جاباما
۸۸۸۳۷۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

شکوری: مشکل طلب ویلموتس حل می‌شود

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: مشکل طلب ویلموتس حل می‌شود اما این مساله نیاز به کمک مردم و رسانه‌ها دارد.

خبرگزاری فارس: ابراهیم شکوری در حاشیه افتتاحیه کلاس‌های آموزشی کمک داوران ویدئویی گفت: استفاده از VAR یک پروسه بلند مدت است و آقای سوپخیدین به عنوان مدرس بین‌المللی اینجاست و در یک فرایند و پروسه زمان‌بر باید این کارها انجام شود.

در کارگاه آموزشی اول که در قطر برگزار شد در این خصوص صحبت‌هایی انجام گرفت و داورانی که می‌خواهند در جام جهانی یا جام ملت‌های آسیا قضاوت کنند باید مدرک VAR را داشته باشند تا بتوانند داوری کنند. باید مرحله به مرحله این مسائل طی شود تا داوران بتوانند مدرک بگیرند و خوشبختانه با برنامه‌ریزی فدراسیون و کمیته داوران و با تاکید آقای تاج برای استفاده از VAR می‌توانیم بعد از طی شدن این مراحل از آن استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مسوول VAR در فوتبال ایران کیست، افزود: برای این مساله یک چارت تعیین شده و ا ین را به فیفا تعیین کردیم. مدیریت پروژه به عهده من و رئیس کمیته داوران است و همچنین افرادی نظیر آقای فتاحی، مرادی و ... هم به فیفا معرفی شدند. البته VAR مسوول مالی، بازاریابی، انفورماتیک و ... هم دارد اما با توجه به تغییراتی که در کمیته داوران صورت گرفته باید برخی از نفرات تغییر کنند.

باید اشتباهات داوری به حداقل برسد. از جام جهانی ۱۹۹۴ که آقای فنایی در فینال جام جهانی پرچم زد تا جام جهانی ۲۰۱۸ که آقای فغانی در رده‌بندی جام جهانی سوت زد نشان از سطح بالای داوری ما در دنیا دارد. داوران ایرانی فینال المپیک و رده‌بندی جام جهانی را سوت زدند و این مساله نشان‌دهنده سطح بالای داوری ایران در دنیا است. ما به دنبال این هستیم که با VAR اشتباهات را به حداقل برسانیم هرچند که اشتباهات داوری به صفر نمی‌رسد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا VAR به این فصل لیگ برتر خواهد رسید یا نه تصریح کرد: این یک پروسه است و بستگی به این دارد که فیفا چه زمانی به ما مدرک بدهد. پروسه گرفتن مدرک VAR، ۶ماهه است و قطعا این مساله به شروع لیگ نخواهد رسید اما شاید بتوانیم از نیم فصل از VAR استفاده کنیم. همه مسائل منوط به این است که ما چه زمانی بتوانیم در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدارک فیفا را بگیریم. امیدوارم که این پروسه به بهترین شکل انجام شود.

شکوری درمورد اینکه ورزشگاه‌های کشورمان آمادگی VAR را دارند یا نه افزود: اگر بخواهیم از VAR استفاده کنیم باید همه ورزشگاه‌های ما در زیرساخت‌ها به مشکل برنخورند و استادیوم‌ها باید تجهیز شوند. ما روی حداقل استانداردها پافشاری می‌کنیم و هم مردم، هم رسانه‌ها و هم مسئولان تاکید دارند که باید به این سمت برویم تا بتوانیم به استانداردهای استفاده از VAR برسیم. در ابتدا باید بحث شماره‌گذاری صندلی‌ها، گیت بلیت فروشی، بلیت‌های الکترونیکی، نصب دوربین و ... انجام شود چرا که جان و مال مردم از هرچیزی مهمتر است و دیدید که فصل گذشته اتفاقاتی در این خصوص رخ داد.

یک هوادار باید بتواند در آرامش بلیت تهیه کرده و روی صندلی خودش بنشیند و بعد به خانه برود. فوتبال برای لذت بردن است و این مساله خواست همه مردم خواهد بود. با حمایت آقای تاج و اعضای هیات رئیسه فدراسیون این مساله طی می‌شود و مطمئنا با حل شدن این مسائل ما آمادگی برگزاری لیگ برتر را داریم. اگر باشگاه‌ها اعلام کنند که استاندارهای مدنظر رعایت شده است لیگ را آغاز می‌کنیم اما استادیومی که حداقل سه مورد، مورد نظر نداشته باشد بازی‌های لیگ در آن انجام نمی‌شود و تیم مورد نظر باید به یک استان دیگر رفته و بدون تماشاگر بازی کند.

وی در خصوص اینکه هزینه VAR چقدر است، گفت: این مساله بستگی به این دارد که بخواهیم این تکنولوژی را به صورت بومی‌سازی انجام دهیم یا اینکه از خارج از کشور وارد کنیم چرا که قیمت تکنولوژی VAR توسط متخصصان داخلی ۵۰ هزار دلار و VAR بین‌المللی ۳۰۰ هزار دلار است.

کلاسی که امروز برگزار شده توسط یک شرکت ایرانی و کاملا داخلی است و باید ببینیم که سخت‌افزار و نرم‌ افزار آن تایید می‌شود یا نه چرا که اگر تایید نشود باید به سراغ شرکت دیگری برویم و منتظر تایید فیفا بمانیم و به همین دلیل فعلا نمی‌توانیم درخصوص قیمت آن صحبت کنیم.

شکوری در مورد اینکه بحث ریاست کمیته داوران و دپارتمان داوری به کجا خواهد رسید افزود: رئیس کمیته داوران ما آقای ممبینی است که از داوران بین‌المللی است و چندین سال در زمینه داوری فوتبال فعالیت می‌کرده هرچند که باید از آقایان سهرابی، اصفهانیان و رفعتی تشکر کنیم بابت زحماتی که کشیدند. آقای ممبینی تجربه لازم را دارد و دیدید که نماینده AFC و FIFA که به اینجا آماده از سیستم داوری ما تمجید کرد چرا که داوری ایران در سطح اسیا و حتی جهان عملکرد خوبی داشته است.

سرپرست دبیرکلی فدارسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که طلب مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان چه زمانی پرداخت خواهد شد تصریح کرد: این مساله حل می‌شود اما نیاز به کمک رسانه‌ها و مردم دارد. مشکلاتی در فوتبال هست که با همدلی همه چیز حل خواهد شد.

شکوری درباره اینکه مشکلات مالی داوران چه زمانی برطرف می‌شود و آیا چمدان پولی که تاج از مالزی آورده مشکلات آنها را برطرف می‌کند گفت: پرداختن به تک تک این موضوعات جالب نیست. با توجه به مشکلات تحریم که همه کشور را در بر گرفته ما هم با مشکلاتی روبرو شدیم اما درصدد رفع آن هستیم. داوران از اجزای اصلی فوتبال هستند و با تلاش شبانه‌روزی مشکلات آنها را برطرف خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز نیومده مشکل پول دارن باش عجب فدراسیون ۵ستاره ای عجب فوتبالی عجب مملکتی

    • احمدی

      خوش به حال فتاحی.ازمحرومیت جستی حالا همه کاره شدی.فردای شروع لیگ به همه اولتیماتوم بده که چنین وچنان میکنم.خوش به وزیر ورزش که این فدراسیون ۵ ستاره را دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج