جاباما
۸۸۹۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

سروش و شایان، چه فرقی با بیل و ایگواین دارند؟

در شرایطی که سروش رفیعی و شایان مصلح هرروز برای روشن شدن تکلیف خود به باشگاه پرسپولیس می‌روند اما در نقاط مختلف دنیا، بازیکنان مازاد تیم های اروپایی مشغول انجام تمرین و بازی هستند.

ورزش سه: در شرایطی که سروش رفیعی و شایان مصلح هرروز برای روشن شدن تکلیف خود به باشگاه پرسپولیس می‌روند اما در نقاط مختلف دنیا، بازیکنان مازاد تیم های اروپایی مشغول انجام تمرین و بازی هستند.

تور تابستانی تیم های بزرگ اروپایی در جریان است و تیم هایی چون منچستریونایتد، اینترمیلان، رئال مادرید، یوونتوس و... اردوهای آماده سازی و بازی های تدارکاتی خود را در نقاط مختلف دنیا از جنوب شرقی آسیا تا آمریکای شمالی برگزار می‌کنند.

بازی های چمپیونزکاپ این روزها با هیجان بسیار زیاد دنبال می‌شود و این فرصت برای تماشاگران کشورهای دیگر نیز به وجود آمده تا بتوانند نمایش ستاره های مطرح فوتبال دنیا را تماشا کنند.

اما نکته قابل توجه این بازی ها در ترکیبی است که مربیان انتخاب می‌کنند؛ ترکیبی متشکل از ستاره ها و البته بازیکنان مازادی که در برنامه فصل آینده کادرفنی تیم ها جایی ندارند!

از تورین ومادرید تا تهران آبی و قرمز

دقایقی قبل بازی یوونتوس و اینترمیلان در چارچوب همین بازی های چمپیونزکاپ با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

در این بازی آنتونیو کونته سرمربی آبی پوشان میلانی ایوان پریشیچ ستاره کروات خود را در حالی به صورت فیکس استفاده کرد که از مدت ها قبل او در لیست مازاد قرار داشت و حتی یک روز قبل نیز خبر پیشنهاد اینتر به منچستریونایتد برای معاوضه پریشیچ در رسانه های ایتالیایی تائید شده بود.

در تیم مقابل یعنی یوونتوس نیز اتفاق مشابه رخ داد. مائوریسیو ساری که بی نیازی خود نسبت به هیگواین را اعلام کرده، او را در این بازی دوستانه اما حیثیتی در ترکیب اصلی قرارداد تا این مهاجم آرژانتینی برای گلزنی تلاش کند.

این در حالی است که روزنامه های ایتالیایی همچون گاتزتا دلو اسپورت، توتواسپورت و... هرروز بخشی از صفحه خود را به قرارگیری این بازیکنان در لیست مازاد اختصاص می دهند اما باشگاه با نگهداری از سرمایه های خود، تلاش می کند تا آن ها را روی بورس نگه داشته و مشتری خوبی را برایشان پیدا کند.

باشگاه رئال مادرید نیز موضع تقریبا این چنینی با گرت بیل داشته است. اگرچه آن‌جا زیدان علیه ستاره ولزی مصاحبه کرد و او را در زمین هم قرار نداد اما بیل همچنان در اردو حضور دارد چرا که فلورنتینو پرز بر ارزش بیل در فوتبال جهان واقف است و می‌داند بازیکنی که روزگاری رکورد نقل و انتقالات دنیا را شکست، حالا پتانسیل ایجاد درامد برای باشگاه را دارد.

اما صدها کیلومتر آن طرف تر از استادیوم زیبای چین، در اردوی تیم سرخپوش و آبی پوش پایتخت ایران اتفاق کاملا متفاوتی رخ داده است. پس از این که کالدرون شایان مصلح و سروش رفیعی را در فهرست مازاد قرار داد، باشگاه خیلی سریع برای آن ها بلیت برگشت را گرفت و آن ها را به تهران فرستاد تا بحرانی جدید را برای خود ایجاد کند. استقلالی ها نیز چنین برخوردی را با چند بازیکن خود داشتند.

سروش و شایان، چه فرقی با بیل و ایگواین دارند؟

سروش و مصلح که طبیعتا از قرارگیری در لیست مازاد تیم قهرمان ناراضی هستند، چند بار به باشگاه مراجعت کرده و با خبرنگارانی مواجه شده اند که برای انجام کار روزانه خود در محل حضور دارند.

هر بار هم جملاتی از زبان این دو ستاره خوش اخلاق فوتبال ایران بیرون آمده که در مغایرت با گفتمان فوتبال و فوتبالیست های حرفه ای است؛ صحبت هایی آکنده از کنایه با ادبیاتی عموما اعتراضی که هر جمله اش منجر به تحریک بخشی از جامعه هواداری می شود و البته در این ماجرا نیز باید توجه داشت که تقصیرکار همان مدیری است که کار را به اینجا کشاند.

جای خالی سرمایه های باشگاه در تمرین و بازی

سروش رفیعی و شایان مصلح دارایی و ثروت باشگاه پرسپولیس محسوب می شوند. سروش بازیکنی است که مدیریت وقت سرخپوشان در جدال با تراکتورسازی او را به خدمت گرفت و مصلح ستاره ای است که پرسپولیس وی را از استقلال ربود و به عنوان پدیده لیگ یک جذب کرد.

اما حالا چه اثری از آن ستاره ها مانده؟ مدیریت پرسپولیس با تصمیمی عجولانه آن ها را در عرض چند ساعت به تهران بازگرداند، به طوری که صحبت های خداحافظی این دو در خودروی تاکسی کارتپه - استانبول ضبط شد و اولین جلسه با مدیریت نیز ساعاتی پس از اعلام خبر در تهران برگزار گردید!

باشگاه استقلال نیز با مهره های مازاد خود رفتاری این چنینی داشت. از جمله آن ها می‌توان به آرمین سهرابیان، روح الله باقری، فرشاد محمدی مهر و... اشاره کرد که بازیکنانی ارزشمند در فوتبال ایران محسوب می‌شوند.

سروش و شایان، چه فرقی با بیل و ایگواین دارند؟

روی دیگر اتفاقاتی که این روزها در تهران رخ دادند، به این شکل بود که پس از اعلام رسمی حضور رفیعی و مصلح در لیست مازاد، مدیریت سرخپوشان از آن ها می خواست که در تمرین بمانند و در بازی های دوستانه نیز شرکت کنند و کیفیت خود را ارائه دهند تا مشتری مناسب برایشان پیدا شود.

در این صورت پرسپولیس می توانست با فروش دو بازیکن فیکس خود (در لیگ هجدهم) درآمد قابل توجهی را کسب کند. اتفاق سودآوری که حالا عکس آن رخ داده و ایرج عرب باید با پرداخت پول به این دو بازیکن، با آن ها فسخ کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۴۴۴۴

      تیترو ببین تورو خدا خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ مضخرفه

      • بدون نام

        خخخخ مضخرفه

    • بهرام

      اینا پای راست بیل وایگواین هم نمیشن

    • امیر

      هیچ فرقی ندارن

    • بدون نام

      خخخخحخحخحخ هاهاهاهههیی چقد خندیدم ای خدا....

    • بدون نام

      خیلی مزخرفی ورزش سه.

    • بدون نام

      آدم خیلی باید داغون باشه اصلا فکرمقایسه کردن اینا به مغزش خطور کنه،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج