جاباما
۸۸۸۳۵۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

آمریکا خریدار چینی نفت ایران را تحریم می‌کند

آمریکا اعلام کرد شرکت انرژی دولتی ژوهای ژی رانگ را به خاطر نقض تحریم های نفتی ایران تحریم می کند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت آمریکا شرکت انرژی دولتی ژوهای ژی رانگ را به خاطر نقض تحریم های نفتی ایران تحریم می کند.

پمپئو در یک سخنرانی در فلوریدا گفت:« ما گفته بودیم هر گونه رفتار قابل تحریمی را تحریم می‌کنیم و کاملا جدی بودیم».

این اتفاق در پی افزایش درگیری ها بین ایران و غرب و همچنین بین آمریکا و چین افتاد.

دولت دونالد ترامپ تحریم ها علیه ایران را پس از بیرون رفتن از معاهده اتمی برجام بین تهران و سایر کشورهای غربی دوباره وضع کرد. این قرارداد در دولت رئیس‌جمهور باراک اوباما بسته شده بود.

پمپئو گفت شرکت چینی ژوهای ژی رانگ کاملا آگاهانه درگیر یک انتقال یا خرید نفت از ایران پس از لغو معافیت های خریداران نفت ایران در دوم می شده است.

وی گفت این تحریم ها تمام دارایی ها و سود سرمایه های این شرکت را در آمریکا توقیف می کند و ورود یومین لی، مدیر عامل این شرکت به آمریکا ممنوع می‌شود.

سفارت چین در واشنگتن این موضع آمریکا را رد کرد. سخنگوی این سفارت گفت چین قاطعانه مخالف وضع یکجانبه تحریم ها و دادرسی آمریکا علیه چین و سایر کشورهاست.

ژوهای ژی رانگ که عمدتا نفت ایران را می خرد و در پکن قرار دارد، قبلا هم در ۲۰۱۲ ،در دولت قبلی آمریکا به خاطر معامله با ایران تحریم شده بود. « ما از آمریکا می‌خواهیم اشتباهات خود را جبران کند و به حقوق قانونی و منافع سایر شرکا احترام بگذارد».

تحلیلگران می گویند ارتباط این شرکت با سیستم مالی چین تا حد زیادی قطع شده است. این کار جلوی سرایت تحریم‌ها به سایر نهادها و سیستم‌های بانکی چین را می گیرد.

آمریکا پس از بیرون رفتن از معاهده برجام تحریم ها علیه ایران را دوباره وضع کرد. ماه گذشته برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت واشنگتن هر کشوری را که به واردات نفت از ایران ادامه دهد تحریم می‌کند و هشدار داد به دقت مراقب نفت خامی که از ایران وارد چین می شود هست.

طبق اطلاعات منابع دولتی و تجاری، واردات نفت خام آسیا از ایران در ماه می به پایین‌ترین حد طی ۵ سال گذشته رسید. چین و هند خرید از ایران را در بحبوحه تحریم‌ها کاهش دادند ، در حالی که ژاپن و کره‌جنوبی واردات از ایران را متوقف کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاسمی چهارمحال وبختیاری

      ای بیشرفها یعنی دوتا کشورپیدا نمیشه که بزنن تودهن ای آمریکا که مثل سگ واق واق میکنه

    • بدون نام

      ایران جزیره ثبات و تامین کننده مطمئن برای غول صنعتی چین میباشد وچین زیر با نظرات ظالمانه آمریکانخواهدرفت وباقدرت به جلو خواهدرفت

    • بدون نام

      امروز کلی خرت پرت خریدم چطور منو تحریم نمی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج