جاباما
۸۸۷۵۰۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خبر‌های خوش برای پیشکسوتان ورزش ایران

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش از افزایش حقوق مستمری بگیران به عنوان یکی از اقدامات خود یاد کرد و گفت: صندوق را به مرحله‌ای می رسانیم که نیازمند اعتبارات دولتی نباشد.

خبرگزاری مهر: یکسال از حضور سید مصطفی ابطحی در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره این صندوق می گذرد. طی این مدت کمتر اخباری از فعالیت های صندوق منتشر شده در حالیکه وی تاکید دارد تحولات خوبی در مجموعه تحت مدیریتش ایجاد شده است.

ابطحی در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه یک لحظه را برای خدمت گذاری به پیشکسوتان از دست نمی دهد تاکید کرد که در مورد برنامه ها و فعالیت های در دستور کار تا زمانیکه نتیجه نهایی حاصل نشده، اقدام به اطلاع رسانی نمی کند اما به زودی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی در این زمینه به برخی برنامه های موردنظر برای درآمدزایی بیشتر اشاره و تاکید کرد که صندوق را به مرحله ای می رساند که نیازمند اعتبارات دولتی نباشد.

به گفته ابطحی طی یک سال گذشته دریافتی مستمری بگیران افزایش داشته و افزایش دوباره آن در برنامه است.

تحولات خوبی در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ایجاد شده است

سید مصطفی ابطحی در گفتگو با خبرنگار گفت: زمانی که مسئولیت صندوق را عهده دار شدم دقیقاً همزمان بود با دوره ای که بنگاه های اقتصادی و مالی به دلیل تحریم ها به شدت مشکل داشتند با این حال با علم و آگاهی و شناخت فضایی که قرار بود در آن مسئولیت بگیرم، عهده دار آن شدم.

طی یک سالی هم که از حضورم در صندوق می گذرد، تحولات خوبی در این صندوق ایجاد شده و ان شاءالله اتفاقات خوبی هم به زودی رقم خواهد خورد. در کل اینکه یک لحظه را برای خدمت گذاری به پیشکسوتان از دست نمی دهیم.

ویژگی های مدیریتی لازم

وی ادامه داد: به عنوان یک مدیر معتقدم هر کسی در هر جایی مسئولیت می گیرد باید از نظر مبانی نظری کار و شیوه های اجرایی و برنامه های عملیاتی صاحب یک گفتمان و درایت باشد در غیر این صورت در سیستم این مدیر اتفاق مثبتی صورت نمی گیرد.

اعتقادم بر این است یک مدیر باید بر اساس یک شبکه معنایی و نظام تحلیلی مسئولیتی را بر عهده بگیرد.

شبکه معنایی و نظام تحلیلی من برای حضور در صندوق این بود که من صندوق را نه به عنوان کالبدی بی جان بلکه به عنوان یک سازه اجتماعی فعال در نظر بگیرم، نمی گویم پیش از این شرایط اینگونه نبوده بلکه تاکیدم بر این است که باید صندوق چنین ویژگی داشته باشد.

صندوق باید بخشی از نظام حکمروایی ورزش باشد

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش با تاکید بر اینکه صندوق باید بخشی از نظام حکمروایی ورزش باشد و بتواند با خرد سیستمی مثمرثمر باشد، خاطرنشان کرد: برای این منظور به دنبال نظریه راهبردی برای مدیریت بودم به گونه ای که بتوانم دستم را در مواجهه با مسائل مربوط به پیشکسوتان باز بگذارد، صورت بندی حل مسائل قهرمانان را به من نشان دهد تا بتوانم آنها را پیش از آنکه به آسیب و بحران شود، حل کنم.

برنامه های بلند مدتی داریم که در صورت داشتن فرصت اجرا می شوند

ابطحی با اشاره به برنامه های مدیریتی خود در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصریح کرد: برای این برنامه ها نقطه A به عنوان شروع در نظر گرفته شده اما نقطه B به عنوان پایان ندارد. در واقع برای برنامه خود به قید زمان توجهی نداریم، تا آنجا که فرصت داشته باشیم این برنامه ها را اجرا می کنیم.

ضمن اینکه اگر برنامه ریزی خوب باشد و در صورتی که مدیر بعدی منصف و مشرف به کار باشد برنامه ها را ادامه خواهد داد. در کل برنامه های در نظر گرفته شده بلند مدت است اما مهم این است که این برنامه ها به سرانجام برسد چه در حضور من و چه در حضور یک مدیر دیگر.

سه محور اصلی که در دستور کار است

به گفته وی ایجاد تحول، اثربخشی و رسیدن به تکامل سه محور اصلی است که در برنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش گذاشته شده است. وی در توضیح هر یک از این محورها گفت: تحول یعنی بازنگری در ماموریت های صندوق داشته باشیم، چالش های درونی را به حداقل برسانیم و با ایجاد خرد فردی و سیستمی، کارآمدسازی را عملیاتی کنیم.

تکامل به معنای تلاش برای رسیدن به قله است و اثربخشی هم یعنی اینکه صندوق را در نظام حکمروایی ورزش موثرتر و کارآمدتر از همیشه کنیم. طوری که همه احساس کنند بخشی از مشکل اینجاست و باید آن را حل کنند.

شرایط امروز صندوق با دیروز متفاوت شده است

نایب رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش با بیان اینکه برای رسیدن به این اهداف بازنگری لازم در چهار حوزه ساختاری، محتوایی، فرآیندی و رفتاری آغاز شد، یادآور شد: امروز وضعیت صندوق متفاوت از دیروز است.

اعتقاد دارم چارچوب های دیروز برای امروز جواب نمی دهد بر همین اساس تلاش کردیم با آرامش و بدون تنش ماموریت های صندوق را آغاز و پروژه های خود را در دو بخش حمایتی و اقتصادی پیش ببریم.

به هر حال صندوق وضعیت دوگانه دارد و هم باید حمایت کند و هم کار اقتصادی انجام دهد. در بخش حمایتی تا به امروز آنچه از دست مان برمی آمده را انجام دادیم به نظرم احترام به ارباب رجوع و مخاطب یک بخش مغفول بود که سعی کردیم توجه لازم را به آن داشته باشیم.

احترام به پیشکسوت بیشتر از کمک مالی اهمیت دارد

«اینکه پول بدهی اما شخصیت طرف تحقیر شود درست نیست، ممکن است ما پول چندانی نداشته باشیم اما احترام لازم را برای پیشکسوتان قائل هستیم و سعی کردیم این حرمت گذاری را در مناسبت ها هم داشته باشیم»، ابطحی با بیان این موضوع گفتگو با خبرنگار مهر را ادامه داد.

وی در این بخش گفت: بر همین اساس با پیشنهاد صندوق حمایت از قهرمانان، ۱۷ مهرماه - روز درگذشت مرحوم تختی- را به عنوان روز ملی پیشکسوت ورزش به ثبت رسیده است، دیگر اینکه با پیشنهاد ما و موافقت وزیر ورزش در ورزشگاه هایی مانند آزادی بخشی با ظرفیت حداکثر ۱۰۰ صندلی برای پیشکسوتان در نظر گرفته می شود، این بخش در قسمت زیرین VIP از سایر بخش های دیگر جدا می شود.

ممکن هم است هیچ پیشکسوتی برای تماشای مسابقات به آزادی نرود تا از این جایگاه ها به صورت رایگان استفاده کند اما نگاه ما این است. دیگر اینکه در این چند ماه قراردادی با مجموعه های شهرداری و حتی شرکت توسعه منعقد نشده که در آن به ارائه خدمات رایگان به پیشکسوتان تاکید نشده باشد.

سفر سالیانه و رایگان برای پیشکسوتان

ابطحی همچنین تاکید کرد: همیشه پول مهم است اما خدمات ارزش بیشتری دارد. بعضاً به پیشکسوتان بودجه ای داده می شود که آن را خرج مواردی می کنند اما اینکه به آنها خدمتی ارائه دهیم، ارزش بیشتری دارد.

چه اشکال دارد شرایطی فراهم شود که آنها بتوانند سالانه با یک نفر و همراه با پزشک به شمال یا مشهد سفر کنند. این برنامه جزو مواردی است که آن را دنبال می کنیم.

در نظر گرفتن مکانی برای گردهمایی پیشکسوتان

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش همچنین تصریح کرد: اعتقاد داریم پیشکسوتان باید محلی برای گردهمایی داشته باشند، وقتی فردی به سن پیشکسوتی می رسد از نظر فیزیولوژی و روانشناسی با مسائلی مواجه می شود چرا که فکر می کند مورد توجه نیستند و از چشم افتاده اند.

من ِ متولی صندوق باید توجه لازم را به آنها داشته باشم و به همین منظور تصمیم گرفتیم محلی برای گردهمایی آنها و برگزاری مناسبت هایشان مثل تولدها و اعیاد در نظر بگیریم. اقدامات لازم برای استفاده از این مکان انجام شده و به زودی افتتاح خواهد شد. تمام هزینه های این اقدام توسط صندوق انجام شده است.

۱۰۴۱ نفر از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش حقوق می گیرند

وی با بیان اینکه در مدت زمان یک سال حضورش در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش، حقوق مستمری بگیران همزمان با پرسنل این صندوق پرداخت شده، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۴۱ نفر از صندوق حقوق دریافت می کنند. ۳۰۰ هزار تومان و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حداقل و حداکثر پرداختی صندوق به مدال آوران است.

افزایش حقوق مستمری بگیران

نایب رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش همچنین از افزایش حقوق مستمری بگیران خبر داد و گفت: من مردادماه سال گذشته وارد صندوق شدم و ۲۰ روز بعد از آن سقف دریافتی مستمری بگیران را از ۱۸۰ هزار تومان به ۳۲۰ هزار تومان افزایش دادیم.

در کل یک افزایش پلکانی در حقوق ها ایجاد کردیم. این کار را در حالی انجام داده و ادامه دادیم که مناب دولتی صندوق افزایشی نداشته است.

کف دریافتی ها را به ۵۰۰ هزارتومان می رسانیم

در همین رابطه ابطحی به یک برنامه اشاره کرد که البته بی سرانجام مانده اما کماکان در دستور کار است.

به گفته وی و طبق توافقات صورت گرفته با وزارت ورزش، قرار بر این بود از بهمن ماه گذشته و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، کف دریافتی مستمری بگیران صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش از ۳۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته باشد اما به خاطر مسائل اقتصادی این مهم محقق نشد.

وی در این زمینه گفت: البته من مردِ تحقق رویاها هستم بنابراین این کار را به سرانجام می رسانم.

تخصیص کامل بودجه صندوق بعید است

«ظاهرا بودجه صندوق برای سال جاری ۲۵ میلیارد تومان بوده است. این بودجه کافی است؟»، وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار گفت: این رقم تصویب شده اما مهم تخصیص است و بودجه ای که در اختیار ما قرار می گیرد، در حالیکه به نظر به خاطر شرایط اقتصادی نتوانیم این بودجه را به طور کامل در اختیار بگیریم، با این حال باید به گونه ای مدیریت شود که پیشکسوتان آسیب نبینند به خصوص که خرج ما ۲۰۰ است اما دخل مان ۱۹.

یک برنامه برای تهیه مسکن پیشکسوتان

مسکن و معضلات آن دیگر محور گفتگوی مهر با مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش بود. وی در این بخش با بیان اینکه وقتی می بینم پیشکسوتی مستاجر است قلبم به درد می آید، گفت: در مورد مسکن پیشکسوتان هم برنامه هایی داریم.

این گونه در نظر داریم یک شرکت تعاونی ایجاد کنیم و یا اگر وجود دارد آن را بازسازی کنیم تا به پیشکسوتان زمین بدهد. امیدوارم فقط تمام پروژه هایمان را بتوانیم در دوره مدیریت خود به سرانجام برسانیم چون با تغییر مدیریت روی زمین می مانند.

به موضوع تجلیل از قهرمانان ورود نمی کنیم

«پیش از این تامین هدایای لازم برای تجلیل از قهرمانان و مدال آوران توسط صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش انجام می شد اما چندسالی است که وزارت ورزش این مسئولیت را از صندوق گرفته است. ابطحی می گوید قرار نیست مجدد وظیفه انجام این کار به صندوق محول شود به خصوص که وقتی برای آن نداریم.

وی در این زمینه اینگونه گفت: پیش از این در رابطه با تجلیل از قهرمانان، پرداخت هدایای مصوب وزارت ورزش توسط صندوق انجام می شد. در واقع مجری خرید سکه بودیم که الان به صورت قانونی توسط خود فدراسیون ها انجام می شود. قرار هم نیست ورودی جدید به این موضوع داشته باشیم چون سرمان برای کارهای بزرگتر شلوغ است.

صندوق را به مرحله ای می رسانیم که نیازمند اعتبارات دولتی نباشد

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی همچنین با بیان اینکه خرج صندوق ۲۰ است اما دخل مان ۱۹ به برنامه های خود برای درآمدزایی بیشتر اشاره کرد و اینکه باید روزی فرا برسد که صندوق از اعتبارات دولتی بی نیاز باشد.

وی در این بخش از گفتگو خاطرنشان کرد: برای تامین هزینه تمام اقدامات خود بساط پروژه های پرهزینه و کم فایده را جم کردیم، همچنین شرکت های خود را موظف به درآمدزایی کرده ایم نه اینکه صرفاً چشم شان به قراردادهای وزارت ورزش باشد.

در کل هر جا که احساس کنیم می تواند برای صندوق درآمدزا باشد به عنوان اولین نفر زنبیل می گذاریم. بر اساس برنامه هایی که داریم، می خواهیم به مرحله ای برسیم که نیازی به اعتبارات دولتی نداشته باشیم.

البته منظور این نیست که دولت اعتباری به صندوق اختصاص ندهد. موضوع این است که به این اعتبارات تکیه ای نداشته باشیم.

یک پیشنهاد برای درآمدزایی

ابطحی همچنین به یک برنامه در راستای درآمدزایی بیشتر صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اشاره کرد اما اطلاع رسانی کامل در مورد آن را منوط به نهایی شدن پروژه عنوان کرد. وی فقط گفت: در رابطه با مسابقات ورزشی و پخش آنها برنامه ای داریم که یک سال پش به وزیر پیشنهاد شد

. همچنان هم پیگیر آن هستیم تا بتوانیم به سرانجام برسانیم به خصوص که با انجام آن می توانیم بودجه خوبی را به ورزش تزریق کنیم.

پرونده های حقوقی با طلبی بیشتر از اعتبارات سالیانه

نایب رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش همچنین به برخی پرونده های حقوقی این صندوق اشاره کرد و پیگیری هایی که در رابطه با آنها انجام شده است. وی یادآور شد: صندوق حمایت از قهرمان پرونده و خروجی های حقوقی متعددی دارد که باید به سرانجام برسند.

بخشی از این پرونده ها در محاکم قضایی است که باید حکم بگیرند و برای برخی هم حکم گرفته شده است اما طرف مورد نظر یا دادخواست اظهار داده یا ورشکسته است یا زندانی و فراری است و یا طلبکار دارد و به همین دلیل دستمان به آنها نمی رسد در حالی که حکم قطعی قضایی داریم.

باید این گونه پرونده ها را مدیریت کنیم تا به سرانجام برسند. این پرونده ها بر اساس قراردادهای قبلی با شرکت‌های خصوصی و دولتی ایجاد شده که رقم آنها بیش از اعتبارات سالیانه دولتی است.

راه اندازی مرکز ارائه خدمات موبایل و کارهای کامپیوتری

ابطحی در همین زمینه تصریح کرد: پروژه ای در جمالزاده داریم که از متراژ اداری و تجاری خوبی برخوردار است. از سال ۷۴ تا به امروز اما این پروژه بلاتکلیف مانده بود. بعد از آغاز به کار در صندوق، از ۷۰-۶۰ نفری که مرتبط با این پروژه هستند دعوت کردیم تا مذاکره ای داشته باشیم.

به نظرم هیچ حرفه ای به اندازه خدمات موبایل سود ندارد، به همین دلیل پیشنهاد دادیم این مجتمع به محلی برای ارائه خدمات موبایل و کارهای کامپیوتری اختصاص داده شود. برخی با آن موافقت کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج