۸۸۸۳۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رئیس خانه صنعت تهران:

به‌جای «باستی‌هیلز» به صنعتگران زمین بدهید

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: به جای اختصاص زمین برای ساخت ویلاهای باستی هیلز (در لواسان) به صنعتگران زمین بدهید تا اشتغال رونق گیرد و چند نفر بتوانند بر سر این سفر نان بخورند.

ایرنا: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: به جای اختصاص زمین برای ساخت ویلاهای باستی هیلز (در لواسان) به صنعتگران زمین بدهید تا اشتغال رونق گیرد و چند نفر بتوانند بر سر این سفر نان بخورند.

محمدرضا مرتضوی عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان تهران در محل سالن همایش‌های صداوسیما افزود: تهران شهر گرانی است و مردم با سختی زندگی می‌کنند، اگر واحدهای تولیدی ایجاد نشود مردم دچار مشکل می‌شوند و درهمین شرایط برخی مسئولان با قصد می‌گویند اجازه نمی‌دهند برخی کارخانه‌ها بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: ما صنعتگران افراد سیاسی نیستیم و بلد نیستیم دروغ بگوییم، اجازه دهید کارمان را انجام دهیم.

مرتضوی با بیان اینکه ۳۵ تا ۴۰ درصد فاصله قیمتی بین ارائه کالا توسط کارخانه‌ها به مصرف کنندگان وجود دارد و بیشترین سود را دلالان می‌برند گفت: اگر برخی ادارات از ما پول زیادی دریافت نکنند از فردا به واحدها دستور می‌دهیم کالاهای خود را زیر قیمت عرضه کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: برای کاهش این فاصله قیمتی می‌توان کارخانه‌های قدیمی در شهر را که تعطیل شده اند برای عرضه ارزان قیمت کالا در اختیار برندهای معتبر صنعتی قرار داد.

مرتضوی در ادامه با تاکید بر نقش رسانه‌ها برای تقویت چرخه تولید گفت: تاکنون رسانه‌ها درباره رابطه بین کارگر و کارفرما که پر از عشق است را در قالب فیلم یا خبر به تصویر نکشیده اند؛ واقعیت این است که ما چرخ تولید را به حرکت در آورده ایم.

عقب ماندگی بسیار در زیرساخت‌ها

استاندار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه در زیر ساخت‌ها بسیار ضعیف هستیم گفت: صنعتگران ما با مشکلات زیر ساختی نظیر آب، برق، گاز و تلفن مواجه هستند و این امر باعث شده راه اندازی کارخانه‌ها با تأخیرهای طولانی راه اندازی شوند.

انوشیروان محسنی بندپی ادامه داد: کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه گذاری در استان تهران تشکیل شده تا مشکلات این بخش را پیگیری کند.

استاندار تهران با بیان اینکه مهمترین مشکل بخش صنعت و معدن و بخش‌های خصوصی همکاری نکردن و اثربخشی بانک هاست تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی با نقدینگی قبلی خود نمی‌توانند کارخانه‌ها را اداره کنند.

محسنی بندپی گفت: بسیاری از واحدهای در ظرفیت اسمی خود تولید نمی‌کنند و برای فعال کردن این کارخانه‌ها نیاز به نقدینگی است که بانک‌ها باید تسهیلاتی را به صنعتگران ارائه کنند تا آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: وقتی ما به فناوری‌های انرژی صلح آمیز هسته‌ای دست یافته‌ایم چطور نمی‌توانیم مشکلات بازسازی، نوسازی صنایع و کاهش آلودگی زیست محیطی را حل کنیم؟

محسنی بندپی گفت: در دنیا محدودیت‌هایی نظیر شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای فعالیت‌های صنعتی در نظر نمی‌گیرند اما این امر در استان تهران به یک معضل تبدیل شده است که با تجهیز کارخانه‌ها به فناوری‌های جدید و ارائه راهکارهایی از سوی کارشناسان محیط زیست می‌توان آلایندگی‌های زیست محیطی را به حداقل رساند.

برگزیدگان بخش صنعت و معدن

به گزارش ایرنا در پایان این آئین ۴۹ تولیدکننده و صنعتگر برتر استان تهران معرفی و تجلیل شدند.

براساس آمارها حدود ۱۷ هزار واحد تولیدی در استان تهران استقرار و فعالیت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج