۸۸۸۳۳۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

وضعیت مالی فدراسیون فوتبال خوب نیست

اوضاع مالی فدراسیون فوتبال خیلی‌خوب نیست و تحریم‌ها نیز باعث شده پول‌های بلوکه‌شده در فیفا به حساب فدراسیون واریز نشود و تلاش‌ها تا این لحظه نیز نتیجه‌ای نداشته، آن‌هم درحالی که حداقل درخصوص استقلال اتفاق مثبتی در این خصوص رخ داد.

فرهیختگان: اوضاع مالی فدراسیون فوتبال خیلی‌خوب نیست و تحریم‌ها نیز باعث شده پول‌های بلوکه‌شده در فیفا به حساب فدراسیون واریز نشود و تلاش‌ها تا این لحظه نیز نتیجه‌ای نداشته، آن‌هم درحالی که حداقل درخصوص استقلال اتفاق مثبتی در این خصوص رخ داد. همین چند روز پیش نوشتیم: «تاج از وعده‌های اینفانتینو هم صحبت کرد که تلاش می‌کند مشکل را حل کند، اما حتما خودش هم خوب می‌داند که رئیس فیفا سیاست دوگانه‌ای درخصوص ایران دارد؛ فوتبال ما را تا آستانه تعلیق پیش برده‌اند به این بهانه که نباید سیاست در فوتبال دخالت داده شود و حتما نیاز است که مسابقات ایران با حضور بانوان تماشاگر برگزار شود، با این حال درباره پول‌هایی که حق طبیعی فدراسیون و تیم‌های ایرانی است، از تحریم و دست‌های بسته برای انتقال پول صحبت می‌کنند و دیگر نگران بحث دخالت سیاست در ورزش نیستند.»

سیاست عجیب فیفا در قبال فوتبال ایران برای خودش حکم دو سر برد را دارد. از یک‌سو شاید درنهایت به خواسته‌اش درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها رسیده و از سوی دیگر به‌واسطه تحریم‌ها پولی به فدراسیون ایران پرداخت نمی‌شود. این درحالی است که فیفا به‌واسطه افزایش تعداد مسابقات بین‌المللی و از طریق تبلیغات حاصل از آن موظف است حق طبیعی کشورها را در اسرع‌وقت پرداخت کند، اما امان از سیاست.

فیفا خودش را نقض می‌کند

علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «در این خصوص آقای تاج به اندازه کافی صحبت کرده است. هنوز در این مورد کار خاصی انجام نشده و موضوع درحال پیگیری است. در همین زمینه حتی اظهارنظری از ترامپ هم منتشر شد که من برایش مرجعی ندیدم و از همین رسانه‌های خودمان آن را دیدم و این درحالی است که فیفا هم آن را تایید نکرده است. درباره سیاسی شدن کار نظری نمی‌دهم، اما اگر فیفا پول‌های ما را ندهد خودش پروتکل خود را نقض و عدول کرده است.

فیفا همیشه تاکید می‌کند که فوتبال از سیاست جداست و اگر سیاستمداران در فوتبال دخالت کنند، باعث تعلیق می‌شود، اما اینجا ظاهرا فیفا از طریق آمریکا درحال سیاسی کردن مسائل است.» وی افزود: «اقدامات فیفا در راستای درآمدزایی بیشتر است. چند کشور ازجمله ایران، سودان و چند کشور دیگر به خاطر تحریم‌ها مشکل دارند، اما فیفا برای همین‌ها نیز خیلی کار و تلاش قابل‌قبولی انجام نداده است یا اگر شده نتیجه‌ای نداده است.»

هر کشوری جز سوئیس امیدمان را بیشتر می‌کرد

فیفا تاکید می‌کند راه‌های انتقال پول به ایران بسته است و همین موضوع را بهانه‌ای کرده برای عدم‌تسویه‌حساب مالی با فدراسیون فوتبال ایران. خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در این‌باره تاکید کرد: «این موضوع عجیبی نیست. مقر فیفا در کشور سوئیس که یک کشور پاک از لحاظ سلامت مالی محسوب می‌شود، قرار دارد و از سوی دیگر تشکیلات جدید فیفا نیز به‌شدت زیر ذره‌بین است؛ همین دو موضوع امکان مبادله را به‌شدت سخت می‌کند.

اگر فیفا در هر کشوری غیر از سوئیس بود شاید به‌طور مثال بانک کشور فوق با فیفا همکاری می‌کرد و امیدواری به حل مشکلات از راه‌های قانونی وجود داشت، اما دو موضوعی که گفتم باعث می‌شود این امر محقق نشود. از سویی در اروپا از ۱۰ هزار دلار بیشتر نمی‌توان خارج کرد و بنابراین دریافت پول نقد هم چاره کار نیست.»

مشکل استقلال حل شد چون فیفا خودش درگیر بود

توضیحات خزانه‌دار فدراسیون درحالی صورت می‌گیرد که استقلالی‌ها از طریق علی خطیر پرونده مالی پروپیچ را بدون مشکلی بسته و درحالی که خطرات زیادی آنها را تهدید می‌کرد، از این پیچ به سلامت عبور کردند. سلیمانی در این مورد یادآور شد: «واقعا نمی‌دانم، اما قطعا روابط خطیر هم بی‌تاثیر نبود. چون مشکل خود فیفا بود و خودش رای داده بود و درگیر ماجرا بود، در این مورد همکاری هم کرد. احتمالا فیفا در این مورد از اعتباراتش بدون‌اینکه اسم ایران را بیاورد، هزینه کرده تا بعدا که راه‌ها باز شد از مطالبات ما کسر کند. الان هم فیفا نگفته این پول را از اعتبارات ایران داده‌ام، گفت قبول می‌کنم بدهی استقلال را براساس این رای بدهم.»

تاییدیه تسویه‌حساب با کی‌روش

هنوز برخی رسانه‌های داخلی کی‌روش را بابت مطالباتش از فدراسیون فوتبال ایران طلبکار می‌دانند و این درحالی است که حدود یک ماه قبل فدراسیون با سرمربی سابق تیم ملی در چند قسط تسویه‌حساب کرد تا مشکلات ایجادشده بابت این موضوع به پایان برسد. سلیمانی در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «تمامی مطالبات کی‌روش به وی پرداخت شد و با او از این بابت دیگر کاری نداریم. در این زمینه تاییدیه کی‌روش را هم گرفتیم تا از این جهت خطری ما را تهدید نکند.»

بابت ویلموتس نگران نباشید

اما در این روزها یک بحث دیگر هم مطرح شده، مبنی‌بر اینکه شاید مشکلات مالی در فدراسیون فوتبال باعث فسخ قرارداد مارک ویلموتس، سرمربی جدید تیم ملی بشود.

سلیمانی نگرانی در این مورد را به کمترین حد ممکن کاهش داده و به «فرهیختگان» گفت: «مشکل پرداخت پول سرمربی بلژیکی‌مان به‌سرعت درحال حل شدن است. آقای تاج در این مورد به‌شدت پیگیر است و تا جایی که می‌دانم ۹۹ درصد کار را حل کرده است. موضوع بانکی قسط اول ویلموتس و دستیارانش درحال انجام است و در مجموع مشکلی نیست و در حد مراحل نهایی است.»

مشکلات را مدیریت می‌کنیم

و صحبت‌های پایانی سلیمانی: «وضعیت کشور خوب نیست و ما هم به‌عنوان یک نهادی که در کشور فعالیت می‌کنیم، سال بدی را داریم، اما همه‌چیز را تا الان مدیریت کرده‌ایم. در هر صورت ما هم مشکلاتی داریم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه بد تر بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج