جاباما
۸۸۸۹۹۷
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

درخواست نشست شورای‌امنیت درباره خلیج‌فارس

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که کشورش خواهان برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع در منطقه خلیج فارس به منطقه جلوگیری از تشدید تنش‌ها در این منطقه است.

ایرنا: نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که کشورش خواهان برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع در منطقه خلیج فارس به منطقه جلوگیری از تشدید تنش‌ها در این منطقه است.

میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در سازمان ملل طرح امنیت گروهی پیشنهادی روسیه برای منطقه خلیج فارس را مطرح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در نظر داریم که یکی از نشست‌های شورای امنیت را به بررسی اوضاع خلیج فارس اختصاص دهیم تا امکان تشدید تنش‌ها در منطقه داده نشود و برعکس به رفع تنش‌ها پرداخت و در سطح سازمان ملل در مورد تلاش‌های منسجم برای تأمین امنیت و ثبات در این منطقه مهم و استراتژیک برای کل جامعه جهانی فکر کرد.

درخواست نشست شورای‌امنیت درباره خلیج‌فارس

بوگدانف گفت: به همین دلیل تاکید داریم که در تأمین امنیت این منطقه نقش بسیار مهم به کشورهای عضو شورای امنیت تعلق دارد.

گفتنی است اوضاع خلیج فارس و تنگه هرمز بر اثر حضور نیروهای خارجی بویژه آمریکا و انگلیس متشنج شده است.
عصر جمعه ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

وزارت خارجه روسیه ضمن حمایت از اقدام ایران، دیشب از طرح امنیت گروهی خود برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در خلیج فارس رونمایی کرد که در یکی از بخش‌های آن پیشنهاد شده است خط ویژه ارتباطی میان همسایگان در خلیج فارس ایجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترا خدا پدرسوخته بازی روس کمونیست نگاه کنید مسئولین ایران بیدار شوید تا روزی که روسیه دوست ماست ذلیل روزگار هستیم واقعی سیاستمداری و مسئولی که هدف و پدرسوختگی پوتین را از این مطلب نفهمد یا خیلی الاغ است یا مهره کمونیست است در ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هم دیر فهمیدی

    • قره داغی

      روسیه و آمریکا دولبه یک قیجی اند/ولبه روسیه تیزتراز لبه آمریکاست و هیچ کشوری ومردمی از آمریکا بالاخص از روسیه خیری ندیده

    • سهیل

      روسیه داره همون خواسته امریکا و انگلیس رو پیشمهاد میده .این بار با یه ادبیات دیگه...امنیت خلیج فارس و هرمز مربوط به ایران هست .والسلام

    • امیر هوشنگ توو های

      روسیه بهتره به ایده ه هاز ایران احترام بگذاره ۰ فکر نکند چون با ایران مراوده داره میتونه تعدی به حقوق ایران کنه ۰ و باید بدونه الان ایران خیلی قدرتمنده و مطلقا ره هیچ ابرقدرت قدیمی که الان هم ابر قدرت نیستند باج نمیده ۰ مسولان ایران هم به صراحت و مکرر و حتی به سازمان ملل بگن امنیت خلیج فارس با لیران است و هیچ کشو خارجی حق دخالت ندارد ۰ اگر ایران صداح بدونه و اجازه بده فقط کشورهای حاشیه خلیج فارس با نظارت لیران میتونن مشاکت کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج