۸۸۸۶۳۳
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

کیفیت نامطلوب ماهی تیلاپیا در کشور شایعه است

مجری طرح تیلاپیای سازمان شیلات ایران با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اروپای ماهی تیلاپیا وارد کشورهای خود می کنند گفت: این شایعات تنها رقابت تولیدکنندگان است.

خبرگزاری تسنیم: علی بیکی، مجری طرح تیلاپیای سازمان شیلات ایران عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در خصوص ماهی تیلاپیا شایعه شده که این نوع از ماهیان کیفیت ندارند اما این فقط در حد شایعه بوده و ماهی تیلاپیا کیفیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اروپای ماهی تیلاپیا وارد کشورهای خود می کنند گفت: این شایعات تنها رقابت تولیدکنندگان بوده که اگر این ماهی در کشور رواج یابد بسیاری از ماهی های گرم آبی و سردآبی دچار مشکل می شوند که برای این موضوع هم سازمان شیلات برنامه دارد.

کیفیت نامطلوب ماهی تیلاپیا در کشور شایعه است

مجری طرح تیلاپیای سازمان شیلات ایران افزود: کشور ایران و از جمله خراسان جنوبی پتانسیل مناسبی برای تولید این نوع ماهی از جمله دارد و تاکنون موفق شدیم برای چهار استان یزد، قم، سمنان و خراسان جنوبی مجوز پرورش ماهی تیلاپیا بگیریم و برنامه سازمان شیلات نیز توسعه این ماهیان در حاشیه کویر است.

بیکی تصریح کرد: پرورش ماهی تیلاپیا در مرحله اول در چهار استان انجام می شود و سپس در مرحله بعدی اصفهان، کرمان و استان های مرکزی کشور در این برنامه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: ماهی تیلاپیا بسیار سریع پرورش پیدا می کنند و می توان در این زمینه تولیدات خود را بیشتر و برای جوانان اشتغالزایی کرد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های غیر ساحلی در حوزه شیلات است و سرانه مصرف آبزیان در خراسان جنوبی به مراتب از استان‌های دیگر کشور کمتر است.

مهدی نوفرستی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان 4.8 کیلوگرم است گفت: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های استان جهت توسعه آبزیان استفاده کرد و آبزیان نقش مهمی در تامین پروتئین سالم سبد غذایی خانواده‌ها دارد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ایجاد غذای سالم و درآمد برای خانواده‌های روستایی، افزایش بهره وری تولید، پروتئین سالم و حذف تدریجی کودهای شیمیایی و کاهش بیماری‌های قلب و عروقی از اهداف توسعه پروری و پرورش ماهی است.

نوفرستی تصریح کرد: بیش از 11 هزار و 200 منبع آبی شامل قنات و چاه کشاورزی در استان وجود دارد و این پتانسیل است که قدم‌های خوبی در زمینه آبزی پروری برداریم و باید از تمام ظرفیت های بالفعل استان برای گسترش آبزی پروری استفاده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماهی خیلی خوبی بخورید مثل برنج خارجی خیلی عالی

    • بدون نام

      هر چیزی که توسط شما تکذیب بشه حقیقت محضه

    • بدون نام

      معروف به ماهی تیلاپیاز

    • بدون نام

      انتشار اخبار جعلی ، مافیای واردات ،مافیای انحصار ، دلال بازی ، رانت ،.......سدی است که مانع از فعالیتهای سالم اقتصادی می شود .

    • A.R

      این حرفشون دقیقا مثل جریان برنج خارجیه که مردم مجبور شدن استفاده کنن تا برنج باکیفیت ایرانی رو صادر کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج