جاباما
۸۸۸۶۹۸
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

قوانین سفت و سخت برای استفاده از کارت سوخت

طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت در کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان از بیستم مردادماه اجرایی می‌شود که برای اجرای درست این مهم نیز آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات تبیین شده است.

ایسنا: طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت در کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان از بیستم مردادماه اجرایی می‌شود که برای اجرای درست این مهم نیز آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات تبیین شده است.

بر اساس آیین نامه‌ای که از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منتشر شده، در صورت جعل، دستکاری، مخدوش کردن لاشه (بدنه و تراشه الکترونیکی) کارت‌های هوشمند سوخت به صورت دستی و یا از طریق ابزارهای الکترونیکی یا نرم‌افزاری و استفاده در مجاری عرضه توسط عوامل جایگاه تخلف محسوب و معادل لیتراژ سوءاستفاده شده به یک برابر نرخ فوب، غرامت محاسبه و اخذ می‌شود.

از سوی دیگر در صورتی که تغییرات یادشده منجر به ورود خسارت به تجهیزات منصوبه سامانه هوشمند سوخت در مجاری عرضه شود، ضمن اخذ غرامت، خسارت وارده به تجهیزات به قیمت روز نیز از مجاری عرضه اخذ خواهد شد.

قوانین سفت و سخت برای استفاده از کارت سوخت

همچنین واگذاری کارت هوشمند سوخت به اشخاص ثالث که منجر به استفاده خارج از مقررات شده باشد، ممنوع است؛ ضمن مسدودی VIN کارت، در صورتی که در لیست سیاه نباشد غرامت به میزان لیتراژ سوء استفاده شده از تاریخ کشف کارت به صورت ممتد در همان نقطه عرضه تا حداکثر سه ماه قبل ( با توجه به شرایط و قرائن) به یک برابر نرخ فوب از متخلفان گرفته می‌شود.

بنا بر اعلام شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی، اگر کارت در لیست سیاه قرار گرفته باشد، به میزان لیتراژ سوءاستفاده شده از زمان قرار گرفتن در لیست سیاه، تا تاریخ کشف تخلف به یک برابر نرخ فوب غرامت از متخلف اخذ می‌شود.

همچنین کشف هرگونه کارت هوشمند سوخت به غیر از کارت‌های مربوط به جایگاه و خرید و فروش کارت و سهمیه آن توسط عوامل جایگاه در مجاری عرضه و احراز تخلف توسط کمیته منطقه، در صورتی که کارت‌ها در لیست سیاه نباشند، علاوه‌ بر مبلغ ۵ میلیون ریال به ازای هر کارت مکشوفه به میزان لیتراژ مورد سوءاستفاده به‌صورت ممتد در همان نقطه عرضه در مرتبه اول فوب و در مرتبه‌های بعدی به ترتیب یک برابر به مرتبه قبلی اضافه و از متخلف غرامت اخذ می‌شود.

هر گونه سوءاستفاده از کارت سوختی که فیزیک آن ضبط شده اما وجود مجموعه شرایط و قرائن اعم از بررسی مستندات تصویری و فیلم‌های دوربین‌ها جایگاه در زمان تخلف تراکنش و انطباق زمان وقوع با تصاویر تخلف اطلاعات جانبی و غیره سوءاستفاده از کارت سوخت احراز شود، با ارائه گزارش کامل به همراه مستندات مربوط صرف نظر از عدم وجود کارت در صورتی که کارت در لیست سیاه نباشد، به میزان لیتراژ سوءاستفاده شده از تاریخ کشف تخلف به یک برابر بالاترین نرخ فوب و در مرتبه های بعدی به ترتیب یک‌برابر به مرتبه قبلی اضافه و غرامت از متخلف اخذ می‌شود.

چه قوانینی بر جایگاه‌های سوخت حاکم است؟

علاوه‌ بر این درباره جایگاه‌های عرضه و ادوات سوختگیری هم قوانینی وضع شده است؛ خارج کردن هر یک از ادوات متصل یا منفصل سامانه هوشمند سوخت مجاری عرضه از سرویس برخلاف مقررات، دستور العمل‌ها و مجوزهای شرکت ممنوع و تخلف محسوب، ضمن اخذ مبلغ ۵۰ میلیون ریال در مرتبه اول غرامت به میزان لیتراژ سوءاستفاده شده براساس نظر کارشناسی مسئولان سامانه و خدمات فنی مهندسی به یک برابر نرخ فوب محاسبه و در مرتبه‌های بعدی به ترتیب یک برابر به مرتبه قبلی اضافه و از متخلفان اخذ می‌شود. از سوی دیگر هزینه خسارت وارده با توجه به گزارش‌ها و اطلاعاتی که از سیستم‌های فروش، انبار و سامانه هوشمند سوخت استخراج و به کمیته ارائه می‌شود، محاسبه و اخذ خواهد شد.

بر این اساس هرگونه استفاده غیر مجاز و یا اختلال در سیستم مخابراتی/ خطوط تلفن ارتباطی مرتبط و متصل به سیستم کارت هوشمند سوخت و یا سیستم مرکزی (مرکز داده) به قصد مکالمه و یا هر گونه اختلال در سیستم، ممنوع بوده و غرامت در مرتبه اول معادل میزان لیتراژ مورد سوء استفاده شده اعلامی از سوی کارشناسان سامانه و خدمات فنی مهندسی به یک برابر بالاترین نرخ رسمی فروش و در مرتبه‌های بعدی به ترتیب یک برابر به مرتبه قبلی اضافه می‌شود.

همچنین دستکاری سیستم‌های مجاری عرضه و هر گونه اختلال در سیستم ارتباطی (شبکه‌های داخلی جایگاه LAN و شبکه ارتباط با مرکز داده WAN و همچنین استفاده از کابل. سیم‌های با ضخامت‌های متفاوت و منقطع در کابل کشی و گرفتن انشعاب به هر شکلی و ایجاد نویز با هر وسلیه یا روشی که مانع از ارسال/ دریافت اطلاعات به/ از مرکز داده به هر شکلی که منجر به جلوگیری و یا ایجاد مانع جهت ثبت اطلاعات و یا انتقال تراکنش‌ها از طریق دستکاری (نرم افزاری و سخت افزاری) در سرور و ی ترمینال جایگاه و یا مرکز داده شود تخلف محسوب و در مرتبه اول به ازای هر روز مبلغ ۱۰ میلیون ریال و به میزان لیتراژ مورد سوءاستفاده مطابق نظر مسئول سامانه هوشمند سوخت معادل یک برابر نرخ فوب غرامت اخذ و در صورت تکرار تخلف در مرتبه‌های بعدی به ترتیب یک برابر یه مرتبه قبلی اضافه و پس از محاسبه غرامت از متخلف اخذ می‌شود.

در صورت اطلاع به موقع قطعی ارتباط به مسئولان شرکت از سوی جایگاه و تایید مسئولین واحد سامانه هوشمند سوخت و خدمات مهندسی منطقه مبنی بر عدم سوءاستفاده صرفا مبلغ ۱۰ میلیون ریال غرامت اخد شود. در صورت از بین رفتن اطلاعات و یا نرسیدن آن به مرکز داده و احراز تخلف عمدی در مرتبه اول ضمن اخذ غرامت به ملبغ ۱۰ میلیون ریال به میزان لیتراژ تخلف از زمان قطع ارتباط براساس دفاتر عملیاتی جایگاه و مقادیر کارکرد مکانیکی تلمبه‌ها طبق دستور العمل‌های شرکت به یک برابر نرخ فوب و در مرتبه‌های بعدی به ترتیب یک برابر به مرتبه قبلی اضافه و از متخلف. متخلفین غرامت اخذ می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کرمانشاه

      ازاین به بعد فکرکنم پیت های بلاستیکی وفلزی وغیره خیلی گران بشه وحتی تانکرهم همچنین یه مدت هم بااین سرگرم بشیم چه ایرادی داره نه واقعا شما بگید چه ایرادی داره اگه این یکی هم امتحان کنیم اصلا مشکلی نیست اینم روش.!!

    • غلامرضا خوشی

      سلام. یهو چیزی عجیب شنیدم که سوخت بدهیم به تعاونیهای مشرق زمین اونها قاچاق کنند اونو ر بعد سود حاصله تا شعاع بیست کیلو متر بدن به مردم اون حوالی ،جالبه نه؟
      تقریبا یه چیزی تو مایه های دلار قضایی ، نظر تمام دوستان میخوام.خواهشمندم حتما نظر بدین#رییس جمهور.

    • بدون نام

      حالا دیگه مردم فهمیدن که واقعا کارت سوخت برا جلوگیری از قاچاق سوخت در مناطق مرزی(کلانشهر

      های تهران اصفهان تبریز مشهد و شیراز و...) بوده است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مرحبا

      مردم همیشه در صحنه هم فهمیدن ... تمام

    • بدون نام

      این چه حرفیه که مردم شریف ایران میزنین اینجا بحث قاچاق نیست بحث اینه که قیمت سوخت رو ببرین بالا چرا میگین قاچاق اینا همش بهونه است

    • احمد

      6 ماه است ثبت نام کردیم و کارت سوخت نیامده است

    • بدون نام

      نیازی به سهمیه بندی نبود تحریم هستیم نفت داریم کلی تبدیل کنید به بنزین اون لوله قاچاق زیر دریا رو منهدم کنید

    • بدون نام

      خخخخخخخ

    • بدون نام

      ملت دانا=== همه در رفاه

    • بدون نام

      فکر کنم بگن بنزین به کسی نمیفروشیم خیلی بهتره تا اینهمه شرایط سفت سخت

    • بدون نام

      خاک تو سر این ملت کلاهبردار که همیشه باید چماق بالای سرشون باشه تا درست رفتار کنن

    • مریم

      مگه عابر بانک کارت سوخت نشد
      الان من کارت سوخت ندارم

    • مریم

      مگه عابر بانک کارت سوخت نشد
      الان من کارت سوخت ندارم

    • مریم

      مگه عابر بانک کارت سوخت نشد
      الان من کارت سوخت ندارم

    • سعید

      من در دور قبل حدود دو هزار لیتر ذخیره بنزین داشتم و خودم سفت و سخت قوانین را رعایت میکردم.
      آیا قوانین سفت و سخت فعلی ذخیره بنزین مرا به کارت سوخت من برمیگرداند یا نه؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج