۸۸۷۴۹۰
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

پایان بدون نتیجه جلسه اضطراری دولت انگلیس

اعضای دولت انگلیس عصر شنبه برای دومین بار در ۲۴ ساعت گذشته، در پی توقیف یک فروند نفتکش این کشور در منطقه خلیج فارس تشکیل جلسه داده و تمایل انگلیس را برای کاهش تنش‌ها با ایران مورد تاکید قرار دادند.

ایرنا: اعضای دولت انگلیس عصر شنبه برای دومین بار در ۲۴ ساعت گذشته، در پی توقیف یک فروند نفتکش این کشور در منطقه خلیج فارس تشکیل جلسه داده و تمایل انگلیس را برای کاهش تنش‌ها با ایران مورد تاکید قرار دادند.

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد نفتکش این کشور در دریای عمان توقیف شده و این اقدام مخالف قوانین بین المللی دریانوردی است.

پایان بدون نتیجه جلسه اضطراری دولت انگلیس

وی همچنین افزود که درباره چگونگی حفظ امنیت دریانوردی بین المللی در تنگه هرمز رایزنی و قرار شد روز دوشنبه درباره آخرین تحولات این حادثه در پارلمان صحبت کند.

در نتیجه نشستی که اعضای دولت انگلیس بامداد امروز در همین رابطه برگزار کردند، به کشتی‌های انگلیس توصیه شد موقتاً از تنگه هرمز تردد نکنند.

وزیر امور خارجه انگلیس ساعاتی پیش در گفت وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن ابراز ناخرسندی از اقدام ایران، خواستار اقدام عملی تهران برای کاهش تنش‌ها شد.

با این حال محمد جواد ظریف گفت: برخلاف اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ما براساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.

روز گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان کشتی انگلیس به نام استِنا ایمپرو (stena impero) را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد.

«مایا کوتسیانچیچ» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با صدور بیانیه‌ای خواستار خویشتنداری ایران و انگلیس شد و افزود: در شرایطی که اوضاع منطقه تشدید شده، این تحولات خطر بیشتر شدن تنش‌ها را افزایش داده و اقدامات جاری برای حل تنش‌های فعلی را زیر سوال می‌برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگلیس دست ازماجراجویی برداردو گرنه پشیمان خواهدشد!

    • اکبری

      خدا سپاه باسداران و مدافعان اقتدار ایران را حفظ کنه

    • سعید

      چرت

    • امیر حسین

      عه حالا که گیر افتادید یاد کاهش تنش افتادید؟!!!درسی باشه براتون که دیگه از این غلطا نکنید بریزید نفتکش ایران رو توقیف کنید.حالا اونو آزاد کنید.چند وقت بعد قول میدیم ما هم کشتی شمارو آزاد کنیم.عوضیای کاسه لیس

    • بدون نام

      انگلیس عبور از تنگه هرمز را متوقف کرد .
      دیدید چه را راحت تنگه هرمز مسدود میشود

    • بدون نام

      فقط من یه سوال دارم:

      به چه حقی وزیر خارجه انگلیس به راحتی با ظریف صحبت می کنه؟

      ما از انگلیسی ها متنفریم

      به کی بگیم؟

    • بدون نام

      بزودی تحریم ها و بدبختیامون شروع میشه
      دهنمون سرویسه
      انگلیس از امریکا هم خطرناکتره

      پاسخ ها

      • امیر حسین

        اتفاقا تو یه سری چیزا مثل خودرو تحریم میشیم خیلی بهتره.تا الان خواب بودن.بخدا یه سری مسئولین احمق تشریف دارن.حالا که تحریم شدن دارن قطعاتی که نیازه داخل هست رو کپی میزنن.درستش همینه.مگه چین همین شکلی اقتصاد برتر نشد؟تکنولوژی هم که داره بنظر من از خیلی جهات از غرب جلوتره.چون به نسبت پولی که میدید میتونه جنس بزنه.پس تحریم بشیم بهتره.یه عده بخاطر منافع خودشونم که شده از خواب زمستونی بیدار میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج