جاباما
۸۸۷۴۲۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

نتایج سفر ظریف به آمریکا از نگاه نیویورک‌تایمز

روزنامه نگار معروف نیویورک تایمز به بررسی سفر ظریف به نیویورک و دیدارهای وزیر امور خارجه با سناتورهای آمریکایی می پزدازد.

خبرآنلاین: دیوید سنجر، ستون نویس و روزنامه نگار معروف نیویورک تایمز در تازه ترین یادداشتش درباره سفر ظریف به آمریکا نوشته است: ظریف روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد داشته با سناتورهای آمریکایی دربارۀ راههای احتمالی خروج از بحران هسته ای با دولت ترامپ گفتگو کند؛ برای اولین بار، گامی عملی و کوچک از سوی ایران در برابر تحریم هایی که دولت ترامپ از سال پیش تاکنون آنها را دوباره بازگردانده است.

سنجر می افزاید: ظریف در مدت اقامتش در نیویورک با گروهی از روزنامه نگاران در مقر نمایندگی ایران (در سازمان ملل) ملاقات کرده است. یکی از سه ساختمانی که ظریف حق ورود به آنها را دارد و ظاهراً میشد برای ملاقات با آقای پل برای آن برنامه ریزی صورت بگیرد؛ اما وزیر ایرانی در پاسخ به این شائبه گفت: "با افرادی از کنگره ملاقات خواهد کرد". اما او تأکید کرد که با آقای پل به عنوان یک نماینده محترم ملاقات خواهد کرد و نه به عنوان نماینده ای از سوی ترامپ و یا از سوی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا. در واقع همان نقشی که جان کری برای دولت اوباما ایفا کرد، البته در زمانی که سناتور بود و اوباما هنوز رییس جمهور نشده بود.

نتایج سفر ظریف به آمریکا از نگاه نیویورک‌تایمز

این روزنامه نگار درباره ایده گفت و گوهای مستقیم ایران و آمریکا نیز نوشت: ظریف در عین حال ایدۀ مذاکره مستقیم را رد کرد. ایده ای که گفته میشد برای مذاکره مستقیم میان حسن روحانی، رییس جمهور ایران و پرزیدنت ترامپ به شکلی که با رهبر کره شمالی اتفاق افتاد، مطرح شده بود. ظریف در این باره به ملاقات سنگاپور و امضای عجولانۀ سند سال 2018 میان ترامپ و کیم جونگ اون که بیش از همه به یک بیانیه توجیهی شباهت داشت تا یک توافق و طبق عادتش، بعد از امضا آنرا بالا گرفت و به دوربین ها نشان داد، اشاره کرده و می گوید: آنها به عکس یادگاری نیاز ندارند؛ به سند دو صفحه با امضای بزرگ هم نیاز ندارند. ظریف تا به اینجای کار می گوید گام اول برای معامله با آمریکا بازگشت به توافق هسته ای است که در سال 2015 امضا شد. ظریف روز پنجشنبه بار دیگر بر اهمیت توافق نامه سال 2015 تأکید کرد.

ستون نویس نیویورک تایمز درباره نتایج مذاکره ظریف با سناتورهای آمریکایی می گوید: برای اولین بار است که ظریف از گزینه ای سخن می گوید که می تواند آغازی برای مذاکره میان دو دشمنی باشد که با پیامدهای خروج ترامپ از توافق هسته ای روبرو هستند. این پیشنهاد- کوچک- می تواند روندی که در توافق هسته ای از آن به عنوان "روز انتقال" نام برده شده را سرعت ببخشد.

و آن زمانی است که ایران به طور رسمی در توافق با آژانس انرژی اتمی به بازرسان اجازه می دهد از سایت های کشور- حتی آنهایی که تاکنون ازسوی تهران، سایت هسته ای معرفی نشده اند- بازدید کنند. به گفته جواد ظریف، در عوض ایالات متحده آمریکا با تصویب کنگره، تحریم هایی که تاکنون ترامپ آنها را بازگردانده، تعلیق می کند؛ اقدامی که می تواند راه را برای دبه کردن رییس جمهور دشوار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نتایجش اینه، جمله تکراری که ما خواهان جنگ نیستیم خخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج