۸۸۷۹۹۹
۴۰ نظر
۵۰۱۸
۴۰ نظر
۵۰۱۸
پ

وکیل نجفی: او به قتل شبه‌عمد اعتراف کرده نه عمد

گودرزی، وکیل نجفی مدعی شد که موکلش هیچ اعترافی مبنی بر ارتکاب قتل عمد نداشته است.

خبرگزاری تسنیم: گودرزی، وکیل نجفی مدعی شد که موکلش هیچ اعترافی مبنی بر ارتکاب قتل عمد نداشته است.

قاضی کشکولی در سومین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی به اتهام قتل عمد میترا استاد همسر دومش در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران ضمن اعلام رسمیت دادگاه با حضور وکلای اولیای دم و مهیار صفری یکی از اولیای دم، محمدعلی نجفی متهم پرونده و وکلای مدافع وی و نماینده دادستان، عوامل بررسی تحقیق جرم، پزشکی قانونی و پزشکان روانپزشکی اظهار کرد: در جلسه امروز دادگاه ارزیابی ایراداتی که توسط وکلای نجفی مطرح شد می‌پردازد تا ابعاد قضیه مشخص شود.

وی افزود:‌البته ایراداتی که موثر در دادگاه باشد برطرف شده است و ایراداتی وجود دارد که انشاءالله روشن و برطرف می‌شود.

قاضی کشکولی اضافه کرد: بعد از پایان جلسه قبل اظهاراتی از سوی وکلا و سایر اعضایی که نحوی در جریان پرونده بودند مطرح شد که این اظهارات از حیث قضایی فاقد ارزش قضایی است و انتظار می‌رود اظهارنظرها از سوی وکلای طرفین در چارچوب موازین حقوقی باشد.

در ادامه جلسه حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع نجفی با اجازه دادگاه برای قرائت دفاعیات خود در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: مطالبی در جلسه قبلی به عرض دادگاه رسید که بیشتر نواقص مطروحه از ابتدا تا انتهای پرونده بود و در این جلسه دفاع ماهوی را به استحضار می‌رساند.

وی افزود: دادستان مدعی عمومی در پرونده حاضر است و سندی که در دست دارد کیفرخواست است که محصول همه تحقیقات و بررسی‌های مقدماتی در آن ابراز شده است و از آنجا که دادگاه براساس کیفرخواست دادرسی را آغاز کرده، در قبال کیفرخواست بعضا چند مورد را عرض می‌کنم.

وکیل نجفی با بیان اینکه کیفرخواست در کلیت دارای ایرادات ماهوی و شکلی است در کیفرخواست حاضر ادله اثبات جرم قتل عمد موضوع ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی است که به درستی روشن و احصا نشده زیرا دادسرا در کیفرخواست برای اثبات بزهکاری موکل وقوع بزه را از جانب نجفی محرز دانسته است در حالی که موکل اقرار به قصد شبه عمدی دارد نه قتل عمد و طبق مواد ۱۶۴، ۱۶۶ و ۱۶۷ قانون مجازات اسلامی اقرار باید روشن، بدون ابهام و منجز باشد و در غیر این صورت چنین اقراری فاقد وجاهت است.

گودرزی با بیان اینکه افعال موکلش فاقد عنصر عمد در فعل و نتیجه است گفت: لذا استناد دادسرا فاقد وجاهت قانونی است و گواهی نیز در این ارتباط در پرونده وجود ندارد و از این جهت کیفرخواست صادره ناقص است که استدعای توجه از سوی دادگاه را داریم.

وی ادامه داد:‌ موضوع شلیک گلوله به مرحوم استاد از دو جنبه می‌تواند بررسی شود؛ نخست شلیک مستقیم گلوله به قفسه سینه، دوم شلیک گلوله به دست و سپس ورود به قفسه سینه و سوم اصابت گلوله به اجسام سخت و کمانه کردن و برخورد به قفسه سینه اما دادسرا به این موارد ورود پیدا نکرد و توجهی نداشته است. اگر گلوله به کف دست اصابت و سپس وارد قفسه سینه شود در اصل فعل واحدی رخ داده و اساسا قانون برای این مسئله کیفر مجزا مقرر نداشته که در این پرونده برای اصابت گلوله به کف دست مرحومه تقاضای کیفر مجزا شده است.

وی ادامه داد: چنانچه دادسرا موافق باشد که گلوله کمانه کرده و سپس به قفسه سینه برخورد کرده است قتل شبه عمد قابل استناد است.

وکیل نجفی در ادامه به استناد دادسرا به فیلم مصاحبه موکلش در روزهای ابتدایی دستگیری وی اشاره کرد و گفت: در این فیلم استناد شده که موکل قبل از ورود به حمام اسلحه را به حالت مسلح درآورده است در حالی که موکل اقراری در این موضوع ندارد و چنین چیزی را نپذیرفته اما در کیفرخواست به فیلم مصاحبه نجفی استناد شده در حالی که موکل در شرایط بحرانی و آماج خبرنگاران قرار داشته و مانند بیماران روحی سرگردان بوده است.

وکیل نجفی افزود: برخلاف مندرجات کیفرخواست در هیچ کجا موکل اقرار به شلیک به سمت مرحوم استاد نکرده بلکه گفته وارد حمام شدم و مرحومه استاد ترسید و دست خود را روی شانه من گذاشت که یک گلوله شلیک شد و بالش افتاد و سپس عقب رفتم و بعد دست راست من را گرفت و دست بالا و پایین شد و چند شلیک صورت گرفت.

گودرزی همچنین به استناد کیفرخواست مبنی بر اقرار نجفی در نزد بازپرس اشاره کرد و گفت: اقرار در محکمه حُجیت دارد اما با این حال موکل من هیچگاه اقرار به قتل عمد نکرده و از اول تا آخر گفته است که مرحومه استاد ابتدا شانه و سپس دست راست او را گرفت و دستش بالا و پایین شد و کنترل شلیک‌ها را نداشته است. لذا استناد دادسرا برای اینکه موکل نزد بازپرس به قتل عمد اعتراف کرده با مندرجات پرونده سازگار نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول مهدورالدم بعد پرستو آنگاه قتل شبه عمد...اصلاح طلبا چقدر مظلوم نمایی می کردند که ما بی پناهیم.ببینید چقدر طرف خونسرده و عاقبت هم ماستمالی میکنه میره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر این وکلا بی وجدان و کثیف هستند

      • بدون نام

        بعد از کشته شدنش یه مدت کوتاهی هم نامسلمون شده بود

      • بدون نام

        از وکلا سهمیه ای بیشتر از این انتظارتون نره .....

      • بدون نام

        کاربر۱۸:۱۷
        نامسلمان بودن میتراقبل ازازدواج بانجفی حقیقت داره اینومن بهت میگم که فامیل نزدیک میتراهستم

    • امید

      شبه عمد چه دروغیه کثافتا

    • بدون نام

      هردوشون قربانی سیاست شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نجفی قربانی شهوتش شد

      • یاس

        پیر مرد و شهوت چه اظهارنظر چرتی

    • بدون نام

      حالا اگه یه آدم عادی بود الان اعدام شده بود، قتل شبه عمد چ صیغه ایه دیگ

    • ۳۳

      یعنی هرکی پول وکیل خوب داره ،راحت میتونه آدم بکشه
      هرکی بوده ،الآن فقط یه قاتل هست ،فقط اعدام.

    • بدون نام

      یک سوال: اگر هر کسی با اسلحه غیرمجاز و با نیت ترساندن، شخصی را بکشد قتل عمد میشود یا غیر عمد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا تو دعوای خیابانی که هیچکس نیت قتل نداره اگه کسی کشته بشه قاتل رو هم اعدام می کنند

      • بهزاد

        چون اسلحه نوعا کشنده هست عمد محسوب میشود حتی اگر قصد قتل نداشته باشد.

    • بدون نام

      البته دفاعیات وکیل متهم کاملا وجاهت قانونی دارد

    • ناشناس

      نجفی خودشو خر فرض کرده یا مردمو وکیل نجفی هم ظاهرا فیلم زیاد نگاه می کنه جمع کنید این کاسه کوزرو خجالت بکشید طرف قتل مرتکب شده مانند یک قاتل واقعی باهاش برخورد کنید واقعا برای دستگاه قضا ابراز تاسف باید کرد که چرا اینطوری میزارن با احساسات مردم بازی بشه و شک و بی اعتمادی در دل مردم جا بگیره که اگه مسوولی تو این مملکت بودی پس هر غلطی بکنی مصون از هر اتهامی

    • بدون نام

      قتل عمد و غیر عمد داشتیم تا حالا برای تبرعه خودشون قتل شبه عمد به قانون اضافه کردن

      پاسخ ها

      • خلیل

        قتل شبه عمد در قانون بوده....تازه اضافه نشده!!!!!!!

    • بدون نام

      اقای وکیل شما که درس وکلت خوندی به خاطر پول زیادی که اقای نجفی میده خون ناحق را پایمال نکن بترس از خدا که قاۻی ومحکمه اصلی خداست مشخصه قتل عمد انجام داده وباید قصاص شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای وکیل بعد از نصیحت شما متحول شد و تصمیم گرفت از این به بعد آدم خوبی بشه

    • بدون نام

      جناب وکیل کاش هیچ وقت یادمون نره که خدا اون بالا ناظر کار های ماست

    • بدون نام

      ناشناس فرق مدور با بیضی شکل جای گلوله را میدونی ؟ چرا لقمه رو میپچونی ! سوراخ ایجاد شده بیضی شکل داخل سینه استاد ؛ یعنی یا کمانه یا اول با جای دیگه برخورد داشته بعد وارد بدن شده . مگه نمیشه غیر عمد قتل باشد؟ ! مثل وکیل میترا که گفته پول لکسوس کمی برداشت شده از حساب میترا! نجفی زندان بوده وحساب مسدود چطور ادعا میشه!!!نجفی پیش پرداخت هم داده پول ماشینشو داده بازم میگفته حاضر نمیشده ! خبرنگار انصاف: خانوادگی وخصوصی و قابلیت چاپ نداشت حرفای میترا

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تو فرقشو میدونی کافیه نکنه از فامیلای نجفی هستی

    • مصیب اندیمشک

      قتل شبه عمددیگه چه صیغه ای؟ کطی که مثل وسترن ها توی خونه زن مردم اسلحه نیکشه وباخیال راحت چند گلوله شلیک میکنه وخیلی خونسرد میزنه بیرون دیگه براش فرق نداره عمدی بوده یاشبه عمد...ریدین توی مملکت بخدا قسم از طالبان بد تر شدیم خودمون خبرنداریم

    • امین

      طرف اسلحه کشیده بالش به دست رفته و یک نفر رو که اتفاقاً همسر قانونیش میباشه رو با شلیک گلوله کشته ! پسر و برادر و مادر مقتول خواهان قصاص هستن ! فارغ از قاتل که چه مقام سیاسی و اجتماعی داره طبق قانون باید اعدام بشه ! این اولین پرونده همسرکشی در ایران نیست که قضیه رو لفت بدن و فیلم سینمائی بازی کنن ! ...

    • علی رضا

      شبه عمدش چیه ..کسی که با اسلحه قتل انجام داده عمد میشه.خودتو مسخره کن

    • بهزاد

      این وکلای ازخدا بیحبرا اینقدر به خاطر پول حق را ناحق کردن وکیل خوب و وکیل با خدا و مومن خیلی کم داریم که به رضای خدا کار بکنه

    • تو

      مقتول شبه مقتول

    • بدون نام

      همش اتهامات بی اساسه!
      اولا: چون میخواسته طرف را بترسونه اصلا گلوله ای توی خشاب نگذاشته! برای ترسوندن اسلحه خالی کافیه. نجفی هم به تصور اینکه اسلحه خالیه شلیک میکرده! صدای گلوله ها را هم نمیشنیده چون تو حمام معمولا آدم آواز میخونه!!! فقط میمونه اینکه پس خشاب را چه کسی پر کرده که اینو دادگاه باید معلوم کنه، مگه نجفی کارآگاهه؟؟!!
      ثانیا: تقصیر خود مقتول بوده که دست نجفی را هی بالا پائین میبرده!! من امتحان کردم! این حرکت باعث میشه انگشت اشاره آدم هی عقب و جلو بره!!!
      ولش کنید بیچاره را بره!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما از کجا میدونی؟ نجفی مقامات عرفانی داره. کراماتی داره. شاید در اون لحظه به حدی مست باده عرفانی و لبریز از جذبه و عشق الهی بوده که نمیدونسته داره چه کار میکنه. انقدر بهش تهمت نزنید.

    • بدون نام

      فیلم هندیه. ...

    • بدون نام

      اگر من بودم غیر عمد بود عمدی می گفتن چون پول مقام پارتی ندارم هفته اول خارج از نوبت حکم میدادن درجا اعدام میکردن بخدا

    • بدون نام

      چه توجیهات مسخره ای.

    • بابا طاهری

      شلیک سه گلوله متوالی از روبرو قتل شبه عمد نیست آقای وکیل ناقص المطالعه

    • بدون نام

      یعنی 5 تا گلوله شلیک کرده تا بلاخره یکیش کشته طرف رو چطور شبه عمده خوی بابا این مصرانه 5 تا شلیک کرده که بکشه دزد و پلیس که بازی نمیکرده عجب !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخواسته بترسونه. حالا این که وسط معرکه یکی از گلوله ها تصادفا کمونه کرده و طرف را کشته دلیل نمیشه که به این بزرگمرد و نخبه کشورمان جفا کنید. او به گردن ما حق سنگینی داره. همین نونی که شما میخوری حاصل زحمات نجفیه. او نخبه است.

      • بدون نام

        در ضمن یادت نره که عوضش امنیت داری

      • بدون نام

        اولن که یه احمق فقط میپذیره که یه نخبه فقط برای ترسوندن 5 تا تیر شلیک کنه اونم با اسلحه غیرمجاز ضم منا نونی که می خورم حاصل زحمات و تلاش خودمه اینا نونمون رو نبرن نون نخواستییم بدن بهمون.منظورت هم از امنیت متوجه نشدم همین قمه کشیدنا و کیف قاپی ها رو میگی که هر روز هم داره بیشتر میشه؟

    • بدون نام

      درسته شبه عمده
      اعدام نشه
      پول پول پول

    • آرمین

      وکلا برا پول هر کاری میکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج