۸۸۸۴
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

از شنا در ارتفاعات تا مجاورت کوسه ها!

عجيب‌ترين استخرهاي رایگان جهان

استخرها يكي از جاذبه‌هاي توريستي هتل‌ها و مراكز تفريحي هستند. شايد با شنيدن كلمه استخر به فكر يك استخر معمولي مستطيل شكل با كف آبي‌رنگ بيفتيد اما واقعيت اين است كه برخي استخرها به خاطر شكل خاص يا ويژگي‌هاي‌شان شهرت جهاني يافته اند . در اين مطلب فهرستي از ۱۰ استخر زيباي جهان كه شناكردن در آن‌ها رايگان است را آورده‌ايم.

عجيب‌ترين استخرهاي رایگان جهان

استخرها يكي از جاذبه‌هاي توريستي هتل‌ها و مراكز تفريحي هستند. شايد با شنيدن كلمه استخر به فكر يك استخر معمولي مستطيل شكل با كف آبي‌رنگ بيفتيد اما واقعيت اين است كه برخي استخرها به خاطر شكل خاص يا ويژگي‌هاي‌شان شهرت جهاني يافته اند . البته شايد فكر كنيد چنين استخرهايي كه در جهان مشهورند بسيار گران هستند اما در اين مطلب فهرستي از 10 استخر زيباي جهان كه شناكردن در آن‌ها رايگان است را آورده‌ايم.


در دل مديترانه

هتل دوكارادن‌راك، ‌ساحل آنتيب، فرانسه

اين هتل يك سال براي تعميرات تعطيل و در تابستان ۲۰۱۱ مجددا افتتاح شد. يكي از جلوه‌هاي جديد هتل پس از تعميرات ۶۴ ميليون‌دلاري، استخر فوق‌العاده زيبايي است كه در كنار مديترانه واقع شده يا شايد بهتر باشد بگوييم در دل مديترانه است. اين استخر در ارتفاع ۶ متري از درياي مديترانه در دل صخره‌ها ساخته شده است و دماي آب آن حدود ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتي‌گراد است. در زمان شنا‌كردن در اين استخر مي‌توانيد قايق‌هاي تفريحي كه در دريا اين سو و آن مي‌روند را ببينيد. در يك طرف استخر درختاني است كه در سايه آن‌ها مي‌توان استراحت كرد و در طرف ديگر در كنار صخره‌ها، ماسه‌هايي هست كه ساحلي واقعي را براي شما ايجاد مي‌كنند.


عجيب‌ترين استخرهاي رایگان جهان

قايق‌سواري در استخر

آلفونسو دل‌مار، آلگاروبو، شيلي

براساس آمارهاي كتاب گينس، اين استخر بزرگ‌ترين استخر جهان است. شما در اين استخر مي‌توانيد حتي قايق هم سوار شويد. طول اين استخر كمي بيشتر از يك‌كيلومتر است و يك ساحل فوق‌العاده هم دارد.
دماي آب اين استخر حتي در سردترين ماه‌هاي سال به‌گونه‌اي تنظيم مي‌شود كه مي‌توانيد در شب‌ هم از شناكردن در آن لذت ببريد.
البته اين امكان براي قسمت مياني استخر است كه توسط ديواره‌هاي شيشه‌اي از بقيه استخر جدا شده‌اند و در آن حتي ماسه‌ها هم گرم مي‌شوند تا شما بتوانيد در زمستان در آب گرم شنا كنيد و روي ماسه‌هاي گرم دراز بكشيد.


عجيب‌ترين استخرهاي رایگان جهان

شنا در دل صخره‌ها

آمانگيري، ‌كاتيون پوينت، ‌اوتا

آمانگيري، در زبان سانسكريت به معناي «كوهستان صلح» است. اين اسم فوق‌العاده براي استخري است كه در ارتفاع ۴۰ متري، در دل صخره‌هاي باقي‌مانده از دوره ژوراسيك ساخته شده است. اين استخر به شكل حرف U انگليسي است و در وسط ۲ دندانه آن يك تخته سنگ عظيم زيبا قرار دارد و حين شنا در اين استخر مي‌توانيد منظره‌هاي كوهستاني و تپه‌ها و بيابان‌هاي اطراف را تماشا كنيد. آب استخر هميشه در دماي ۲۵درجه تنظيم شده است و در كنار استخر ميزهايي واقع است كه شب‌ها مي‌توانيد روي آن‌ها غذا بخوريد و لذت ببريد. البته اين استخر ۲۴ ساعته باز است و نورپردازي آن به‌گونه‌اي است كه در هر ساعت از شبانه‌روز مي‌توانيد از آن لذت ببريد.


عجيب‌ترين استخرهاي رایگان جهان

اين يك سراب نيست

قصرالسراب، ‌ابوظبي، امارات متحده عربي

اين يك سراب نيست، استخر قصر‌السراب كه در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد در وسط تپه‌هاي شني در صحراي ليوا ساخته شده است. در پس‌زمينه‌ اين استخر غول‌آسا كه به شكل فنجان‌هاي بزرگ ساخته شده و اندازه كلي آن‌ تقريبا برابر با يك زمين فوتبال است، صحراي بي‌انتهايي قابل تماشاست. طي روز دماي هوا در اين منطقه ممكن است به ۵۰ درجه سانتي‌گراد هم برسد اما آب خنك ۲۰ درجه‌اي استخر حضور در آن را لذتبخش مي‌كند. در كنار استخر هم آفتابگير و بادبزن‌هايي نصب شده است كه باعث خنك‌شدن استفاده‌كننده‌ها مي‌شود. با غروب آفتاب، چراغ‌هاي اطراف استخر روشن مي‌شود و هماهنگي نور آن با آسمان پرستاره منظره عالي را رقم مي‌زند. سايه درختان نخل هم فضا را شاعرانه‌تر مي‌كند.



گمشده در ترجمه

پارك حيات، توكيو

احتمالا اين هتل را در فيلم «گمشده در ترجمه» ديده‌ايد (محل اقامت بيل موراي در آن فيلم) اما شايد چندان متوجه استخر اين هتل نشده‌ايد. اين استخر در طبقه چهل و هفتم هتل است و دور تا دور آن شيشه كار شده و در نتيجه شما در زمان شنا‌كردن مي‌توانيد منظره‌هايي شگفت‌انگيز از توكيو را ببينيد. جالب است كه چشم‌انداز آن به‌گونه‌اي طراحي شده كه مي‌توانيد كوه فوجي را هم در انتهاي شهر توكيو ببينيد. نورپردازي فوق‌العاده استخر به‌گونه‌اي است كه مي‌توانيد هم در روز و هم در شب از شناكردن در آن لذت ببريد.


عجيب‌ترين استخرهاي رایگان جهان

شنا با مهاراجه

اومايدباوانا پالاس، جادپور، هند

هتل عظيم باواناپلاس، در روي تپه‌اي مشرف به شهر جادپور كه آن را به خاطر رنگ ديوارهاي خانه‌ها، شهر آبي‌رنگ مي‌نامند ساخته شده است. اين هتل ۳۴۷ اتاقه كه در استان راجستان هند واقع شده، بزرگ‌ترين هتل هند است. ويژگي استخر زيباي اين هتل اين است كه نور آن هميشه از شمع‌ها گرفته مي‌شود و در سطح آب آن هم هميشه برگ‌هاي گل رز روان هستند. صاحب اين هتل مهاراجه جادپور است كه خودش هم در اين هتل ساكن است.


عجيب‌ترين استخرهاي رایگان جهان

در طبقه پانزدهم شنا كنيد

ويسروي‌، ميامي، آمريكا

ميامي به شهر استخرها معروف است اما استخر ويسروي چيز ديگري است. اين استخرها كه در زميني به مساحت ۲ هكتار بنا شده‌اند، با درخت‌هاي بلوبري ژاپني در ۲طرف پوشيده شده‌اند و تمام تخت‌ها در سايه درختان زيبا قرار گرفته است؛ اين مجموعه ۳ استخر دارد، يك استخر آب گرم كه گنجايش ۸۰ نفر را دارد، يك استخر مخصوص آب درماني و راه‌رفتن در آب و يك استخر فوق‌العاده بزرگ براي شناكردن، البته خوبي اين استخرها اين است كه در طبقه پانزدهم واقع هستند و در زمان شناكردن مي‌توانيد از چشم‌‌انداز زيباي شهر و ساحل بيس‌كين در دورنما لذت ببريد.


موسيقي زير آب

استخر فورسيزن، وييلا، هاوايي

در منطقه وييلاهاوايي كه منطقه‌اي بسيار مشهور از لحاظ جاذبه‌هاي توريستي است، استخرهاي زيبايي وجود دارد اما شايد زيباترين آن‌ها استخر فورسيزن باشد كه در سال 2009 افتتاح شد. اين استخر 20 ‌متر پايين‌تر از سطح دريا ساخته شده است و در ديواره‌هاي زير آب بلندگوهايي تعبيه شده كه زير آب موسيقي محلي هاوايي را پخش مي‌كنند. طول اين استخر حدود 60‌ متر است و 4 ورودي جالب دارد و يك دايو 3متري هم در قسمت پرعمق آن قرار دارد. اين استخر ميزهايي شناور دارد كه به كمك آن‌ها مي‌توانيد نوشيدني‌تان را در حال شنا‌كردن ميل كنيد. در غروب‌ها نورپردازي فوق‌العاده زير آبي كه موزاييك‌هاي شيشه‌اي آن را روشن مي‌كند و انعكاس نور مشعل‌هايي كه در كناره استخر روشن‌ مي‌شود، فضاي بي‌نظيري را خلق مي‌كند.


عجيب‌ترين استخرهاي رایگان جهان

در كنار كوسه‌ها شنا كنيد

گلدن‌ناگت، لاس‌وگاس، آمريكا

شما در اين استخر مي‌توانيد در كنار ۵ نوع از كوسه‌ها شنا كنيد. در واقع طي شناكردن در اين استخر شما مي‌توانيد كنار ۱۶ كوسه شنا كنيد اما نگران نباشيد، در امان هستيد. شما در داخل محفظه‌اي شيشه‌اي شنا مي‌كنيد كه باعث مي‌شود كوسه‌ها نتوانند به شما آسيب برسانند. مجموعه‌ استخرهاي گلدن ناگت با هزينه‌اي ۳۰ ميليون‌دلاري ساخته شده‌اند و شامل يك استخر بزرگ، يك آبشار و محفظه‌ شنا در داخل تانك نگهداري كوسه‌ها است كه حجم آب آن ۲۰۰ هزار گالن آب است. قطر شيشه محفظه نگهدارنده شما در تانك كوسه‌ها ۱۵سانتي‌متر است پس اصلا نگران نباشيد.


عجيب‌ترين استخرهاي رایگان جهان

چشمه رومي

هتل كاروسوبلورده، راولو، ايتاليا

هتل كاروسوبلورده در بلند‌ترين نقطه ساحل آفتابگير آمالفي در كنار شهر ساحلي راملو ساخته شده است. اين استخر طبيعي چشم‌‌اندازي از يكي از زيباترين ساحل‌هاي جهان دارد. استخر به شكل استخرهاي قديمي رومي ساخته شده است و در كنار آن چشمه‌‌اي از آب طبيعي هم وجود دارد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

عجيب‌ترين استخرهاي رایگان جهان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • azitajon

      vay mer30 kaf kardam kheyli jaleb bod mr30

    • ساناز

      اميدوارم قسمت هممون بشه من كه ارزومه!!!!!!!! 

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج