۸۸۷۹۲۷
۳۴ نظر
۵۰۰۲
۳۴ نظر
۵۰۰۲
پ

احمدی‎نژاد بدون یار، حریف می‎طلبد

در روزهایی که احمدی نژاد رویای مذاکره با آمریکا را با یک رسانه خارجی در میان می گذارد و در سویی دیگر برخی یاران او خبر از سکته مغزی بقایی در زندان می دهند که هنوز صحت و سقم آن تایید نشده است. دو لیست انتخاباتی منتسب به او با هدف حضور در انتخابات مجلس ۹۸ در فضای مجازی چرخید.

خبرآنلاین: در روزهایی که احمدی نژاد رویای مذاکره با آمریکا را با یک رسانه خارجی در میان می گذارد و در سویی دیگر برخی یاران او خبر از سکته مغزی بقایی در زندان می دهند که هنوز صحت و سقم آن تایید نشده است. دو لیست انتخاباتی منتسب به او با هدف حضور در انتخابات مجلس ۹۸ در فضای مجازی چرخید.

محمود احمدی‎نژاد همچنان در سودای قدرت است. حتی اگر اپوزیسیون ترین فرد در داخل کشور باشد باز هم فکر می‎کند که آنقدر حامی دارد که صلاح نیست از انتخابات دور بماند؛ یک روز انتخابات ریاست جمهوری و امروز انتخابات مجلس.

احمدی نژاد به بهارستان چشم دوخته است؟

در میان خوف و رجای اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات و سرگردانی اصولگرایانی که هنوز نمی‌دانند اینبار هم همای وحدت بر شانه‎هایشان می‏نشیند یا نه، محمود احمدی‎نژاد گاه و بیگاه سرکی در دنیای سیاست می کشد، البته نه بیانیه‎ای علیه قوه قضاییه صادر کرده و نه عکس و فیلمی از مراسم بدرقه دو یار زندانی ‏اش نشر داده است. او اینبار رسانه خارجی را محفل اظهارنظر دیده تا هم ترامپ را مرد عمل بنامد و هم از ضرورت مذاکره ایران و آمریکا بگوید.

اما این تنها خبر احمدی نژادی این روزها نیست، اگر خبر عجیب سکته مغزی بقایی را هم که هنوز صحت و سقم آن مشخص نشده فاکتور بگیریم، روز گذشته انتشار یک لیست انتخاباتی در فضای مجازی بازهم احمدی نژاد را وارد فضای خبری کرد.

در فاصله ۸ ماه مانده تا انتخابات مجلس یازدهم دو لیست منتسب به احمدی نژاد منتشر و گفته شد یکی با عنوان «زنده باد بهار» به سرلیستی بهمن شریف زاده و دیگری با نام «مهر عدالت» به سرلیستی عبدالرضا شیخ الاسلام قرار است وارد رقابت‎ های ۹۸ شوند.

هرچند این لیست ها که دیروز در فضای مجازی منتشر شده، بلافاصله از سوی بهمن شریف زاده یکی از اندک یاران باقیمانده‎ احمدی نژاد تکذیب شد اما، فراتر از تکذیب یار احمدی نژاد نمی‌توان از نظر دور داشت که احمدی نژاد و احمدی نژادی ها این روزها نیم نگاهی به بهارستان و نیم نگاهی دیگر به فضای کلی جامعه دارند تا بازهم اگر فضا را برای عرض اندام انتخاباتی مناسب دیدند وارد گود رقابت شوند. اما اگر اظهارات شریف زاده را حمل بر صحت بگیریم که لیست منتشر شده مربوط به چند سال قبل است سوال این است که آیا احمدی نژاد به اندازه همان چند سال قبل در اطرافش کسانی را دارد که نه یک لیست که با دو لیست وارد انتخابات شود؟

کدام یار؟ کدام لیست؟

با رد صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، حملاتش به ارکان نظام هم تشدید شد. این حملات که بیشتر ناشی از داغی بود که از بازداشت دو یار غارش یعنی بقایی و مشایی بر دلش مانده بود، برخی دیگر از شیفتگان و همراهانش که تا آن روز در کنارش بودند را هم راند و دورش خلوت تر از قبل شد. چه آنکه پیشتر هم ۴۳ نفر از دولتمردانی که روزی خط قرمز محمود احمدی‌نژاد بودند و کسی قادر به نازک‎تر از گل گفتن به آنان نبود، وقتی رفتارهای او را دیدند در بیانیه‎ای از رییس خود تبری جستند و هر یک دنباله کار خود گرفته بودند.
بخش عمده‎ای از آن همراهان روزهای دور احمدی نژاد علم یکتا و بعد هم جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) را بالا بردند و به تنها چیزی که فکر نمی‎کرده و نمی‎کنند، همراهی و حمایت محمود احمدی نژاد است.

عده ای دیگر نیز ترجیح می دهند زیر علم حزب و تشکیلات خود سینه بزنند تا اینکه گرد فردی حلقه بزنند که محال است مانند گذشته تز پوپولیستی او پاسخگو باشد. مهمتر از همه اینکه از میان اعضای جبهه پایداری هم که روزی عاشق سینه چاک محمود احمدی نژاد بودند، کسی دیگر دل به او نبسته یا علنا ابراز حمایت از او نمی کنند. هرچند تک و توک هستند کسانی در جمع پایداری ها که هنوز احمدی نژاد این روزها را احمدی نژاد آن روزها می دانند.

حال محمود احمدی نژاد اگر به مانند انتخابات مجلس قبل قصد و عزم ورود به انتخابات مجلس را هم کرده باشد با کدام عِده و عُده قرار است لیستی را بسته و پای آن را امضا کند؟ به فرض تصمیم او به ماندن در خارج از گود و همراهی و حمایت از نزدیکان خود برای ورود به مجلس، او چه کسی را دارد که نماینده خود در پارلمان کند؟ پُر کردن دو و یا حتی یک لیست، یعنی اینکه محمود احمدی نژاد همین حالا باید ۳۰ تا ۶۰ نفر را در چنته و کنار خود داشته باشد. این در حالی است که به راحتی می‎توان اصحاب او را با کمک انگشتان دو دست شمرد.

بقایی و مشایی که تنها باقیماندگان از دسته عاشقان و مشتاقان احمدی ‏نژاد محسوب می‎شوند، هر دو در زندان هستند و به فرض آزادی هم با کدام صلاحیت خواهند توانست از شورای نگهبان مُهر تایید بگیرند؟ عبدالرضا شیخ الاسلام که زمانی وزیر کار محمود احمدی نژاد بود و تا مدتها پس از پایان ریاست جمهوری او نیز جز حلقه نزدیکان او به حساب می‎آمد، همچون بسیاری دیگر از دولتمردان کابینه دهم، او نیز مدتیست از نظرها پنهان شد آنچنان که دیگر چندان خبری از الهام و ثمره هاشمی و حتی تمدن هم در اطراف احمدی نژاد نیست.

بهمن شریف زاده هم که سرلیست دیگر فهرست انتخاباتی منتسب به او بود، چقدر شانس عبور از شورای نگهبان و چقدر شانس رای آوری دارد؟تقریبا هیچ. جوانفکر و داوری هم که از مریدان این روزهای او هستند آیا با پرونده های قضایی که دارند قادر به گرفتن تایید صلاحیت از شورای نگهبان هستند؟ حتی اگر این چند یار همیشه همراه را کنار بگذاریم آیا احمدی نژاد که نه تشکیلات حزبی و سیاسی دارد و نه تشکیلات حزبی و سیاسی حاضر است از او حمایت کند توان بستن لیستی چهره محور برای انتخابات ۹۸ را دارد؟

تنها یک راه باقی می‎ماند و آن اینکه محمود احمدی‎نژاد با چهره های ناشناخته ای که بیشتر حامیان مردمی او هستند وارد رقابت شود. چهره‎های ناشناخته‌ای که تنها بتوانند لیست پر کن باشند، چه عایدی برای رییس دولتهای نهم و دهم دارد. آیا چیزی غیر از باخت را نصیب او خواهد کرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز احمدی نژاد مردمی نژاد است تو خودت رو تخریب میکنی او نیاز به قدرت طلبی ندارداو قدرت درونش بالاست نیاز به بیان ندارد معلومه خیلی خوف دارید

      پاسخ ها

      • @

        مردم؟ اول باید ببینید که کدوم روزنامه این چرندیاتو راجب احمدی نژاد مینویسه بعد! خب ما میبینیم که یه روزنامه اصلاح طلب که ...

      • AAAAAAAAA

        احمدی نژاد ۵۰ میلیون سرباز دارد کافی است یک بار دیگر ریاست جمهور شود
        احمدی نژاد به درد تنبیه ترامپ میخورد نه روحانی ترسو.

    • علی

      سلام لطفا به هیچ شخصی بی احترامی نکنید ،مخصوصا دکتر احمدی نژاد ،

    • بدون نام

      ملت دانا == تا ابد خوشبخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نژاد دلسوز است ولی اینا نفع اقتصادی ارزانی برای ملت ندارند شاید سناریو باشد سبحاالله

    • بدون نام

      جون مادرت بیخیال ایران شو نمودی ما رو بدبختمون کردی رفت بازم ول کن نیستی

    • بدون نام

      احمدی حرف نداره فقط براش حرف در میارند

    • بدون نام

      خدالعنتتان کندیک نفردردمردم رامیفهمیداحمدینژادبودکه کنارگذاشتیدچون برای مردم کارمیکردولی بقیه به فکرجیب خودشان هستندوبخاطرمنفعت خودشان ادمهای که ازته دل برای مردم کارمیکنندبه راحتی کنارمیگذارند

    • محمود

      برای من جای سوال اینجاست که چرا اینهمه از احمدینژاد واهمه دارید؟مگر ریگی به کفش دارین؟

    • بدون نام

      مرد که نیستید ببینید احمدی نزاد یار دارد یا یار و یاور دکتر احمدی نزاد ملت هستند مگر کورید با ان شرایط امکنیتی و بی عدالتی هر جا سخراتنی می کند ببینید چه خبره الان هم اکثر ملت پشتیبان دکتر احمدی نزاد مردید ازمایش کنید یک بار برای همیشه احمدی نزاد نیار به مسول نون به نرخ روز خور وبادنجان دور قاب چین ندارد او ملت را دارد راست میگن مهندسین ازمایش کنند احمدی نزاد عشق اکثر ملت است

    • بدون نام

      احمدی نژاد یه تنه همه رو حریفه
      نیاز به یار نداره

    • بدون نام

      همه مث هم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم احمدی نژاد

      • محمد اسدی

        آقای دکتر احمدی نژاد خدا کند که فقط زودتر بیاید و درد مردم بیچاره را درمان کند

    • بدون نام

      زنده باد بهار زنده باد احمدی نژاد

    • علی

      به کوری چشم برترینها ما عاشق آن مردیم

    • بدون نام

      من فقط در صورتی به انتخابات ریاست جمهوری رای خواهم داد که دکتر احمدی نژاد کاندید شود

      اگر احمدی نژاد کاندید نشود ما دیگر رای نخواهیم داد

    • بدون نام

      یکی این رو از برق بکشه

    • بدون نام

      اجازه بدن وارد انتخابات بشه چرا ازش میترسن احازه بدید مردم خودشون انتخاب کنن

    • بدون نام

      عام مردم ایران افسوس رفتن احمدی نژاد را می خورند

      پاسخ ها

      • ایوب

        چرا من نظرات رو که میخونم همه طرفدار احمدی نژاد هستند
        پس چطور میگید احمدی نژاد تنهاست و یار نداره

      • بدون نام

        عام مردم؟؟؟؟؟؟؟شما نماینده عامی یامرکزایران ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      احمدی نژاد با تئوری جوان سازی ریشه همه کارخانجات وشرکتهایی که بنوعی وابسته بدولت بودند راخشک کرد اگر دوکارخانه خودرو سازی هم به سرنوشت ازمایش وارج گرفتار نشد فقط حمایت دولت بود این مرد بجرم لطماتی که به ایران زد باید اعدام شود

    • بدون نام

      من وهزارران نفر میشنایم از شهرستان میایم و به ایشون رای میدیم

    • علی رضا

      قربونش برم عزیز و محبوب ملت ایران دکتر احمدی نژاد

    • بدون نام

      انشاالله که دوباره بر میگرده..زنده باد دولت بهار..زنده باد دکتر مردمی نژاد

    • دلخون

      احمدی نژاد کشته و مرده قدرته خدا لعنتش کنه که کشور ما را صد سال به عقب برگرداند

    • زهره

      همه کسانی که طرفدار احمدی نژاد هستند معتاد هستند چونکه ماهی چهل و پنج هزار تومان بابت پول مواد دریافت می کنند مثل شوهر خودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ،واقعا زهره لایک داریییییییییی

    • بی نام

      دم همتون گرم

    • مهدی

      همه ی بد بختی ما از دوره احمدی نژاد شروع شد
      از زمانی که با لجبازی و بی سیاستی باعث تحریم ایران شد و هنوز ما داریم چوب اشتباهات این اقا رو میخوریم ...

    • سرلک.

      ترامپ.ازاین.چرت.وپرت.ها.زیاد.میزنه.لابد.جنسش.زیاد.خوب.نبوده.شما.بدل.نگیرید.

    • بدون نام

      اونهائی که میگن احمدی نژاد کلی طرفدار داره راست میگن! ولی ای کاش میدونستند که با مار کشیدن طرفدار پیدا کرد!! برجام به داد مملکت رسید وگرنه همون موقع کارگزارای اسرائیل، یعنی آمریکا و اروپا، مملکتو میپاشوندند و کاری هم از دست روسیه و چین بر نمیومد!!! بروید قدری اوضاع و احوال اون روزا را مطالعه کنید!! قبیله ای برخورد نکنید! من یکی طرفدار هیچ جناحی نیستم فقط سعی میکنم واقع بین باشم و حق را بگم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج