۸۸۸۳۱۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پیدا و پنهان ماجرای جدایی برانکو از پرسپولیس

حالا که پرسپولیس صاحب یک مربی نام‌آشنا شده و هیجانات ناشی از جدایی ناگهانی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس بین هواداران پرسپولیس فروکش کرده، تصمیم گرفتیم دنبال دلایل اصلی این جدایی برویم

فرهیختگان: حالا که پرسپولیس صاحب یک مربی نام‌آشنا شده و هیجانات ناشی از جدایی ناگهانی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس بین هواداران پرسپولیس فروکش کرده، تصمیم گرفتیم دنبال دلایل اصلی این جدایی برویم و ببینیم دقیقا چه اتفاقاتی رخ داد که درنهایت مربی‌ای که ۳ قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام‌حذفی، ۳ قهرمانی سوپرجام و یک نایب‌قهرمانی آسیا را برای این تیم به ارمغان آورده بود، ترجیح داد پرسپولیس و ایران را به مقصد عربستان و تیم الاهلی ترک کند.

هواداران این تیم همه تقصیرات را بر گردن مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره این باشگاه انداختند و معتقدند آنها در این جدایی نقش داشتند. البته بخشی از این تفکرات درست است، اما همه ماجرا نیست! کلی سوال به وجود می‌آید که باید پرسیده شود. امیدواریم پاسخی برای این سوالات پیدا شود.

چه کسی گفت پول نیست؟

واقعا پرسپولیس پول نداشت تا برانکو را حفظ کند؟ این حرفی بود که گفته شد و خیلی‌ها هم تایید کردند که باشگاه برای پرداخت حق و حقوق این مربی با مشکلات مواجه است. اما چطور شد برانکو بعد از دریافت پاداش آسیایی و بخشی از مبلغ قرارداد فصلش به این نتیجه رسید که در پرسپولیس پولی وجود ندارد؟ تا آنجا که خبر داریم از پاداش آسیایی، همان مبلغ ۲ میلیون دلاری که گرشاسبی اعلام کرد پس از خروجش از باشگاه به حساب پرسپولیس آمد، پاداش برانکو به او پرداخت شده است.

در کشاکش بازی‌های آخر لیگ و حذفی که گفته می‌شد برانکو از عدم‌دریافت طلبش ناراحت است، مبلغ ۵۰۰ هزار یورو بابت طلب‌های قبلی این مربی به او پرداخت شده و اسناد این پرداخت هم وجود دارد. اما برانکو چگونه به این نتیجه رسید که پولی در باشگاه نیست؟ این سوال در خود باشگاه هم مطرح است. چه کسی چنین خبری را به برانکو داده است؟ این فرد چه کسی بوده و چه سمتی در باشگاه داشته است؟

چرا برانکو به مهلت خودش اهمیتی نداد؟

خود برانکو قبل از خروجش از ایران پس از پایان بازی‌های فصل با ایرج عرب دیداری داشت و در این دیدار برای تسویه‌حساب مالی صحبت‌هایی را انجام داد. او که یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد داشت تاریخی را در نظر گرفت تا تسویه‌حساب برایش صورت بگیرد. باشگاه اگر قصد حفظ کردن برانکو را نداشت اصلا لزومی نمی‌دید که با آن سرعت با ایرانسل وارد مذاکره شود و به توافق برسد تا هم طلب فصل برانکو را تهیه کند هم بخشی از مبلغ قرارداد فصل جدیدش را به او بپردازد.

سوال اینجاست چرا برانکو به مهلتی‌ که خود تعیین کرده بود، احترام نگذاشت و ۲ روز زودتر نامه‌ای ارسال کرد و خواستار فسخ توافقی قرارداد میان طرفین شد؟ پول که حاضر شده بود و برخی هم می‌گویند برای سرعت بخشیدن به حصول توافق با ایرانسل قراردادی بسته شده که اسپانسر باشگاه از آن امتیازاتی را دریافت کرده است! پس چرا برانکو به این تعیین مهلت خود احترام نگذاشت؟

واکنش سرد بازیکنان!

بازیکنان تیم بعد از جدایی برانکو از پرسپولیس واکنش خاصی از خود نشان ندادند و حجم پیام‌های آنها در فضای مجازی آنقدر که توقع می‌رفت، نبود. بازیکنانی که برای نشان دادن اعتراض خود استوری های هماهنگ در فضای مجازی پخش می‌کردند، چرا این‌بار آن هیجان را از خود نشان ندادند؟ برانکو چندبار در مصاحبه‌هایش اعلام کرد می‌خواهد فضای تازه‌ای را تجربه کند و دیگر نمی‌توانست چیزهای جدید را برای پرسپولیس داشته باشد.

به نظر می‌رسد خود بازیکنان هم از این جدایی چندان ناراحت نشده و برانکو هم از این موضوع مطلع بوده است! به هر حال برخی بازیکنان هم این احساس خطر را داشتند که ماندن برانکو منجر به حذف آنها یا نیمکت‌نشینی‌شان شود. البته تلاش‌های او در اواخر فصل گذشته در عملکرد فنی تیم تاثیر مثبت نداشت و قهرمانی پرسپولیس بازی به بازی به تعویق می‌افتاد. همه این مسائل ذهن آدم را به سمت‌وسویی می‌برد که برانکو برای جدایی از پرسپولیس بهانه‌ای دیگر پیدا کرده است.

مصاحبه با رسانه‌ها آری، مذاکره مستقیم با مدیریت نه!

این سوال برایتان پیش نیامده که چرا برانکو از مذاکره مستقیم با مدیریت باشگاه پرسپولیس سر باز می‌زند ولی با رسانه‌ها مستقیما مصاحبه می‌کند و از مشکلات می‌گوید و جواب تهدیدهای بخش حقوقی پرسپولیس را با تهدید می‌دهد؟ چه شد به یکباره مذاکرات مستقیم خودش با مدیرعامل پرسپولیس را قطع کرد و وکیلش را جلو انداخت؟ در چنین مواقعی افراد برای روبه‌رو نشدن با طرف مقابل و رسیدن به خواسته جدیدشان به وکیل رو می‌آورند. این نشان می‌دهد که برانکو علاقه‌ای به ماندن نداشت و به دنبال راهی برای جدایی بود.

او حتی خبر داشت که پول او را آماده کرده‌اند، اما دو روز زودتر از طریق وکیلش درخواست فسخ قرارداد دوطرفه را به پرسپولیس داد. او می‌دانست با پرسپولیس قرارداد دارد، اما نیت این بود که با رضایت طرفین جدایی حاصل شود که درنهایت این اتفاق نیفتاد. می‌دانیم مدیریت باشگاه به کمک مترجم مستقیما با برانکو تماس گرفت، اما می‌شد این مذاکرات و جدیت باشگاه در حفظ سرمربی تیم در یک سفر کاری و روبه‌رو شدن دوطرف هم ادامه یابد، هم به اثبات برسد. سوال این است چرا برانکو از این روبه‌رو شدن فراری بود و چرا باشگاه برای چنین ملاقاتی از خود اصرار نشان نداد؟

وقتی به‌سادگی از کنار یک ملاقات عجیب گذشتند

کسانی که در بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان که با شکست سرخ‌پوشان همراه شد، کنار تیم بودند، به چشم دیدند که برانکو با همراهان تیم عربستانی مشغول صحبت است و خیلی دیرتر از سایرین وارد اتوبوس سرخ‌پوشان شده است. آیا کسی چنین ملاقات طولانی را به مدیریت باشگاه گزارش نکرد؟ خود ملاقات غیرعادی نیست، اما وقتی زمان‌بر می‌شود از حالت عادی خارج شده و سوال‌برانگیز می‌شود. چرا موضوع برای باشگاه جدی نبود؟ چرا برانکو قبل از پایان مسابقات فصل چنین ملاقاتی را پذیرفت و نگذاشت کار از طریق وکلایش ادامه پیدا کند؟ شاید چیزهایی هست که ما نمی‌دانیم.

محاسبات اشتباه برانکو

برانکو زمانی که سرمربی تیم ملی ایران بود توانست در مذاکره رودررو در آلمان با محمد دادکان سر جدایی‌اش به تفاهم برسد و یک برگه فسخ قرارداد امضاشده از سوی طرفین دریافت کند. البته بعدا که کار به شکایت کشید همین برگه به کمک او آمد. شاید برانکو فکر می‌کرد با عرب می‌تواند به توافق برسد و قرارداد طرفین بی‌دردسر فسخ شود، اما عرب مثل دادکان عمل نکرد و همین نشان می‌دهد او قصد داشت مربی تیمش را حفظ کند. حال اینکه خود عرب بلد نیست نیت خود را به هواداران پرسپولیس ثابت کند که آن هم به مشکلات مدیریتی خودش باز می‌گردد.

در انتظار پاسخ!

این همه سوال وجود دارد ولی همه‌چیز به بی‌پولی باشگاه ختم می‌شود یا تلاش برخی اعضای هیات‌مدیره و وزارت ورزش برای کنار گذاشتن برانکو. نمی‌گوییم مدیریت نقص نداشته یا هیات‌مدیره دارای اعضایی نیست که دنبال جدایی برانکو نباشند، اما همه این سوالات هم می‌تواند زوایای پنهان علت چنین جدایی عجیبی را آشکار سازد. ببینیم کسی هست پاسخگوی این سوالات باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • perpolis

      خود شما با این نوع خبر رسانی هر موضوعی را اون طوری که دوس دارید در ذهن مخاطب جا میندازید ، خود شما واسه مردم جا انداختید که مقصر اصلی مدیریت باشگاست حالا موضوع رو یه جور دیگه نشون میدید،،،،شما خودتون آخر حاشیه و دروغید

    • ساسان

      در سالهای قبل که پول نبود برانکو با بزرگ منشی صبر کرد . ولی وقتی فهمید که در این یک سال اخیر پول هست و عمدا به او پول نمیدن به این نتیجه رسید که بزاره بره و وزیر و برخی از اعضای هیات مدیره هم هدفشون همین بود

    • بدون نام

      تو این فوتبال که همه پنهان کاری میکنن میشه به همه چیز شک کرد حتی به باخت پرسپولیس روبروی الااهلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج