جاباما
۸۸۸۶۷۹
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

حمایت چند کشور از طرح ناوگانِ دریایی انگلیس

یک رسانه انگلیسی سه شنبه شب به وقت تهران مدعی شد که چند کشور اروپایی از طرح انگلیس برای تشکیل یک ناوگان تحت رهبری اروپا در خلیج فارس حمایت کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: «رویترز» به نقل از سه دیپلمات ارشد اروپایی مدعی شد پس از طرح ایده انگلیس در زمینه تشکیل ائتلاف دریایی با مشارکت کشورهای اروپا، اینک فرانسه، ایتالیا و دانمارک از این طرح حمایت کرده‌اند.

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه گذشته به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش تحت پرچم انگلیس را در نزدیکی تنگه هرمز و به دلیل نقض قوانین و مقررات دریانوردی توقیف کرد . این اقدام دو هفته پس از آن صورت گرفت که نیروهای ویژه ارتش انگلیس به یک کشتی حامل نفت ایران که از آب‌های بین‌المللی نزدیک «جبل طارق» در حال گذر بود حمله کرده و آن را توقیف کردند.

حمایت چند کشور از طرح ناوگانِ دریایی انگلیس

در حالی که تحریم‌های اتحادیه اروپا اثر فرا سرزمینی نداشته و روشن است که ایران و دیگر کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا ملزم به رعایت آن‌ها نیستند، لندن ادعا کرد توقیف کشتی ایرانی به دلیل نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، انگلیس ایده پیشنهادی خود را به دیپلمات‌های ارشد اروپایی در «بروکسل» ارائه داده است. این دیپلمات‌ها نیز اظهار داشتند که اتحادیه اروپا ، ناتو یا آمریکا به طور مستقیم در این ماموریت دخالتی نخواهند داشت.

رویترز مدعی شده که اسپانیا، سوئد، لهستان و آلمان نیز علاقه خود را به ایده انگلیس نشان دادند. یک دیپلمات ارشد اروپایی همچنین اظهار داشت که این ماموریت برای محافظت از مسیر تردد نفت در خاورمیانه با فرماندهی مشترک فرانسه و انگلیس است.

این در حالی است که «کارن پیرس»، نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد سه‌شنبه تاکید کرد دولت این کشور به دنبال درگیری با ایران نیست.

«پیرس» درباره توقیف نفتکش تحت پرچم انگلیس گفت: «دنبال درگیری با ایران نیستیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لهستان همون کشوری نیست که آوارگان و جنگزدگانش و پناه دادیم هرچند ازشون مننونیم که رفتن مثل افغانها نچسبیدن به ایران

    • محمدرضا بختیار

      یا من متوجه نمی شوم یا اروپائی ها خودشون را زدند به کوچه علی چپ!!! از طرفی خواهان درگیری نیستند و از طرفی به دنبال ائتلاف هستند یکی نیست به این احمق ها بگوئید آیا ایران اجازه ورود ناوگان جنگی به منطقه در چنین شرایطی می دهد؟!!صد در هزار نه اجازه نمی دهد پس مناقشه بوجود می آید و اعلان شلیک از طرفین!!!قوانین بین الملل و حقوقی و دریایی هیچ کدام در این اوضاع کارساز نیستند!!!حالا چه اصراری دارند برای پرپر شدن الله اعلم!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اهاااا
        همه رو میخواید بزنییید؟ فیلم هندی کم ببین

    • بدون نام

      اگر زودتر نیروهای دریایی اروپا در خلیج‌فارس ودریای عمان مستقر شوند امنیت برقرار خواهد شد.

    • بدون نام

      گلابیهای برجام روحانی بخوریم

    • بدون نام

      طرحی احمقانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج