جاباما
۸۸۷۴۴۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حمایت دوباره ترامپ از بوریس جانسون

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خود را با «بوریس جانسون» نامزد پست نخست وزیری انگلیس مقایسه کرد و گفت: اگر جانسون نخست وزیر شود، روابط واشنگتن – لندن بسیار خوب خواهد شد.

ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خود را با «بوریس جانسون» نامزد پست نخست وزیری انگلیس مقایسه کرد و گفت: اگر جانسون نخست وزیر شود، روابط واشنگتن - لندن بسیار خوب خواهد شد.

به گزارش روز شنبه روزنامه ایندیپندنت، وی با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در زمینه برگزیت، افزود: از بوریس جانسون خوشم می آید. فکر می کنم که بوریس برگزیت را درست می کند. خیلی ها می گویند جانسون، فرد متفاوتی است.

حمایت دوباره ترامپ از بوریس جانسون

رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر اخیر خود به انگلیس به روزنامه «سان» گفته بود که گمان می کنم وی (جانسون) نماینده ای عالی برای کشور شماست. فکر می کنم که وی نخست وزیر بزرگی خواهد شد و آنچه را لازم است، دارد.

ترامپ اغلب از ترزا می و به ویژه در مورد نحوه عملکرد وی در زمینه برگزیت انتقاد کرده است.

ترامپ مدعی است که می توصیه های وی در زمینه برگزیت را نادیده گرفته است.

در ماه جاری، پس از افشای جزئیات یک پیام طبقه بندی شده که نشان می داد «کیم داروک» سفیر مستعفی انگلیس در آمریکا، ترامپ را بی کفایت خوانده بود، رئیس جمهوری آمریکا داروک و نخست وزیر انگلیس را مورد حملات لفظی قرار داد.

جالب اینجاست که وقتی «ترزا می» نخست وزیر و «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس از داروک دفاع کردند، جانسون از این کار خودداری کرد.

داروک از سمت خود استعفا داد و گفت که نمی تواند پستش را حفظ کند، اما وقتی جانسون با وی تماس گرفت تا به وی ابراز تاسف کند، داروک گفت پس از اطلاع از خودداری مکرر جانسون از حمایت از وی، استعفا داده است.

علاقه ترامپ به گسترش مناسبات با انگلیس در فضای پسابرگزیت، وی را به سوی لندن سوق داده اما رخدادهای مختلف، از مداخله ترامپ در انتخاب نخست وزیر آتی انگلیس گرفته تا ایمیل های افشا شده داروک، سرعت دوستی دو کشور را کند کرده است.

با ورود ترامپ به کاخ سفید در سال ۲۰۱۶ و همزمانی آن با همه پرسی برگزیت، استقبال کاخ سفید از جدایی انگلیس از پیکره اتحادیه اروپا شکل جدی تر و در عین حال آشکارتری به خود گفت.

از همان زمان ترامپ همواره در گفت وگوها و مصاحبه‌های خود تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را «هوشمندانه» دانست و تاکید کرد که اوضاع این کشور بعد از خروج بسیار بهتر خواهد شد. ۹۱۰۹

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج