۸۸۸۲۳۰
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

یورونیوز: عمان بین ایران و انگلیس میانجی می‌شود

شبکه تلویزیونی یورونیوز روز دوشنبه در مورد سفر وزیرخارجه عمان به تهران گزارش داد، این بار مسقط در نقش میانجی میان تهران و لندن ظاهر می شود.

ایرنا: شبکه تلویزیونی یورونیوز روز دوشنبه در مورد سفر وزیرخارجه عمان به تهران گزارش داد، این بار مسقط در نقش میانجی میان تهران و لندن ظاهر می شود.

در گزارش شبکه خبری یورونیوز آمده است، وزیر امورخارجه عمان قرار است به زودی برای گفت وگو با مقامات ایرانی در خصوص تنش‌های جاری در خلیج فارس به تهران سفر کند. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که عمان روابط خوبی با دو طرف مناقشه دارد و پیش از این نیز برای حل مسئله هسته‌ای ایران میان تهران و واشنگتن میانجی گری کرده است.

یورونیوز: عمان بین ایران و انگلیس میانجی می‌شود

اما به نظر می‌رسد، این بار مأموریت وزیر خارجه عمان در سفر به تهران متفاوت است.

این سفر پس از تقابل ایران و انگلیس بر سر توقیف نفتکش‌های دو طرف صورت می‌گیرد که می‌تواند نشانه‌ای دال بر تلاش عمان برای حل این مناقشه از راه دیپلماتیک باشد.

وزارت امورخارجه عمان در همین خصوص با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: «یوسف بن علوی، وزیر مشاور در امورخارجه روز شنبه آینده برای گفت وگو در باره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه به ایران سفر خواهد کرد.»

سلطان نشین عمان که به همراه ایران کنترل تنگه هرمز را در دست دارد روز یکشنبه خواستار آزادی نفتکشی شده بود که عصر روز جمعه ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) هنگام تردد با پرچم بریتانیا در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شد.

دولت انگلیس ۱۳ تیرماه امسال یک فروند نفتکش حامل محموله نفت ایران (گریس یک) را در آب راه بین المللی جبل الطارق به عنوان اقدامی مغایر با اصول حقوقی ناظر بر روابط بین الملل و در راستای جلب رضایت دولت ترامپ توقیف کرده و خدمه این نفتکش همچنان در بازداشت بسر می‌برند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم جمعه گذشته اعلام کرد، کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپرو - stena impero» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس نیز دیروز (یکشنبه) با انتشار پیامی در توئیتر که در رسانه‌های انگلیسی بازتاب گسترده‌ای یافت هشدار داد که دولت لندن باید نیروهای سیاسی داخلی را که می‌خواهند تنش‌های کنونی میان ایران و انگلیس را فراتر از ماجرای کشتی‌ها افزایش دهند، مهار کند.

وی این تحولات را خطرناک و نسنجیده، در مقطع زمانی حساسی در منطقه توصیف و تصریح کرد که ایران برای مواجهه با سناریوهای مختلف قوی و آماده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای قربون شما عمان که نه اهل جنگی نه اهل قدرت نمایی هستی ای ایران گند میکنه تو پاکش میکنی کاش خورده ای یاد می گرفت از اخلاق صلح جویانه شما

    • سید موسوی

      افتخار میکنم به ایرانی بودنم ، طول تاریخ بجز ایران سربلند که پوزه انگلیس خبیث را به خاک مالید هیچ کشوری در جهان صلابت و جرات نداشته که حتی لحظه ای کشتی بریتانیای کبیر را توقیف کند ، کورکورانه نوکری آمریکا اینم نتیجه سرافکندگی برای روباه پیر .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وبا پیر در همه کشورها است د خدا خیر عمان بده که دستش زبانش به خیر است و شر اتش را تو ایران خاموش می کنه وگرنه دزدی قلدری شاخه ای از ازل اوباشگری است اینه باعث افتخار نیست

    • بینام منتظرالقائم

      بسم الله القصام الجبارین نیازی نیست

    • س ع خ احمق

      این اگه میمرد ما راحت میشدیم واقعا

    • لعنت بر بی غیرت (بیگانه پرست)

      لعنت خدا بر روباه مکار
      کفتار پیر
      انگلیس بی حیا
      وارباب سگش آمریکای جهان خوار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج