جاباما
۸۸۸۴۷۷
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

روزنامه جمهوری اسلامی کوچک شد!

به دنبال مشکلات اقتصادی و بحران کاغذ، روزنامه «جمهوری اسلامی» نیز از روز سه‌شبه (اول مرداد ماه) در قطع کوچک‌تری منتشر شد.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال مشکلات اقتصادی و بحران کاغذ، روزنامه «جمهوری اسلامی» نیز از روز سه‌شبه (اول مرداد ماه) در قطع کوچک‌تری منتشر شد.

در پی افزایش مشکلات کاغذ، روزنامه «جمهوری اسلامی» نیز به جرگه روزنامه‌هایی پیوست که برای ادامه حیات مجبور به کوچک کردن قطع خود شد.

مسیح مهاجری، مدیرمسوول روزنامه «جمهوری اسلامی» در یادداشتی در این زمینه نوشته است:

«روزنامه جمهوری اسلامی از امروز در قطع کوچک منتشر می‌شود. این، یک تصمیم اجباری است که به خاطر گرانی کاغذ و با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها گرفته شده و شرایط نامناسب اقتصادی کشور ما را به این تصمیم رسانده است.

مایل نیستیم شرایط اقتصادی نامناسب کشور را فقط به تحریم‌ها نسبت بدهیم، زیرا قاطعانه معتقدیم اگر ساز و کار نظارتی دقیقی در کشور وجود داشته باشد، حتی در شرایط تحریم هم می‌توان کشور را بدون چنین مشکلاتی اداره کرد. مشکل کاغذ، فیلم، زینک، مرکب و سایر هزینه‌های انتشار روزنامه، از عوارض فسادی است که در لایه‌های مختلف مدیریتی کشور جا خوش کرده و دست واسطه‌ها را برای سوءاستفاده‌های کلان باز گذاشته است. این فساد، در تمام بخش‌ها قابل مشاهده است و مافیای واردات کاغذ و سایر اقلام چاپ یکی از آنهاست. متاسفانه تولید داخلی کاغذ نیز در پیچ و خم بی‌عملی‌ها تعطیل شده است.

به نظر می‌رسد عقب‌نشینی اجباری ما مطبوعاتی‌ها در برابر این مافیا منحصر به یک مرحله نیست. در این مرحله ما ناچار شده‌ایم قطع روزنامه را کوچک کنیم، کاری که ما را وادار کرد احساس کنیم، وضعیت نامناسب اقتصادی، ما را هم کوچک کرده است. خدا کند شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که مجبور نشویم تن به تحمیل‌های مراحل بعدی نیز بدهیم که انتهای آن تعطیلی روزنامه است.

روزنامه جمهوری اسلامی به دلیل اینکه غیر دولتی است و به درآمد آگاهی‌هایی که چاپ می‌کند، متکی است، در مقطع کنونی که هجوم افزایش قیمت‌های اقلام چاپ و سایر هزینه‌ها مجالی برای نفس کشیدن باقی نگذاشته، سخت نیازمند همراهی و همدلی خوانندگان وفادار خود است. تا آنجا که در توان داریم با راه‌کارهایی از قبیل صرفه‌جویی‌های ویژه اقتصاد مقاومتی، برای ادامه انتشار این روزنامه تلاش می‌کنیم. خدا کند مدیریت کشور بتواند با نظارت قاطعانه بر امور و توجه لازم به بخش فرهنگ، ما مطبوعاتی‌ها و اصحاب فرهنگ را از خطرهای در کمین نشسته، برهاند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کوروش کبیر

      چرا تحریم ها را بزرگ جلوه میدهید به قول یه بنده خدا.تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیستند. و به قول یه بنده خدای دیگه تحریم ها هیچ اثری بر اقتصاد ایران ندارد.منم حرف اونارو باور دارم

    • محمدرضا بختیار

      برای مشکلات کاغذ یا به دلیل بیان دیدگاه حقی که چند روز پیش بیان نمود تو کشور هیچکس از ضرب العجل برخی ها مستثنی نیستند حالا طرف حکومتی باشه یا دولتی یا حقیقی باشه یا حقوقی یا شهروند باشه یا تبعه!!!!

    • صدیقه

      و همچنان بگویید تحریم ها اثر نکرده.............

    • بدون نام

      تورو خدا این پول بیت المال صرف بیمارها بکنید نه روزنامهای کاغذی که شاید نیم درصد کشور نگاه میکنه آخه تو عصر ارتباطات با فضای مجازی همه اطالاعات میشه مطالعه کرد

    • اردشیر دوستدار

      یاارحم الراحمین. وقتی روزنامه مملکت نتواند حریف فساد شود.وای به حال عوام. جراید باید مثل بعضی بلاد قدرت داشته باشند. البته با تعامل ومدیریت.

    • بدون نام

      انشاءالله که این روزنامه کاملا محو شود مگر آنکه مسیح مهاجری برای همیشه برود.

    • شانجانی

      لطفا از انتشار هر گونه روزنامه و مجله به علت کم بود کاغذ تا اطلاع ثانوی خودداری شود!

    • بدون نام

      اقا چاپ نکنید از سیما و حتی گوشی هم میشود به عناوین مهم مطبوعات دسترسی داشت بجای اینهمه هزینه که ظاهرا بیست یا سی درصد آن بفروش و مابقی کیلویی به مغازهای سبزی فروشی منتقل میشود بهتراست که فکری اساسی کرده واز بیرون رفتن ارز جلوگیری نمود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج