۸۸۷۲۱۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پیام آمریکا به اعراب درباره «معامله قرن» و ایران

آمریکایی‌ها به کشورهای عربی اعلام کردند که بخش سیاسی طرح صلح ادعایی موسوم به «معامله قرن» شامل امتیازدهی‌هایی از سوی اسرائیل است که جزئیات آن تا پایان ماه نوامبر و بعد از انتخابات این رژیم اعلام می‌شود.

خبرگزاری تسنیم به نقل از رای‌الیوم: منابع دیپلماتیک اروپایی به پایتخت‌های برخی کشورهای عربی اطلاع دادند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تا پایان ماه سپتامبر طرح ویژه خود درباره روند سیاسیِ طرح موسوم به «معامله قرن» را حفظ می‌کند.

پایتخت این کشورهای عربی، از جمله قاهره و امان، تصور می‌‌کنند که دولت آمریکا در حال حاضر روند سیاسی برای «معامله قرن» را پس از نشست بحرین ندارد و این طرح سیاسی با طرح روند اقتصادی مطرح‌شده در کنفرانس بحرین هماهنگ نیست.

طبق اطلاعات رسیده، آمریکایی‌ها می‌خواهند سند ویژه‌ای ارائه دهند که سطح امتیازدهی‌های سیاسی لازم از سوی اسرائیل درخصوص این پرونده و قضیه را توضیح دهد تا افکار عمومی طی چهار هفته آینده به سطحی از پختگی برسد.

احتمال می‌رود یکی از اعضای تیم «جرد کوشنر» مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا درباره «پیشنهادهای سیاسی» معامله ترامپ، که قرار است برای همگان عادلانه و منصفانه باشد، سخن بگوید ولی این پیشنهادها فعلا بی‌سر و صدا و محرمانه پخته شوند.

آمریکایی‌ها بر این باورند که پیشنهادهای سیاسی بایستی پخته و ارائه شوند تا برای همگان قانع‌کننده باشد.

برخی کشورهای عربی، از جمله مصر و اردن، عدم وجود یک روند سیاسی در طرح صلح پیشنهادی کوشنر و ترامپ را زیر سوال برده‌اند.

با توجه به اخبار درز شده و پیام‌های غیرعلنی به مسئولانی در اردن و مصر، طرف آمریکایی می‌گوید بخش سیاسی از تمهیدات کوشنر در انتظار مرحله‌ای بعد از یکسره شدن آینده دولت اسرائیل و نتایج انتخابات آتی این رژیم در ماه سپتامبر است.

همچنین به نظر می‌رسد اولویت‌های مربوط به پرونده ایران، از دیگر عواملی است که در تاخیر( اعلام بخش سیاسی معامله قرن) نقش داشته است به‌ویژه این‌که استراتژی مقابله با نفوذ ایران در کشورهای منطقه، به جای رویارویی مستقیم و درگیری نظامی با آن تقویت شده است.

این پیام‌ها نشان می‌ده که استراتژی مربوط به ایران در حال حاضر اولویت است و روند «معامله قرن» تا ماه نوامبر آینده ادامه خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      محاصره غزه وفلسطین هم مانند شعب ابیطالب ع تمام خواهد شد وروسیاهی برای کفارمسلمان نمای عرب ووهابی طرفدار بت پرستان صهیونیست خواهد ماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج