۸۸۸۸۲۹
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

مجوز فعالیت حزب منتجب‌نیا صادر شد

عضو هیئت موسس حزب جمهوریت از تایید مجوز فعالیت حزب متبوعش از سوی وزارت کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام رحمت‌الله بیگدلی عضو هیئت موسس حزب جمهوریت در گفـت‌‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، از تایید رسمی مجوز فعالیت حزب متبوعش از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خبر داد.

وی افزود: خبر رسمی این تاییدیه تا دقایقی دیگر توسط دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام می‌شود.

بیگدلی با اشاره به آرم اختصاصی حزب جمهوریت خاطرنشان کرد: آرم حزب توسط جمال رحمتی، استاد دانشگاه، طراح و کاریکاتوریست برجسته کشور و دارای جوایز مهم بین‌المللی طراحی شده است. در طراحی این آرم از فرم ستاره هشت‌پر‌ که نشانه نقوش سنتی و مذهبی ما است، استفاده شده است تا حاکی از ریشه‌دار بودن این حزب در اعماق تاریخ ملت باشد‌.

وی افزود: همچنین در بخش‌ رنگ از رنگ‌های سبز، سفید و قرمز استفاده شده که رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و نماد ملی ایرانیان است‌. تلفیق‌ نماد‌ ملی و سنتی و مذهبی حاکی از‌ به‌هم‌ تنیدگی ملیت، سنت، دین و مذهب در میان ایرانیان است که فرهنگ ایرانی را به‌وجود آورده است‌.

عضو هیئت موسس حزب جمهوریت گفت: تنوع رنگ‌های قرمز و سبز اشاره به دو نکته دارد، یک اینکه تنوع فکری، قومیتی‌، زبانی‌، دینی و مذهبی‌ ایرانیان که در کنار هم ملت ایران را به‌وجود آورده و پرچم کشور عزیزمان را ساخته‌اند‌. نکته دوم اینکه این تنوع رنگی‌ به‌گونه‌ای چیده شده ‌است که رنگ‌ها‌ آرام آرام روشن‌تر و باعث ایجاد حس حرکت، پویایی‌ و بالندگی می‌شوند‌. همچنین این قطعات وقتی در کنار هم قرار گرفته‌اند ستاره‌ای‌ هشت‌پر را ساخته‌‌‍اند و پرچم ایران را که در ستاره‌ای هشت‌پر واقع شده است احاطه کرده‌اند که‌ نشان‌ از همدلی‌ و همراهی‌ ملت ایران در مراقبت و مواظبت از دین،‌ فرهنگ وهویت خودشان‌ دارد‌.

وی افزود: همه قطعات علی‌رغم تنوع‌ رنگی به‌ شکل برابر در کنار هم قرار گرفته‌اند که حاکی از مرام‌ عدالت‌خواهانه حزب و اعتقاد به برابری همه شهروندان با هر دین و مذهب و قومیتی است‌. رنگ قرمز حاکی از اعتقاد حزب به اندیشه و نظم مبتنی بر عدالت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... است‌.

بیگدلی خاطرنشان کرد: رنگ سبز رنگ طبیعت، سمبل رشد، نظم، تازگی، صلح‌دوستی، آزادی، حاصلخیزی، باروری و رنگ مقدس همه ادیان و حاکی‌ از‌ توجه ویژه حزب به صلح‌، آزادی‌، دموکراسی، حفاظت از‌ محیط زیست و‌ احترام‌ به‌ ارزش‌های انسانی‌ است. همچنین رنگ سفید‌ حاکی از همراه‌ بودن با نور، خوبی‌ها، پاکی، خلوص و بکر بودن است. در کنار‌ هم قرار گرفتن‌ رنگ سبز و قرمز به مرام حزب جمهوریت‌ ایران اسلامی در‌ «عدالت‌خواهیِ» توام با «آزادی‌خواهی‌» و «دموکراسی‌خواهی» اشاره دارد‌. حزب جمهوریت بر این اعتقاد است که «عدالت‌خواهی»، «آزادی‌خواهی» و «دموکراسی‌‌خواهی» سه ضلع یک مثلث هستند و جداسازی این سه از هم معنای محصلی ندارد.

پس از اختلافاتی که در حزب اعتماد ملی بر سر نحوه تعامل با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ایجاد شد، برخی از اعضای شورای مرکزی این حزب با محوریت حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم مقام پیشین اعتماد ملی، اقدام به استعفا از حزب و تشکیل حزب منشعب از اعتماد ملی با نام جمهوریت کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نزدیک انتخابات شده و حزب ها یکی یکی مثل قارچ مجوز می گیرن!

    • street

      احزاب در ایران هیچ کارایی مثبتی متاسفانه در زندگی مردم ندارن .جز راهی برای کسب قدرت اعضای حزب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته

    • بدون نام

      به نظر من احزاب ودمکراسی در دنیای کنونی کابردی جز فریب انسانها ندارد بنظرم کشوری مثل ایران فقط به یک وطن پرست نیاز دارد تا با دستورات انقلابی برخی از مشکلات که میشود یک ماه حل کرد را ده ها سال به دستور دولت ویا تصویب قانون در مجلس نسپاریم و زندگی چند نسل را تباه نکنیم

    • بدون نام

      یک عده علاف دور هم جمع میشوند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج