۸۸۸۱۳۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

بانک مرکزی برای مجلس شرط گذاشت

رئیس‌کل بانک مرکزی گفته است که با طرح مجلس برای بخشودگی سود و جریمه بدهی تسهیلات به شرطی موافق است که آنچه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده، در صحن نیز تصویب شود.البته به آنچه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده، اشاره نشده است که به نظر می‌رسد این موضوع درباره "سقف مجاز استفاده از این طرح" است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌کل بانک مرکزی گفته است که با طرح مجلس برای بخشودگی سود و جریمه بدهی تسهیلات به شرطی موافق است که آنچه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده، در صحن نیز تصویب شود.البته به آنچه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده، اشاره نشده است که به نظر می‌رسد این موضوع درباره "سقف مجاز استفاده از این طرح" است.

نمایندگان مجلس امروز (۳۱ تیر) به کلیات طرحی رای دادند که در صورت تصویب نهایی، بانک‌ها ملزم به حذف سود و جریمه بدهی تسهیلات‌گیرندگان می‌شوند.

کلیات طرح دو فوریتی الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان امروز با اکثریت آرا به تصویب رسید و بررسی جزییات آن به جلسه بعدی موکول شد.

اما عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی هم در صحن علنی مجلس حضور یافت و از تاثیر بانک‌ها بر اقتصاد کشور و عملکرد آن‌ها دفاع و اظهار کرد که بانک‌ها به دلیل فشارهای تحریمی، حجم نقدینگی و معوقات مشکلات جدی دارند و نباید مشکلات آن‌ها را تشدید کرد که خدای نکرده از خدماتی که بانک‌ها به اقتصاد کشور می‌دهند، محروم شویم.

همتی موافقت دولت با این طرح را مشروط به این دانست که همان چیزی که در کمیسیون اقتصادی تصویب شد، در مجلس هم مورد تصویب قرار گیرد.

از سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته نیز از هیات دولت درخواست کرده که به این طرح رای مثبت دهد.

با توجه به توضیحات رئیس‌کل بانک مرکزی درباره طرح مذکور، به نظر می‌رسد که مهم‌ترین نکته قابل بحث میان دولت و مجلس سقف مجاز استفاده از این طرح است که نظر همتی بر این است که باید سقف مجاز برای اشخاص حقوقی تا دو میلیارد تومان و حقیقی تا ۵۰۰ میلیون تومان باشد.

به گفته وی، ۲۹ میلیون شخص حقیقی و ۲۱۰ هزار بنگاه و شخص حقوقی با این طرح مشکل‌شان حل می‌شود و می‌توانند از آن استفاده کنند.

اینطور که به نظر می‌رسد همتی عملا به مجلس هشدار داده که بانک‌ها قادر به اجرای شرایطی جز این نیستند و ممکن است در صورت تصویب مجلس، این طرح به درستی اجرا نشود.

پیش از این نیز در سال گذشته، مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را ملزم کرد که تا ۱۵ بهمن ماه مابه‌التفاوت خرید و فروش نرخ ارز را به صندوق خزانه دولت واریز کند که این موضوع هم با واکنش بانک مرکزی همراه شد و با تاکید رئیس‌کل بر عدم تحقق سود ناشی از خرید و فروش ارز، این پرداخت انجام نشد.

حال به نظر می‌رسد که بانک مرکزی برای اجرای قانون مجلس شرط گذاشته و به نوعی اعلام کرده که این طرح تنها با موارد مذکور قابل اجراست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعادت

      مهم اینه که طرح بعد از تصویب از سوی بانک‌ها اجرا گردد.چون اجرای آن نقش بزرگی در رفع مشکلات تولید و اشتغال خواهد داشت.

    • بی نام

      این سود ها را می بخشند که مربوط به تسهیلات دریافتی سرمایه داران است که اصل و فرع را چندین سال است پس نمی دهند بعد از آنطرف که بازنشسته حقوق سنوات خدمت خود را برای کمک به زندگی در بانک سپرده کرده است هزار فرمول می گذارند تا از سود حداقلی بهره مند شود این یعنی عدالت به شیوه جدید باید از نمایندگان مجلس تقدیر کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج