جاباما
۸۸۷۹۰۹
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

پنتاگون: جنگنده ونزوئلا، هواپیمای ما را تهدید کرد

وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای مدعی شد یک فروند هواپیمای شناسایی نیروی دریایی این کشور از سوی یک جنگنده ونزوئلایی تهدید شده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه طی بیانیه‌ای مدعی شد روز جمعه یک فروند جنگنده سوخو-۳۰ نیروی هوایی ونزوئلا در فاصله‌ای بسیار نزدیک با هواپیمای شناسایی EP-۳ نیروی دریایی آمریکا پرواز کرده و این هواپیما را مورد تهدید قرار داده است.

پنتاگون در بیانیه خود ادعا کرده که هواپیمای شناسایی نیروی دریایی آمریکا در حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بوده است اما جنگنده سوخو-۳۰ نیروی هوایی ونزوئلا با نزدیک شدن به آن، برای دقایق طولانی در «فاصله خطرناک» با هواپیمای آمریکایی پرواز کرده و جان خدمه آن را تهدید کرده است.

روابط واشنگتن و کاراکاس در ماههای اخیر بسیار پرتنش بوده است. حدود شش ماه قبل «خوان گوایدو» رئیس‌ سابق مجمع ملی ونزوئلا به‌تحریک مقامات واشنگتن خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد و از آن زمان تاکنون آمریکا و متحدانش تلاش خود را برای براندازی دولت قانونی ونزوئلا بیشتر کرده‌اند.

پنتاگون: جنگنده ونزوئلا، هواپیمای ما را تهدید کرد

گوایدو نه‌تنها تلویحاً از اقدام نظامی آمریکا علیه دولت مادورو حمایت کرده، بلکه بارها هواداران خود را به آشوب علیه دولت قانونی ونزوئلا فرا خوانده و حتی از نیروهای مسلح ونزوئلا خواسته است که علیه رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو دست به شورش مسلحانه بزنند.

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ونزوئلا طی ماههای اخیر تلاش‌های مخالفان تحت حمایت آمریکا برای نفوذ در بدنه نیروهای مسلح این کشور را به‌شدت زیر نظر داشته و سه مورد کودتای نظامی را در همان مراحل اولیه خنثی کرده‌اند.

از طرفی وزارت خزانه‌داری آمریکا طی ماههای اخیر تعداد زیادی از مقامات و نهادهای ونزوئلایی را تحریم کرده است تا از طریق فشارهای اقتصادی، دولت مادورو را وادار به کناره‌گیری کند.

با این حال «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا تأکید کرده است که تسلیم فشارهای واشنگتن و متحدانش نخواهد شد و جایگاه قانونی خود را به مهره مد نظر غربی‌ها واگذار نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ونزویلا باید مواظب خودش امنیت کشورش باشه هواپیما پنتاگون اونجا چکار میکنه!!!!؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونی اونجا چکار میکرده جاسوسی میکرده

      • بدون نام

        شما زیاد نگران نباشید

    • بدون نام

      بایک موشک آدر روسی(ازدور)یا آرچرروسی(نزدیک )کارهواپیمای شناسایی آمریکایی توسط سوخوی ونزوئلا تمامه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعدشم کار ونزعلا تمومه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج