جاباما
۸۸۸۰۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

واعظ آشتیانی: واژه «اتحادیه فوتبال» بی‌معنی است

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال معتقد است که به طور کل اتحادیه فوتبال نمی‌تواند کار اجرایی داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم: امیررضا واعظ آشتیانی درباره ابهاماتی که در نحوه اداره اتحادیه فوتبال مطرح می‌شود, اظهار داشت: باید این طور عنوان کنیم که اصلاً واژه «اتحادیه فوتبال» بی‌معنی و نادرست است. در همه جای دنیا اتحادیه باشگاه‌های فوتبال, اتحادیه داوران فوتبال یا اتحادیه بازیکنان فوتبال وجود دارد و اینکه اتحادیه‌ای با عنوان اتحادیه فوتبال وجود داشته باشد، بی‌معنی است.

وی در ادامه افزود: اتحادیه‌ای که در ایران تحت عنوان اتحادیه فوتبال عنوان می‌شود, اتحادیه باشگاه‌های فوتبال هم نیست و در اصل نام این اتحادیه, «اتحادیه مدیران باشگاه‌های فوتبال» است. در اساسنامه این اتحادیه که به تصویب وزارت کشور رسیده است, این اتحادیه با نام فوق ثبت شده است و این موضوع در بند یک اساسنامه به وضوح مشخص است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ضمن اشاره به اختیارات گسترده اتحادیه فوتبال انگلستان یادآور شد: اتحادیه باشگاه‌های انگلیس تحت عنوان نام و سابقه‌ و قدمتی که دارد حتی می‌تواند مسابقات را نیز برگزار کند, اما اتحادیه مدیران باشگاه‌ها در ایران می‌تواند بیشتر جنبه آموزشی و مشورتی برای مدیران داشته باشد و نه چیز دیگری!

واعظ آشتیانی با اشاره به برگزاری مسابقات جام شهدا توسط اتحادیه فوتبال ایران, یادآور شد: اگر این اتحادیه می‌خواهد مانند اتحادیه انگلستان کار اجرایی کند, باید مجوز اتحادیه باشگاه‌ها را کسب کند, به این ترتیب که باشگاه‌ها جمع شوند، هیئت مؤسس تشکیل دهند و شروع به کار کنند, اما ما شاهدیم این اتحادیه سال‌های سال نامش را در اذهان و گفتمان به جای اتحادیه مدیران باشگاه‌ها, «اتحادیه باشگاه‌ها» یا «اتحادیه فوتبال» عنوان می‌کند.

وی تصریح کرد: حالا اینکه برگزاری مسابقات جام شهدا توسط اتحادیه - که پیش از این زیر نظر سازمان لیگ برگزار می‌شد - قانونی است یا خیر بحث دیگری است, اما برگزارکننده این مسابقات طبق قانون می‌بایست سازمان لیگ باشد. به طور کل اتحادیه فوتبال به این شکل نمی‌تواند کار اجرایی داشته باشد و بنابراین مسابقات را نیز نباید برگزار کند, چون اصلاٌ این اتحادیه فوتبال یا اتحادیه باشگاه‌های فوتبال نیست و در اصل اتحادیه مدیران فوتبال است.

این مدیر پیشین ورزشی تأکید کرد: بهتر است یک بار برای همیشه اعلام شود که اتحادیه مدنظر,‌ اتحادیه مدیران فوتبال است و وظایف و اختیارات خاص خودش را دارد و چرا یک بار این موضوع شفاف‌سازی نمی‌شود؟ هر چند که اگر اتحادیه باشگاهی به معنی واقعی تشکیل شود, می‌تواند قابلیت و اختیارات اجرایی نیز داشته باشد و فدراسیون فوتبال نیز مختار است که این اختیارات را به این اتحادیه بدهد یا خیر, ولی در حالت عادی اتحادیه‌ بیشتر می‌تواند وظیفه مشورتی و آموزشی و پژوهشی داشته باشد.

واعظ آشتیانی در واکنش به طرح این موضوع که در بخشی از اساسنامه این اتحادیه برنامه‌ریزی، هدایت, کنترل و اجرای کلیه فعالیت‌های ورزش فوتبال که از سوی فدراسیون به اتحادیه واگذار شده باشد، جزو وظایفش یاد شده است, توضیح داد: مسئله مشخص این است که این اتحادیه, «اتحادیه فوتبال» نیست, چون این واژه به طور کل بی‌معنی است, همچنین این اتحادیه, «اتحادیه باشگاه‌ها» نیز نیست, چون اساسنامه‌اش این نام را بیان نمی‌کند. در اساسنامه اتحادیه فوتبال قید شده که این اتحادیه با عنوان «اتحادیه مدیران باشگاه‌های فوتبال» مجوز فعالیت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کار و وظیفه این اتحادیه با این عنوان اساساً می‌‌تواند در مباحثی مانند, انتقال تجربیات علمی و مدیریتی, نرم‌افزاری, برگزاری کلاس و همایش و تهیه بروشور و انتشار کتاب برای مدیران حوزه فوتبال کار کند و اصولاً دیگر بیشتر از این نمی‌تواند وظایفی داشته باشد. حال این سؤال پیش می‌آید که چرا فدراسیون باید به این اتحادیه که تحت عنوان «اتحادیه مدیران» است, مجوز برگزاری مسابقات بدهد, آنهم در حالی که در ایران و مجموعه فدراسیون فوتبال سازمانی به نام سازمان لیگ وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج