جاباما
۸۸۸۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

قیمت کالا‌ها به مردم اطلاع داده می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رونمایی از سامانه ۱۲۴ گفت: فرآیند حاکم بر "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رونمایی از سامانه ۱۲۴ گفت: فرآیند حاکم بر "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.

عباس تابش اظهار کرد: براساس مصوبه سران قوا، وزارت صنعت مکلف به راه‌اندازی "سامانه اطلاع‌رسانی ثبت کالا و خدمات" موسوم به سامانه ۱۲۴ شده است.

وی افزود: سامانه‌ای که رونمایی شد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و عملیاتی شده است و هدفش اطلاع‌رسانی دقیق قیمت‌ها به مردم است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان توضیح داد: بخشی از خدمات این سامانه، اطلاع‌رسانی قیمت کالاهایی است که مشمول قیمت تثبیتی هستند و سازمان حمایت قیمت‌های مصوب را اعلام می‌کند و بخشی دیگر کالاهایی است که واحدهای تولیدی قیمت خود را در سامانه ۱۲۴ درج می‌کنند و سازمان حمایت در راستای تامین حقوق مردم طبق ضوابط تعیین قیمت، موارد را مورد رصد قرار می‌دهد.

تابش ادامه داد: این اقلام جزو مواردی هستند که شکایات مردمی در خصوص آنها دریافت و توسط بازرسان سازمان حمایت و در راستای وظیفه نظارتی سازمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بخش دوم خدمات "سامانه اطلاع‌رسانی ثبت کالا و خدمات"، رصد قیمت‌ها از سطح بازار و تحولات موجود در این عرصه است.

وی اضافه کرد: در بخش دریافت قیمت‌ها از سطح بازار، با همکاری اتاق اصناف قیمت انواع اقلام کالایی به سامانه اطلاع‌رسانی ثبت کالا و خدمات منتقل خواهد شد.

اطلاع‌رسانی قیمت‌ها به مردم

معاون وزیر صمت اعلام کرد: در این سامانه؛ حداقل، حداکثر و قیمت عرف کالا و خدمات را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

تابش تصریح کرد: از مزیت‌های "سامانه اطلاع‌رسانی ثبت کالا و خدمات"، شناسایی دقیق‌تر قیمت‌های سطح بازار و رصد مغایرت آنهاست که شرایط را برای دریافت علل نوسانات قیمتی و ورود نظارتی در موارد مورد نیاز مهیا می‌کند.

وی گفت: این سامانه در اختیار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و ناظر آن مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در راستای توسعه فضای کسب و کار، خدمات‌رسانی خواهد کرد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه، ایجاد فضای شفاف در قیمت انواع اقلام کالایی در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: با کمک اصناف و تولیدکنندگان، فرآیند حاکم بر سامانه اطلاع‌رسانی ثبت کالا و خدمات به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک توسرتون بی وجدانا

    • بدون نام

      سامانه کالا وپایانه قیمت گذاری برای مصرف کنندگان وحذف دلالان ازتولید ووارادات بمصرف

    • بی نام

      کدام سامانه ؟کدام بازرسی؟ کلی وقت گذاشتم و حضورا در خصوص گران فروشی کالایی آمدم وزارت عصمت و کتبا در خواست شکایت دادم و هیچ خبری نشد و بعد از مدتها و با پیگیر های مستمر خودم تازه گفتند باید 200 هزار تومان به این کارت واریز کنید تا کارشناس درخواست شما را بررسی کند مگر گران فروشی جزو وظایف بازرسی وزارت صمت نیست ؟ اگر هم حق کارشناسی باید پرداخت شود باید در چارچوب قانون و همزمان با درخواست باشد و آنهم به حساب دولتی (حساب خزانه ) پرداخت شود و نه از طریق تلفن و دادن شماره کارت و پس از بررسی حق کارشناسی را از گران فروش بگیرند نه از شکایت کننده

    • مرتضی

      اگر وزیر و سایر مسؤلان بیلیاقت ، ببسواد، بیصداقت ، و...... از طریق روابط و بصورت دل بخواهی در پست‌های دولتی منصوب نمی‌شدند ، احتیاج به هیچکدام از این کارهای اضافی و بی‌نتیجه نبود ، به قول این هموطن عزیز ، خاک بر سر همه تون ،

    • بدون نام

      حقوق من همونه که سال قبل بود.در حالیکه قیمت کالا سه تا چهار برابر شده.خیلی تاسف داره؟؟؟؟؟؟؟!

    • بدون نام

      که چیه بشه ؟

    • آزاد

      ،ما زودتر از خودتون قیتمها را متوجه میشیم ،چون هر روز خرید اجناس داریم و خودمون مایحتاج زندگی را تهیه می کنیم،نه مثل شما که از درد مردم خبر ندارید

    • 01

      من و این همه خوشبختی محاله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج