جاباما
۸۸۷۷۲۹
۱۰ نظر
۵۱۲۲
۱۰ نظر
۵۱۲۲
پ

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

آیا شما هم از بوی بد کفش‌هایتان در تابستان خسته شده اید؟ بوی بد کفش شما می‌تواند دلایل متفاوتی، از استفاده بیش از حد آن گرفته تا جریان نداشتن هوا و ... داشته باشد. اگر می‌خواهید که از شر بوی بد کفشتان به خصوص در تابستان خلاص شوید، روش‌هایی را که در ادامه برایتان آورده‌ایم، به کار گیرید.

برترین‌ها: آیا شما هم از بوی بد کفش‌هایتان در تابستان خسته شده اید؟ بوی بد کفش شما می‌تواند دلایل متفاوتی، از استفاده بیش از حد آن گرفته تا جریان نداشتن هوا و ... داشته باشد. اگر می‌خواهید که از شر بوی بد کفشتان به خصوص در تابستان خلاص شوید، روش‌هایی را که در ادامه برایتان آورده‌ایم، به کار گیرید.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

کفشتان را به درستی انتخاب کنید. اگر کفشی که شما به پا می‌کنید، اندازه پاهایتان نباشد، به غیر از این که پاهایتان اذیت می‌شوند، موجب می‌شود که پا‌های شما بیش از پیش عرق کند؛ بنابراین بهتر است که همیشه، به خصوص در تابستان، کفشی انتخاب کنید که کاملا فیت پایتان باشد.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

اگر کفش پارچه‌ای به پا می‌کنید، باید به جنس پارچه کفشتان دقت کنید. برای جلوگیری از عرق کردن پا، باید پارچه کفشتان قابل تنفس باشد. پارچه‌هایی که قابلیت انتقال هوا را دارند مثل پارچه‎های پنبه ای، کتان یا لینن بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

به کفشتان استراحت دهید. اگر می‌خواهید که کفشتان بو نگیر، یک کفش را در تابستان دو روز پشت هم به پا نکنید. هر چه به کفشتان بیشتر استراحت دهید، احتمال این که بوی بدی بگیرد نیز کمتر خواهد شد.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

اگر کفشی که شما به پا می‌کنید، قابلیت انتقال هوا را داشته باشد، پا‌های شما نیز در آن کمتر عرق می‌کند. به کفشی که به پا دارید دقت کنید، اگر سوراخ‌هایی روی آن می‌بینید، بدین معنی است که کفشتان چنین قابلیتی را دارد.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

اگر پا‌های شما بو بدهند، نباید انتظار داشته باشید که کفش‎هایتان بو نگیرند. از آنجا که باکتری‌ها عامل بوی بد پای شما هستند، بهتر است که از ریشه آن‌ها را از بین ببرید؛ بنابراین هر روز پاهایتان را با آب و صابون بشویید. از آنجا که ممکن است صابون پا‌های شما را خشک کند و موجب ترک پوست‌تان شوند، پس از هر بار شستشو از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

آیا می‌دانستید که شما علاوه بر زیر بغل، می‌توانید از دئودورانت برای پاهایتان هم استفاده کنید؟ شاید به نظرتان عجیب آید، اما پا‌های شما هم مانند زیر بغلتان عرق می‌کند، از این رو یک دئودورانت مخصوص پاهایتان بخرید و آن را هر روز صبح قبل از بیرون رفتن از خانه استفاده کنید.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

اگر احساس کردید که پا‌های شما در حال عرق کردن و بو گرفتن است، بهترین راه این است که به پاهایتان پودر بچه بزنید، سپس جوراب بپوشید. این پودر نه تنها پا‌های شما را خوشبو بلکه از عرق کردن آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

علاوه بر پا، شما می‌توانید حتی کمی پودر بچه را توی کفشتان هم بریزید و سپس آن را به پا کنید.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

کفشتان را با بکینگ‎پودر ضد عفونی کنید. شب قبل از خواب، کمی بکینگ پودر به داخل کفشتان بپاشید، و صبح قبل از پوشیدن، آن‌ها را به خوبی بتکانید و سپس به پا کنید. با این کار بوی بد از کفش‌های شما رفع خواهد شد.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

شاید فکر کنید که نپوشیدن جوراب، پا‌های شما را خنک‌تر نگه می‌دارد، اما اشتباه کرده‌اید. اگر کفش‌هایی چون کتانی یا اسنیکر به پا می‌کنید، بهتر است که جوراب بپوشید. جوراب‌های نخی از آنجا که هوا را از خود عبور می‌دهند، کمی از رطوبت پا‌های شما را به خود جذب می‌کنند و در نتیجه از عرق کردن و بوی بد پا نیز جلوگیری می‌کنند.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

دستمال مرطوب هم گزینه دیگری است که شما به کمک آن می‌توانید بوی بد کفشتان را از بین ببرید. به سادگی یک دستمال مرطوب در کفشتان بگذارید و آن را به پا کنید. به همین سادگی بوی بد کفش شما از بین خواهد رفت.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

اگر کفش شما قابل شستشو دارد، آن را بشویید. شما می‌توانید آن را هم داخل ماشین لباسشویی و هم داخل یک لگن پر از کف بیندازید. اگر هم آنها را با دست می شوید، مطمیئن شوید که داخل کفش‌هایتان نیز به خوبی تمیز شده است. فقط حواستان باشد که قبل از پوشیدن دوباره، کاملا خشک شده باشد.

منبع: wikihow

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الکیه من اینقد امتحان کردم بازم بو میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر روز جوراب جدید بپوشید

    • بدون نام

      پودر بچه برای جلوگیری از بوی بد کفش عالییییه.من همیشه قبل از بیرون رفتن یکم پودر بچه توی کفشم می ریزم.منتها نکته بدش اینه که جورابتون پودری میشه

    • ...

      من از کفی طبی جنس نمد استفاده میکنم هم خیلی راحت و نرمه و هم اصلا پا توش بو نمیگیره. خیلی هم قیمتش خوبه و برا همه کفشام قابل استفادست

    • بدون نام

      ای بابا قشنگ کتونی و کفش های پارچه ای رو خیس میکنی... یعنی توی یک طشت آب و پودر ماشین لباسشویی می ریزی خوب قاطی میکنی کتونی ها تو می خیسونی توش بعدا با فرچه می شوری می ذاری آفتاب ... کفش هایی هم که نمی شه بشوری و مثلا چرمن .. کفی هاشو در میاری می خیسونی می شوری کلن عالی میشه تمیز و مرتب..

    • بدون نام

      مفید بود

    • بدون نام

      استفاده از پودر بچه خوب نیست.چون در ترکیب پودر بچه از تالک استفاده میشه که تالک عامل آسم می باشد.

    • محمد باقر دبيقي

      میتوانید گل مرداب استفاده کنید

    • بدون نام

      فقط فقط پوست سبز گردو که اینروزها فصل گردوی سبز هست باعث حل این مشکل میباشد
      پوست سبز گردو را هنگام پوشیدن گفش داخل کفش بگذارید بو را برطرف میکند

    • بدیعی

      برای پوستت ندم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج