جاباما
۸۸۷۸۰۰
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

انگلیس: باید به دنبال کاهش تنش با ایران باشیم

معاون وزیر دفاع انگلیس با تاکید بر اینکه این کشور نمی‌تواند تمام کشتی‌های متعلق به بریتانیا را در خلیج فارس اسکورت نظامی کند، گفت که لندن باید به دنبال کاهش تنش با ایران باشد.

ایسنا: به نوشته روزنامه گاردین، توبیاس الوود معاون وزیر دفاع انگلیس امروز (یک‌شنبه) این انتقاد را که نفتکش انگلیسی توقیف شده توسط ایران می‌بایست بیشتر محافظت می‌شد را رد و تاکید کر که اولویت، باید کاهش تنش‌ها باشد.

الوود گفت: باید بودجه بیشتری صرف نیروی دریایی انگلیس شود و خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای موجب بالا رفتن تنش‌ها در منطقه شده است.

پس از آنکه یک نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توسط ایران توقیف شد، برخی مقامات پیشین انگلیس انتقاد کرده‌اند که قصور کابینه منجر به این اتفاق شده است و کشتی "استنا ایمپرو" می‌بایست بیش از این، مورد محافظت قرار می‌گرفت.

معاون وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به این انتقادات گفت: روزانه کشتی‌های انگلیسی متعددی از این آبراه (تنگه هرمز) عبور می‌کنند و غیر ممکن است بتوان هر یک از این شناورها را جداگانه اسکورت کرد.

انگلیس: باید به دنبال کاهش تنش با ایران باشیم

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت به سرعت تغییر کرده و پاسخ دادن به آن زمان می‌برد، تصریح کرد: قبل از هر چیز باید برای کاهش تنش تلاش کنیم. ما اخیرا شاهد بلا رفتن تنش‌ها در خاورمیانه بوده‌ایم.

الوود توقیف نفتکش انگلیسی را بخشی از یک چالش ژئو پولتیکی گسترده‌تر توصیف کرد که ایران اکنون در تعاملش با غرب با آن مواجه شده است. وی خاطر نشان کرد: بنابراین، اولین و مهم‌ترین مسئولیت ما این است که اطمینان یابیم به یک راه حل درباره این نفتکش دست یافته‌ایم و همچنین مطمئن شویم که دیگر کشتی‌های حامل پرچم انگلیس با ایمنی از این آب‌ها عبور می‌کنند. ما سپس باید به دنبال یک روابط حرفه‌ای، مناسب و کارآمد با ایران باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تحریم ایران وجود دارد، این اقدام ایران را خصومت‌آمیز خواند و گفت: نباید از این موضوع غافل شویم. این یک مسئله جدی است که ایران باید آن را بپذیرد.

این مقام انگلیس افزود: اگر خواهان ادامه ایفای نقش خود در صحنه بین‌المللی هستیم باید در نظر داشته باشیم که تهدیدات تغییر می‌کنند و می‌بایست هزینه بیشتری را صرف توان دفاعی، شامل نیروی دریایی سلطنتی کنیم. نیروی دریایی سلطنتی ما برای محافظت از منافعمان در سرتاسر دنیا بسیار کوچک است. این چیزی است که نخست وزیر بعدی باید به آن توجه کند.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سپاه پاسداران ایران شامگاه جمعه از توقیف یک نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز به دلیل رعایت نکردن قوانین بین‌المللی خبر داد و تاکید کرد که این کار را بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان انجام داده است.

این اقدام قانونی ایران در حالی با واکنش‌ کشورهای مختلف روبه‌رو شده است که نیروهای انگلیسی دو هفته پیش در جبل‌الطارق یک نفتکش حامل نفت ایران را با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده است، توقیف کردند و تاکنون نیز ان را آزاد نکرده‌اند.

وزیر امورخارجه کشورمان این قدام انگلیس را دزدی دریایی خواند و تاکید کرد که توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس در راستای اجرای قوانین بین‌المللی کشتیرانی بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما بایداز ما پس گردنی میخوردید تا اینوبفهمید؟

    • تانیا

      با بعضی ها باید با احترام حرف زد اما بعضی ها زبون احترام سرشون نمیشه وباید مثل خودشون با قلدری حرف زد... بقول شاعر
      ابراز عجز پیش ستمگر زابلهیست..اشک کباب باعث طغیان آتش است...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج