۸۸۷۹۹۴
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

سپرده‌های بانکی از نقدینگی بیشتر شد

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد؛ در فروردین ماه امسال مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۲۰۸۲۵هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۴۰۵۸هزار میلیارد ریال (۲۴.۳درصد) افزایش یافته است.

خبرگزاری تسنیم: گزارش جدید بانک مرکزی از وضعیت کامل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به‌تفکیک استان در پایان فروردین ماه سال جاری نشان می‌دهد؛ مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۲۰۸۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۴۰۵۸ هزار میلیارد ریال (۲۴.۳ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۱۵۱.۷ هزار میلیارد ریال (۰.۷ درصد) افزایش یافته است.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۴۱۷.۹ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۵۴.۳ هزار میلیارد ریال است.

نکته مهم در این گزارش، پیشی گرفتن حجم سپرده‌های بانک‌ها از حجم کل نقدینگی کشور است؛ آن‌طور که گزارش بانک مرکزی در هفته‌های اخیر نشان داد، در پایان سال ۹۷، حجم نقدینگی ۱۸ هزار و ۸۲۸ هزار میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به پایان سال ۹۶ معادل ۲۳.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد، این در حالی است که این افزایش در دوره مشابه سال گذشته ۲۲.۱ درصد بوده است.

* بانک‌ها در فروردین ماه چقدر وام دادند؟

مانده کل تسهیلات بالغ بر ۱۵۱۰۷.۲ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۳۰۶.۴ هزار میلیارد ریال (۱۸ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۱۷ هزار میلیارد ریال (۰.۱ درصد) افزایش داشته است.

بیشترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده ۹۸۰۸.۸ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۵۱.۳ هزار میلیارد ریال است.

سپرده‌های بانکی از نقدینگی بیشتر شد

شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی 80.8 درصد می‌باشد که نسبت به پایان فروردین ماه 97 و پایان اسفند 97، به‌ترتیب 4.3 و 0.5 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

البته نسبت مذکور در استان تهران 94.7 درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد 106.4 درصد است.

هرچند یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

سپرده‌های بانکی از نقدینگی بیشتر شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به شهرهای زیرنظر استانها برای تولید واشتغال وخدمات( موافت اصولی درکلا نشهر ممنوع) استاندار تراکم جمعیت در کشور اسلامی ایران

    • منصور

      سلام
      افزایش حجم سپردهها از میزان نقدینگی بلحاظ محاسباتی امکان پذیر نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی سود سپرده هست و مردم پولاشونو تو بانک میذارن ممکنه یعنی اگه الان همه مردم بخوان پولاشونو از بانکا بردارن و اسکناس کنن پول وجود نداره.

      • ایران تحریم شده از هر سو

        چرا امکان پذیر نیست دوست عزیز

    • بدون نام

      امکانات بیشتر پول بیشتر وامهای بیشتر فقط وفقط تهران بقیه بیخیال

    • بدون نام

      بالا رفتن حجم سپرده ها یعنی رکود تولید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج