جاباما
۸۸۸۶۹۷
۹ نظر
۵۱۲۸
۹ نظر
۵۱۲۸
پ

ایرانی- آمریکایی‌ها از دولت ترامپ شکایت کردند

گروهی از شهروندان ایرانی- آمریکایی در اعتراض به طرح مهاجراتی رئیس جمهور آمریکا، شکایتی را علیه دونالد ترامپ در دادگاه تنظیم کردند.

خبرگزاری مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، گروهی از شهروندان ایرانی- آمریکایی که به دلیل سیاست‌های ضدمهاجرتی «دونالد ترامپ» امکان دیدار با اقوام ایرانی خود را از دست داده‌اند، از دولت فدرال آمریکا شکایت کردند.

این شکایت گروهی تقدیم یک دادگاه فدرال در شهر «سانتا آنا» در ایالت کالیفرنیا شده است.

در این شکایت عنوان شده افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران موجب نگرانی این خانواده‌ها شده و آنها می‌ترسند برای مدت نامعلوم مجبور باشند از یکدیگر جدا بمانند.

شکایت یک وکیل ایرانی از ترامپ به سازمان ملل: آمریکا اجازه نداد در خاکسپاری پسرم شرکت کنم

عصر ایران: به نقل از بی بی سی، یک وکیل ایرانی - آلمانی نیز که نتوانسته برای خاکسپاری فرزندش به آمریکا برود از رئیس جمهور آمریکا به سازمان ملل شکایت کرده است.

او شکایت نامه خود را هفته گذشته به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو تحویل داده است.

شهرام ایران‌بومی، وکیل ایرانی- آلمانی نخستین شخصی است که به صورت کاملا مستقل در اعتراض به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به سازمان ملل شکایت کرده است. او می‌گوید: "دولت آمریکا حق من را برای شرکت در مراسم خاکسپاری پسرم نادیده گرفته است."

ایرانی- آمریکایی‌ها از دولت ترامپ شکایت کردند

ایران‌بومی همچنین کارزاری را برای اعتراض به قانون محدودیت ورود ایرانیان به خاک آمریکا به راه انداخته است.

اوایل ژوئن امسال، پسر ایران‌بومی در اثر حادثه رانندگی در آمریکا جان خود را از دست می‌دهد و او قصد سفر به آمریکا و شرکت در مراسم خاکسپاری فرزند خود را داشته اما اجازه ورود به آمریکا به او داده نمی‌شود.

بر اساس قانونی که از دو سال پیش در آمریکا تصویب شده است، شهروندان ایران، عراق، سودان و سوریه، حتی اگر تابعیت اروپایی داشته باشند، باید برای ورود به خاک آمریکا درخواست ویزا کنند.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که این مقررات شامل همه شهروندان دو تابعیتی این چهار کشور می‌شود چه در پنج سال گذشته به این کشورها سفر کرده باشند و چه سفر نکرده باشند.

بر اساس این قانون همچنین شهروندان ۳۸ کشور جهان که قبلا برای سفر به آمریکا به ویزا نیاز نداشتند اگر در پنج سال گذشته به ایران، عراق، سودان و سوریه سفر کرده باشند باید درخواست ویزای آمریکا کنند.

او در مصاحبه با بی‌بی‌سی با اشاره به اینکه شهروند اروپاست و قبلا بارها به آمریکا سفر کرده است، گفت که سی سال است که من به آمریکا سفر می‌کنم و قبل از این هم حتی ویزای ده ساله آمریکا داشته‌ام.

ایران‌بومی گفت که نامه‌ای در پاسخ درخواست او برای سفر به آمریکا گرفته که در آن نوشته شده "شما شرایط قانونی را ندارید."

او به بی‌بی‌سی توضیح داد که به سه علت از دولت آمریکا شکایت کرده است: چرا پاسخی به اینکه چرا او نمی‌تواند به آمریکا سفر کند داده نشده است، چرا به او حق داده نشده که از خود دفاع کند و اینکه چرا حق پسرش به عنوان یک شهروند نادیده گرفته شده است.

او توضیح داد که "درست است که پسر من فوت کرده است اما حق اوست که پدرش بتواند در مراسم خاکسپاری او شرکت کند و کرامت او را حفظ کند. اما آمریکایی ها این اجازه را به من ندادند."

ایران‌بومی، در کنار شکایت حقوقی از دولت آمریکا، کارزاری را هم در مخالفت با محدودیت ورود ایرانیان به آمریکا به راه انداخته است و در شهر فرانکفورت آلمان تجمعی برگزار کرده است.

دکتر ایران‌بومی معتقد است که با وجود اختلاف نظر میان ایرانیان، همگی باید با اتحاد و همدلی در دفاع از حق هر ایرانی در جهان با ظلم دولتها هوشیارانه مبارزه نماییم. يادمان باشد كه منشا خردمندی و حقوق بشر از فرهنگ ایران زمین شکل گرفته است.

قانون محدودیت ورود ایرانیان به آمریکا چیست؟

در ژانویه دو سال پیش، رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی تحت عنوان "حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست خارجی به ایالات متحده" ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا را برای مدتی به حالت تعلیق درآورد.

این فرمان با استناد به قوانین مصوب ایالات متحده صادر شد که به رئیس جمهور اجازه می‌دهد در شرایط اضطراری، ورود شهروندان خارجی به این کشور را محدود کند.

صدور این فرمان، که به فرمان "محدودیت ورود مسلمانان" شهرت یافت، و اقدامات بعدی رئیس جمهور در این مورد با انتقاد و اعتراض گسترده در داخل و خارج ایالات متحده مواجه شد و مخالفان و منتقدان با مراجعه به محاکم قضایی، اجرای آن را به چالش کشیدند.

بعدها با هماهنگی دولت ایالات متحده و برخی از دولت‌های مشمول در این فرمان، نام کشورهایشان از این فهرست حذف یا محدودیت‌های وضع شده در مورد آنها تغییر یافت و کشورهای دیگری به این فهرست افزوده شدند.

چالش‌های قضایی علیه این سیاست سرانجام با مداخله دادگاه عالی ایالات متحده پایان یافت. با توجه به رای این دادگاه، در حال حاضر صدور ویزا برای شهروندان ایران به استثنای ویزای دانشجویی و تحقیقاتی به حالت تعلیق درآمده است.

سایر کشورهای مشمول این محدودیت عبارتند از: لیبی (ممنوعیت صدور ویزای مهاجرتی، مسافرتی و تجاری)، کره شمالی (انواع ویزا)، سومالی (ویزای مهاجرتی)، سوریه (ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی)، ونزوئلا (چند تن از مقامات دولتی)، یمن (مهاجرتی، غیرمهاجرتی،تجاری و مسافرتی).

عراق، سودان و چاد که برای مدتی در این فهرست بودند با هماهنگی با آمریکا از این فهرست خارج شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخ. احتمالا اقایون اینجا هم واسه دیدن آقازاده‌ها شون با مشکل مواجه شدند که باید در طرح شکایت از ترامپ شرکت کنند

    • بدون نام

      این کشورها هم باید ورود امریکایی ها راممنوع کنن اگردر دنیا جنگ وهربد بختی هست زیرسر امریکای جنایتکار وانگلیس خبیث وکثیف است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کل بدبختی دنیا زیر سر شما مسلمان نما هاست

    • بدون نام

      امیدوار هستم این آقا بتواند کاری برای ایرانی ها انجام بدهد من یک مادر هستم و از وقتی پسرم برای تحصیل به آمریکا رفت امیدوارم بودم بروم و پسرم را ببینم ولی تا الان که سه سال میگذره به خاطر دستور ترامپ اجازه ورود بهمون ندادن

    • بدون نام

      خب بهتره که راه نده میگه مثل ایران بی درودروازه است دوست نداره

    • بدون نام

      اقا زادها شکایت کردن

    • بدون نام

      اعضای خانواده و خود اعضای گروه نایاک هستند


      عجب رئیس جمهوری اجازه ورود تروریست‌ها رو نمیده

    • بدون نام

      به به نایاک وارد می شود ...

    • مازیار

      دمش که راه نمیده مگه نمیگیم مرگ بر امریکا ؟ پس تو امریکا چه غلطی میکنید .؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج