جاباما
۸۸۷۲۴۴
۹ نظر
۵۲۵۰
۹ نظر
۵۲۵۰
پ

زندان یا هتل ۵ ستاره؟

در این گزارش از اتاق‌هایی با فرش‌های ۱۴۰۰ شانه، ال‌سی‌دی‌های بزرگ، یخچال‌های خارجی، لباسشویی‌های اختصاصی، توالت‌های اختصاصی و بسیاری امکانات رفاهی دیگر نام برده شده بود با مخارج ماهیانه ۴۵ میلیون تومان که باعث بحث و جنجال‌های بسیاری شد.

روزنامه خراسان : واکنش سخنگوی قوه قضاییه به سوالی درباره ادعای وجود اتاق‌های لاکچری در زندان اوین دوباره این موضوع را به بحث داغ فضای مجازی بدل کرده است. اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره لاکچری خواندن زندان اوین گفت: این زندان نه مخوف است نه لاکچری. زندان اوین یک زندان معمولی است. حدود دو هفته قبل بود که شرق با انتشار گزارشی از زندان اوین از وجود اتاق‌های VIP و لاکچری برای تعدادی از زندانیان مالی این زندان خبر داده بود. در این گزارش از اتاق‌هایی با فرش‌های ۱۴۰۰ شانه، ال‌سی‌دی‌های بزرگ، یخچال‌های خارجی، لباسشویی‌های اختصاصی، توالت‌های اختصاصی و بسیاری امکانات رفاهی دیگر نام برده شده بود با مخارج ماهیانه ۴۵ میلیون تومان که باعث بحث و جنجال‌های بسیاری شد. البته پیش از این هم ویدئوی زنده در اینستاگرام زندانیان از داخل زندان منتشر شده بود که حکایت از وجود گوشی همراه و ... داشت. به همین بهانه امروز نگاهی داریم به چند زندان که در جهان به مجلل و لاکچری بودن مشهور هستند.

«هالدن» زندانی آزاد و لوکس
زندان یا هتل ۵ ستاره؟

در سراشیبی جنگل‌های جنوب نروژ و در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار، زندانی به نام زندان «هالدن» ساخته شده است. طراح معماری این زندان مدرن یک گروه معماری معروف بوده که آن را مانند یک هتل زیبا و لوکس ساخته‌اند. از امکاناتش می‌توان به کارگاه‌های مدرن و به‌روز، اتاق‌های بازی، سالن‌های ورزشی و امکاناتی برای آشپزی، اجرای موسیقی، مطالعه تحقیق و یادگیری مهارت‌های فنی و اجتماعی اشاره کرد. در این زندان ۲۵۲ نفری، هیچ زندانبان مسلحی وجود ندارد.
«بیلمرباس» زندانی با برج‌های بلند
زندان یا هتل ۵ ستاره؟

زندانی در آمستردام هلند که از شش ساختمان مرتفع تشکیل شده و توسط تونل‌هایی با یکدیگر مرتبط هستند. البته هر یک از این برج‌ها به عنوان یک زندان مستقل طراحی شده‌اند و باشگاه ورزشی، مرکز مذهبی، آشپزخانه و اتاق انتظار دارند. هر برج ۱۴ طبقه دارد و هر دو طبقه به عنوان یک بخش درنظر گرفته شده که با پله به یکدیگر ارتباط دارند. این زندان فعالیت اش را از سال ۱۹۷۸ آغاز کرده و در سال ۲۰۰۶ عملا به مکانی متروک تبدیل شد. در سال ۲۰۱۶ این زندان به علت آمار پایین جرم و جنایت در هلند تعطیل شده است، اما در سال ۲۰۱۷ به عنوان پناهگاهی برای آوارگان مورد استفاده قرارگرفت.
«سولنتونا» زندانی مرفه با امکانات ورزشی
زندان یا هتل ۵ ستاره؟

برای بسیاری از زندانیان در زندان‌های مختلف، دویدن در حیاط زندان یا در نهایت بسکتبال و فوتبال بازی کردن می‌تواند تنها روش ممکن برای ورزش کردن باشد. اما در زندان «سولنتونا» واقع در کشور سوئد شرایط برای ورزش کردن بسیار بهتر از این حرف‌ها مهیاست. در این زندان، یک باشگاه ورزشی اختصاصی و مجهز در اختیار زندانیان قرار دارد و هر سلول هم یک تلویزیون اختصاصی برای خود دارد. زندانیان یک ساعت در روز می‌توانند با خانواده‌شان دیدار داشته باشند و در اتاقی اختصاصی با آن‌ها می‌توانند حرف بزنند و قهوه‌ای بنوشند. این طور می‌توان گفت که سلول‌های زندان «سولنتونا» در سوئد با سوئیت‌های معمول در هتل‌ها تفاوت زیادی ندارد.
«پاندیک بمبو» کلینیک لوکس ترک اعتیاد
زندان یا هتل ۵ ستاره؟

زندان مخصوص بانوان در جاکارتا پایتخت اندونزی، از معدود زندان‌های دنیاست که کلینیک اختصاصی ترک متادون دارد. در وقت‌های آزاد، زندانیان در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند و به سالن‌های زیبایی واقع در زندان می‌روند. تمرکز این زندان بر کنترل میزان معتادان به مواد مخدر و ترک دادن افراد و همچنین کنترل شیوع HIV در اندونزی است. شرایط اقامت در سلول‌های این زندان به راحتیِ بودن در اتاق شخصی خودتان است.
«اوتاگو» مجهز به اینترنت پرسرعت
زندان یا هتل ۵ ستاره؟

زندان اصلاحات اوتاگو در نیوزیلند دارای تجهیزات سلامتی و کتابخانه است تا زندانی احساس کند عضوی از جامعه است. زندان اوتاگو در نیوزیلند یک زندان فوق‌پیشرفته با انواع امکانات از جمله حصار‌های الکتریکی و اشعه‌ایکس است که کار زندانبان‌ها را بسیار آسان‌تر کرده است. اتاق‌های زندانیان مانند اتاق هتل‌ها راحت است و بسیاری از زندانیان امکان استفاده از تلفن همراه، تلویزیون، اینترنت و وسایل الکترونیکی را در داخل زندان به شکل کنترل شده‌ای دارند. در این زندان مهارت‌های آشپزی، کشاورزی و الکترونیکی به طور دلخواه به زندانی‌ها آموزش داده می‌شود.
لوکس‌ترین زندان جهان
زندان یا هتل ۵ ستاره؟

دستگیری شاهزاده‌های میلیاردر و زندانی کردن آن‌ها در یک هتل لوکس پنج ستاره باعث شد تا هتل ریتز کارلتون که یکی از مهم‌ترین هتل‌های شهر ریاض است تبدیل به لوکس‌ترین زندان جهان شود. ۴ نوامبر ۲۰۱۷ بن‌سلمان ولیعهد عربستان حدود ۴۰۰ شاهزاده و میلیاردر معروف سعودی را دستگیر و آن‌ها را در این هتل زندانی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یلدا

      خب مثلا اون زندان تو نروژ واسه همه هست نه مثل ایران که اتاقای تر و تمیزش مختص یه سری افراد خاص و پولداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      نروژ یک کشور 5 میلیونی با مالیات بالا و رفاه عالیه، نمیشه با کشورهایی که مردمش ناچارند دزدی کنند مقایسش کرد ، اینا احتمالا همینکه 2 ماه بیرون نیستند کلی از زندگیشون عقبند در صورتیکه همین امکانات برای بسیاری مردم دنیا ، اوج خواستشون از دنیاست

    • بدون نام

      پول دار که باشی خدا هم دوستت داره

      پاسخ ها

      • آیلین

        خدا همه ی انسان هارو دوست داره این حرفت واقعا بی ادبانه هست یعنی چی پولدار باشی خدا هم دوستت داره خدا نکنه بعد از فوت شما کابر محترم خدا با پولدار و بی پول کار نداره هم خدا پولو به انسان میده چطور بعدا میگی پولدار دوست داره خدا توی اون دنیا پول اینا نداریم قرآن بخون منظورمو می فهنی

    • بدون نام

      حاضرم جرم کنم و برم تو چنین زندانی

    • بدون نام

      دقیقا

    • بدون نام

      اونوخ ما چند وقت پیش هتلی رفتیم که عین زندان بود

    • طراوت

      چه جرمی باید بکنم که بندازنم تو این زندانا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج