۸۸۷۱۴۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شاهکار نقل و انتقالاتی در فوتبال ترکیه؛

امضای قرارداد با بازیکن اشتباه به دلیل تشابه اسمی!

باشگاه دسته دومی فوتبال ترکیه مرتکب یک اشتباه عجیب شد.

نود: بازار نقل و انتقالات دنیای فوتبال همواره داستان های زیادی را به همراه خود دارد. برخی از این داستان ها به دلیل یک پیش بینی عجیب و غریب به وجود آمده و برخی دیگر هم توسط حوادث دیگر شکل گرفته اند.

در سال ۱۹۹۵ وقتی کنی دالگلیش، سرمربی بلکبرن به جک واکر، مالک تیمش تقاضای خرید زین الدین زیدان بازیکن آن روزهای بوردو را داد، با این پاسخ مواحه شد که: وقتی در تیممان تیم شروود را داریم، چه نیازی به زیدان است؟ و البته همگان در سال های آتی متوجه تفاوت زیزو و شروود شدند.

امضای قرارداد با بازیکن اشتباه به دلیل تشابه اسمی!

بلکبرن در سال 2010 هم درگیر یکی از عجیب ترین داستان های نقل و انتقالاتی دنیای فوتبال شد. سم آلردایس برای تقویت خط حمله تیمش مهاجمی را در نظر داشت که با لخ پوزنان به قهرمانی لیگ لهستان رسیده و خود نیز آقای گل شده بود.

همه چیز مهیا بود اما پرواز این مهاجم به دلیل فوران آتشفشان معروف ایسلندی هرگز پرواز نکرد. چندماه بعد دورتموند با پرداخت 4.5 میلیون یورو به لخ پوزنان این مهاجم را که رابرت لواندوفسکی نام داشت، به خدمت گرفت و او رفته رفته، به یکی از بهترین تمام کننده های دنیای فوتبال تبدیل شد.

دنیای نقل و انتقالات امروز فوتبال سرشار از نام ها و باشگاه هاست و هر کدام از باشگاه ها برای تحرک، باید حداکثر دقت خود را به خرج دهند تا مرتکب اشتباه نشوند؛ حداقل اشتباهی که به تازگی از سوی یکی از باشگاه های سطح دوم فوتبال ترکیه سر زده است.

باشگاه "منمن‌اسپور" که با قدمتی 77 ساله در ازمیر واقع شده و در فصل 19-2018 موفق شده با قهرمانی در دسته سوم فوتبال ترکیه به سطح دوم فوتبال این کشور برسد، قصد داشته تا برای تقویت تیم خود لامین جالو، وینگر 24 ساله گامبیایی را به خدمت گیرد.

امضای قرارداد با بازیکن اشتباه به دلیل تشابه اسمی!

جالو که تاکنون ۱۰ بازی ملی هم برای گامبیا انجام داده در سال ۲۰۱۴ با کیه‌وو وارد فوتبال اروپا شد و در فصل ۱۷-۲۰۱۶، دو بازی هم برای این تیم در سری آ انجام داد. البته کیه‌وو در طول این سال ها او را به چیتادلا، تراپانی، چزنا و سالرنیتانا قرض داد و نام آخر سرانجام قرارداد خود را با جالو دائمی کرد.

این وینگر راست ۲۴ ساله در فصل ۱۹-۲۰۱۸، در ۳۴ مسابقه در سری بی پیراهن سالرنیتانا را به تن کرد و ۵ گل هم به ثمر رساند.

نمایندگان باشگاه تماس ها و مذاکرات اولیه را آغاز کردند و بعد از چند روز، جالو را به حضور در کشور ترکیه ترغیب کردند. اما به نظر می‌رسد که این افراد با افراد اشتباهی در تماس بوده اند، چرا که به جای لامین جالو، یک بازیکن دیگر وارد ترکیه شد.

نمایندگان باشگاه ترک به جای تماس با مدیربرنامه های "لامین جالو"، با نمایندگان بازیکنی به نام "آلفا جالو" تماس گرفتند. بازیکن ۲۱ ساله گامبیایی که یک مهاجم مرکزی است و سابقه بازی در لیگ هند را هم دارد. جالو بعد از فسخ قرارداد با "آلکوچتنسه" باشگاهی در سطح سوم فوتبال پرتغال بدون تیم بوده که نمایندگانش با چنین تماسی از سوی نمایندگان منمن اسپور مواجه می‌شوند.

نمایندگان این بازیکن که احتمالا خودشان هم از چنین تماسی شگفت زده شده اند، سریعا قرارهای لازم را با باشگاه دسته دومی تنظیم کرده و آلفا جالو را به ترکیه می‌فرستند. جالو تست های پزشکی را پشت سر می‌گذارد، قرارداد را امضا می‌کند و حتی با پیراهن منمن اسپور عکسی هم به یادگار می‌گیرد. بعد از تمامی این اتفاقات، باشگاه ترکیه ای متوجه اشتباهی که در این میان رخ داده می‌شود.

"فورویا اسپورت" گزارش داده که منمن اسپور برای سرپوش گذاشتن بر روی اشتباهش و برای این که بتواند قرارداد "آلفا" جالو را به راحتی فسخ کند، بیانیه ای صادر کرده و از رد شدن جالو در تست های پزشکی سخن به میان آورده است؛ دلیلی که برای فسخ یک طرفه قرارداد کافی به نظر می‌رسد.

اکنون "لامین جالو" به همراه سالرنیتانا در ایتالیا اردوهای آماده سازی پیش فصل را می‌گذراند و "آلفا جالو" نیز بعد از این داستان به دنبال تیمی جدید می‌گردد. باید دید منمن اسپور دوباره برای جذب جالو، این بار همان لامین جالوی مورد نظر، تلاش خواهد کرد یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج