+ کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب به مصاف "محمد الماجدی" از کویت رفت و این دیدار با نتیجه صفر برصفر به پایان رسید و در نهایت پورشیب برنده در هانتی اعلام شد. با این برد پورشیب فینالیست شد. و فردا برای کسب مدال طلا به روی تاتامی خواهد رفت. حریف پورشیب مدال نقره قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد.

وزن ۸۴+ کیلوگرم مردان:

در ادامه این رقابت‌ها در وزن ۸۴+ کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان، سجاد گنج زاده در نخستین مبارزه خود موفق شد "مینسو جانگ" از کره جنوبی را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و به دور دوم راه یافت. در ادامه مبارزات، دور دوم گنج زاده به مصاف "سامانروی آرول وران" از مالزی رفت و این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید.در نیمه نهایی گنج زاده به مصاف طارق حمدی از عربستان رفت و این دیدار در پایان با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و در نهایت گنج زاده در هانتی باخت و از رسیدن به فینال باز ماند و به رده بندی راه یافت.

لازم به یادآوری است، در کاتای انفرادی بانوان، فاطمه صادقی نماینده کشورمان در گروه دوم با نمایندگان بنگلادش، ویتنام، ماکائو، هنگ‌کنگ، چین تایپه، اندونزی و قزاقستان به رقابت پرداخت و با کسب ۲۴.۶ امتیاز به عنوان نفر دوم به دور نیمه‌نهایی صعود کرد. در بخش مردان ابوالفضل شهر جردی در جدول گروه یک با نمایندگان نپال، ژاپن، هند، قطر، فلسطین، قرقیزستان، کویت، هنگ‌کنگ و قزاقستان به رقابت پرداخت و با کسب ۲۴.۴۶ امتیاز به عنوان نفر چهارم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

تیم کاتای تیمی بانوان نیز با ترکیب الناز تقی‌پور، شادی جعفری زاده و نجمه قاضی‌زاده در گروه یک با تیم‌های هنگ‌کنگ، ویتنام، بنگلادش و هند رقابت کرد و با کسب ۲۴.۳۴ امتیاز به عنوان تیم نخست راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. ابوالفضل شهرجردی، میلاد فرازمهر و علی زند در ترکیب تیم کاتای تیمی مردان نیز با تیم‌های کویت، هند، اندونزی، ژاپن و تاجیکستان به رقابت پرداخت و با کسب ۲۴.۶ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان در حال پیگیری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج