جاباما
۸۸۸۷۳۸
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

جعفرزاده: چیزی به نام یارانه پنهان نداریم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه کشور گفت: استفاده نابرابر افراد جامعه از یارانه‌های غیرمستقیم با آن عدالتی که ما شعارش را می‌دهیم منافات دارد. پس ما باید این یارانه غیرمستقیم غیرعادلانه را به یک خدمت مستقیم عادلانه تبدیل کنیم و باید دقت کنیم که اینجا ارائه خدمت مستقیم مهم است نه ارائه یارانه مستقیم.

خبرگزاری ایلنا: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه کشور گفت: استفاده نابرابر افراد جامعه از یارانه‌های غیرمستقیم با آن عدالتی که ما شعارش را می‌دهیم منافات دارد. پس ما باید این یارانه غیرمستقیم غیرعادلانه را به یک خدمت مستقیم عادلانه تبدیل کنیم و باید دقت کنیم که اینجا ارائه خدمت مستقیم مهم است نه ارائه یارانه مستقیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاحات ساختاری بودجه در قانون بودجه سال ۹۸ هم تغییراتی ایجاد می‌کند؟، گفت: نه نمی‌تواند تغییراتی ایجاد کند، چون این تغییرات به صلاح نیست و امکان‌پذیر هم نخواهد بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر نظام بودجه الان به هم بریزد مشکلاتی ایجاد می‌کند، ای‌کاش در زمان بودجه‌نویسی بعضی‌ها بیشتر حرف گوش می‌کردند، این کارها باید آن زمان انجام می‌شد. الان هم حتی اگر بتوانیم در بودجه سال ۹۹ اصلاحات ساختاری اساسی را شجاعانه انجام دهیم، باید خوشحال باشیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی خاطرنشان کرد: به نظر من الان خودمان را با اصلاح ساختار بودجه سال ۹۸ مشغول نکنیم؛ چراکه ریل بودجه به شکلی چیده شده که به هم زدن آن هزینه‌اش بیشتر از فایده آن است. بهتر است که روی بودجه سال ۹۹ کار اساسی انجام دهیم و شجاعانه همه با هم متحد شوند و پای این کار بیایند.

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات و اهمیت و ضرورت ساماندهی یارانه‌های پنهان که احتمالا گرانی‌هایی برای مردم به همراه دارد، احتمال دارد نمایندگان نظر واقعی خود را ابراز نکنند؟، گفت: ما چیزی به نام یارانه پنهان نداریم بلکه یارانه غیرمستقیم است که در جامعه یکی کمتر و یکی بیشتر استفاده می‌کند.

وی افزود: استفاده نابرابر افراد جامعه از یارانه‌های غیرمستقیم با آن عدالتی که ما شعارش را می‌دهیم منافات دارد. پس ما باید این یارانه غیرمستقیم غیرعادلانه را به یک خدمت مستقیم عادلانه تبدیل کنیم و باید دقت کنیم که اینجا ارائه خدمت مستقیم مهم است نه ارائه یارانه مستقیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: ارائه خدمت مستقیم به این معناست که به جای پول‌پاشی، در جهت اجرای ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و تشکیل سازمان تامین اجتماعی به معنای واقعی کلمه برویم. ما الان بیمه خدمات اجتماعی داریم و سازمان تامین اجتماعی نداریم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی تصریح کرد: زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و بچه‌های فاقد متکفل، کودکان کار، معلولان، گرفتاران و... در این سازمان به همه آن‌ها می‌توان سرویس داد و این کار خوبی است.

وی با بیان اینکه ممکن است مباحث انتخابات هم پیش بیاید، گفت: من به خودم تذکر می‌دهم، یا من می‌خواهم کشورم درست شود یا نمی‌خواهم؛ اگر با عهدی که با شهدا بسته‌ایم می‌خواهم کشورم درست شود باید از خودم بگذرم. چطور روزی حاضر بودیم از جان‌مان بگذریم؟ نمایندگان باید آن ایثار را بکنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: مردم اگر بدانند مسئولان در جهت سازندگی کشور شرکت می‌کنند، اعتماد خواهند کرد و رویکرد مثبت خواهند داشت و پاداش این از خودگذشتگی را می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راستگو

      مسخره ها

      پاسخ ها

      • @

        این مردک همونی نیست که جشن فالوررر گرفته بود؟؟ :)

    • هادی

      ببخشید ایثار کردن با گران کردن فرق میکند کمک کردن با فشار به مردم فرق می کند چرا خودتان را گول می زنید چطور یارانه من بازنشسته که هیچ شغل دیگری ندارم را قطع می کنید ولی ویلا سازیهای آنچنانی درآمدهای آنچنانی و واگذاریهای آنچنانی قلب ضعیف تان را ناراحت نمی کند می دانید مشکل کجاست ؟ حضور خدا را فراموش کرده ایم.

    • شهروند

      شما هرچه دلت میخواد اسمشو بذار بارها وبارها اعلام کردند که یارانه پنهان 900 هزار میلیارد است که اگر عادلانه به افراد پرداخت بشه وهمه کالاها با ارز آزاد محاسبه بشه به هر نفر بیش از یک میلیون در ماه میرسه

    • بدون نام

      همه شما رو باید ریخت تو دریا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج