۸۸۷۵۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

احمدی: شرایط تمرینی ما با رقبا قابل مقایسه نیست

ملی‌پوش تیراندازی ایران گفت: برای این دوره دو سهمیه المپیک توزیع می‌شود و یک سهمیه هم به رنکینگ می‌دهند، این کار را برای تیراندازان سخت‌تر می‌کند.

خبرگزاری فارس: الهه احمدی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان این روزها خود را برای حضور در مسابقات جهانی ریو و کسب سهمیه المپیک آماده می‌کند.

وی که در مسابقات آزاد مرحله سوم تفنگ بادی حضور داشت، درباره رقیبانش در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: چند سالی است که سطح رکوردها در تیراندازی بسیار بالا رفته است و آن به دلیل این است که استعدادیابی صورت گرفته و بهای زیادی به لیگ داده می‌شود.

احمدی: شرایط تمرینی ما با رقبا قابل مقایسه نیست

با توجه به اینکه خانواده‌ها و جوانان تشویق شده‌اند که تیراندازی را پیگیری کنند، این موضوع باعث شده استعدادهای خوبی در این رشته شناسایی شوند. به همین دلیل وقتی رکوردهای جدیدی زده می‌شود، ورزشکارانی که در سطح بالا هستند هم خودشان را بالا می‌کشند.

وی افزود: 45 روز دیگر مسابقات جهانی ریو را پیش رو داریم که آخرین رقابت جهانی کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود. ما در دو سه مسابقه قبل هم رکوردهای بدی نزدیم اما سطح تیراندازی واقعا بالا رفته، همان‌طور که در ایران سطح تیراندازی بالا رفته است.

رقیبان ما دائم در حال مسابقه هستند و اردوهای برون‌مرزی دارند. شرایط تمرینی رقبا با ما قابل مقایسه نیست. با این وجود بازهم در تفنگ 50 متر رقابت بسیار خوبی با حریفان داشتیم و با اختلاف کم از حضور در فینال بازماندیم. به همین دلیل وقتی در فینال نباشیم، سهمیه هم کسب نمی‌شود.

قهرمان تیراندازی جهان با بیان اینکه تعداد سهمیه‌ها نسبت به المپیک قبلی کمتر شده، خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای این دوره دو سهمیه المپیک توزیع می‌شود و یک سهمیه هم به رنکینگ می‌دهند، این کار را سخت‌تر می‌کند.

وقتی در یک مسابقه جهانی بیش از 120 نفر شرکت می‌کنند، در رشته تفنگ بادی فقط دو سهمیه توزیع می‌شود. خیلی از تیراندازان خوب دنیا که بارها مدال داشته‌اند و بهترین رنکینگ‌های جهانی را به خود اختصاص داده‌اند نتوانستند راهی فینال شده و سهمیه المپیک بگیرند.

این موضوع در مورد ایران هم صدق می‌کند. ما سعی می‌کنیم برای مسابقات بعدی آماده شویم و به کسب سهمیه هم امیدواریم.

ملی‌پوش تیراندازی ایران با بیان اینکه ما از نظر اعتماد به نفس و استعداد چیزی از حریفان کم نداریم، گفت: اگر چیزی کم هست مربوط به مسائل مالی است که سعی می‌کنیم آن را با استعداد، انگیزه و توانایی‌هایمان بپوشانیم.

احمدی در ادامه صحبت‌های خود درباره اینکه آسیایی‌ها هنوز در تفنگ سه وضعیت سهمیه المپیک نگرفته‌اند بنابراین ایران کار سختی در مسابقات قهرمانی آسیا دارد، یادآور شد: آسیایی‌ها رقیبان سختی برای ما هستند. ورزشکارانی که در ماده تفنگ 10 متر سهمیه گرفته‌اند، رشته تخصصی‌شان بوده است. بنابراین نمی‌توانیم امید داشته باشیم آنها در سه وضعیت خوب تیر بزنند.

وی ادامه داد: آنچه که ما داریم امید است. امیدواریم بتوانیم سهمیه‌مان را بیشتر کنیم. همه باید بدانند چه شرایط سختی در تیراندازی وجود دارد. این رشته وابسته به تجهیزات است، وابسته به اینکه به طور دائم فشنگ و ساچمه مرغوب داشته باشیم.

ما نتوانسته‌ایم یکی دو اردوی برون‌مرزی بیشتر داشته باشیم تا بتوانیم فشنگ تهیه کرده و تمرین کنیم. اینکه همه فشارها روی یک رشته باشد واقعا سنگین است. تیراندازی یک رشته انفرادی و رکوردی است، من با یک یا دو دهم اختلاف شانس حضور در فینال را از دست دادم. این موضوع برای کسی که این‌همه تلاش می‌کند و با اختلاف یک دهم جا می‌ماند بسیار سنگین است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج