جاباما
۸۸۸۸۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افشای نقش ولیعهد سعودی در کاخ سفید

براساس گزارش‌های رسانه‌ای پاکستان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نقش "محرمانه‌ای" را در داخل کاخ سفید ایفا کرده است.

خبرگزاری ایسنا: براساس گزارش‌های رسانه‌ای پاکستان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نقش "محرمانه‌ای" را در داخل کاخ سفید ایفا کرده است.

روزنامه پاکستانی "اکسپرس تریبون" گزارشی از صحنه گردانی و تلاش‌های پشت صحنه چند ماه قبل برای محقق شدن سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به آمریکا که به ادعای روزنامه "شاهانه" بوده، منتشر کرد.

این روزنامه به نقل از منابع نزدیک به تلاش‌های دیپلماتیک که برای فراهم سازی مقدمات این سفر تلاش کرده‌اند، نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نقش گسترده‌ای به منظور اصلاح روابط پرتنش آمریکا و پاکستان ایفا کرد.

این روزنامه می‌افزاید، عمران خان باید قدردان ولیعهد سعودی به دلیل تلاش‌های بی‌دریغش باشد که منجر به نشستی بین او و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شد.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود، چون نباید با رسانه‌ها مصاحبه کند، گفت، همان طور که دیدید این سفر به دلیل تلاش‌های دیپلماتیک گسترده از سوی صحنه گردان‌هایی در طول ماه‌های گذشته تنظیم شد.

این منبع که روزنامه او را از مقامات دولت پاکستان توصیف کرده، ادامه داد: محمد بن سلمان برای ترتیب دادن سفر عمران خان و دعوت از او برای رفتن به کاخ سفید از ارتباطات شخصی و دوستی‌اش با جارد کوشنر،‌ داماد ترامپ استفاده کرد.

به نوشته این روزنامه، این تلاش‌ها از دسامبر گذشته زمانی که ترامپ از عمران خان خواست برای تسهیل مذاکرات صلح افغانستان کمک کند، شروع شد.

این مقام مطلع می‌افزاید، عمران خان تلاش کرد تعامل مستقیمی با ترامپ داشته باشد تا برخی سوء تفاهمات ترامپ درباره پاکستان و نقشش در منطقه برطرف شوند.

وی ادامه داد: عمران خان تلاش کرد از کانال‌های غیرمتعارف برای ارتباط با دولت آمریکا استفاده کند و آن کانال ولیعهد سعودی بود که از ارتباطات قوی‌اش با داماد ترامپ استفاده کرد.

منابع به شخصیت‌های دیگری که تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته را تکمیل کردند نیز اشاره کردند که سناتور لیندسی گراهام که نزدیک به ترامپ است یکی از آنهاست.

این روزنامه می‌افزاید، گراهام در ژانویه به اسلام آباد سفر کرد و از دیدگاه عمران خان درباره مذاکرات صلح در افغانستان و وقایع منطقه خوشش آمد.

عمران خان شنبه با ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد و ترامپ گفت: آمریکا با اسلام آباد برای ایجاد راه‌های خروج از جنگ افغانستان همکاری می‌کند.

ترامپ افزود: امیدواریم طی روزهای آینده طالبان را به ازسرگیری مذاکرات ترغیب کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج