جاباما
۸۸۷۳۳۲
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی در بندرعباس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام خبر آغاز بررسی‌های کارشناسی حادثه نفتکش انگلیسی "استینا ایمپرو" مربوط به نقض قوانین بین‌المللی دریانوردی، گفت: از ۲۳ نفر خدمه این شناور ملیت ۱۸ نفر هندی و پنج نفر از سایر کشورها هستند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام خبر آغاز بررسی‌های کارشناسی حادثه نفتکش انگلیسی "استینا ایمپرو" مربوط به نقض قوانین بین‌المللی دریانوردی، گفت: از ۲۳ نفر خدمه این شناور ملیت ۱۸ نفر هندی و پنج نفر از سایر کشورها هستند.

"الله مراد عفیفی‌پور" با بیان اینکه نخستین ساعات صبحگاهی امروز (۲۹ تیرماه) به منظور بررسی دقیق‌تر ابعاد، جوانب و علل حادثه دریایی نفتکش «استینا ایمپرو» (Stena Impero) در تنگه هرمز، وارد لنگرگاه بندرعباس شده است، اظهار کرد: این شناور تانکر که عصر روز جمعه بیست و هشتم تیرماه از آب های محدوده دریای عمان به سمت بندر الجبیل عربستان در حرکت بود، در مسیر تردد خود در تنگه هرمز، با یک فروند شناور صیادی برخورد کرده است.

وی اضافه کرد: پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی دریانوردی و عدم تمکین و پاسخ شناور مذکور نسبت به تماس‌های صورت گرفته، نفتکش انگلیسی با هماهنگی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت شد تا ابعاد مختلف حادثه توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به دقت بررسی شود.

نفتکش محموله‌ای به همراه نداشته است

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، بررسی‌های کارشناسی علل وقوع حادثه دریایی این نفتکش که محموله‌ای به همراه نداشته است، توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان آغاز می‌شود.

طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، عفیفی‌پور با بیان اینکه نفتکش «استینا ایمپرو» تحت پرچم کشور انگلستان است و ۲۳ نفر خدمه دارد، اظهار کرد: ۱۸ نفر از خدمه این شناور ملیت هندی دارند و پنج نفر خدمه دیگر هم از کشورهای روسیه، فیلیپین و لتونی هستند، ‌ البته فرمانده نفتکش، دارای ملیت هندی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: برای حفظ ایمنی کشتی فعلا خدمه در کشتی حضور دارند و در حال حاضر همه ۲۳ خدمه، در محل کار خود در نفتکش هستند.

وی اضافه کرد: در صورت لزوم و بر مبنای درخواست مقام قضایی، ممکن است خدمه برای انجام مصاحبه‌های تخصصی و فنی فراخوانده شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: به منظور رعایت ضوابط ایمنی و استانداردهای بین المللی دریانوردی همه همکاری های لازم برای هدایت ایمن و دقیق تانکر «استینا ایمپرو» و لنگراندازی در موقعیت مناسب، از سوی این اداره کل صورت پذیرفته است.

اطلاعاتی درباره تانکر «استینا ایمپرو»

گفتنی است، شناور Stena Impero یک تانکر نفت کش با قابلیت حمل مواد نفتی و شیمیایی است که ۱۸۳ متر طول و ۴۹هزار و ۶۸۳ تن وزن دارد. این کشتی در سال ۲۰۱۸ میلادی ساخته شده است و با پرچم کشور انگلستان تردد می کند. این شناور ظرفیت حمل ۴۶ میلیون و ۵۷۶ هزار لیتر مایعات (نفت یا مواد شیمیایی) را دارد.

شایان ذکر است، آمارهای موجود نشان می‌دهد که روزانه حدود ۱۴ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز صادر و وارد بازارهای جهانی می‌شود. همچنین سالانه حدود ۵۰ هزار کشتی از این تنگه عبور می کند که بیشتر آنها تانکرهای نفتی هستند.

یادآور می شود، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

طبق این اطلاعیه، نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به تلافی کشتی توقیف شده ایران در تنگه جبل الطارق سپاه هم این کشتی بریتانیا را توقیف کرد بقیه حرفها توجیه الکی است

    • ضد امریکا

      چیزی که عوض داره گله نداره

    • بدون نام

      نفتکش روباه پیر را پس ندهید تا نفتکش ما را پس دهند..............،،،،،،،،،

    • بدون نام

      جزمن کی برادیدن توحریصه
      اسمتوروقلبش مینویسه
      همه چیزم آی عزیزم

    • بدون نام

      همش دروغه....

    • بدون نام

      دروغگودشمن خداست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج