۸۸۹۰۴۰
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

لاریجانی: آموزشِ دانشگاه‌ها با اشتغال تناسب ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که جریان آموزش در دانشگاه‌ها متناسب با اشتغال موجود در جامعه نیست، گفت: بخش خصوصی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای را به سمت تحرک و پویایی سوق می دهد.

خانه ملت: علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در دیدار رییس و مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه تولید کشور برای به حرکت در آمدن به تکیه گاه نیاز دارد، افزود: موتور حرکت تولید کشور، آموزش فنی و حرفه‌ای است.

لاریجانی با اشاره به اینکه جریان آموزش در دانشگاه‌ها متناسب با اشتغال موجود در جامعه نیست، افزود: در سال رونق تولید، آموزش فنی و حرفه ای می‌تواند به اقتصاد کشور و تحرک چرخ های توسعه کمک کند.

لاریجانی: آموزشِ دانشگاه‌ها با اشتغال تناسب ندارد

رییس قوه مقننه با بیان اینکه تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای در برخی مناطق قدیمی بوده و با آموزش‌های امروز تناسبی ندارد، ادامه داد: شِبه دولتی اداره کردن سازمان فنی و حرفه‌ای به صلاح نیست و این سازمان باید درآمدزا باشد.

وی با تاکید بر اینکه سند آموزش فنی و حرفه‌ای باید برای استان‌ها با لحاظ شرایط آنها تدوین شود، تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه‌ای در استان‌های کمتر توسعه یافته، مردم را نجات داده و تاثیری حیاتی و تحول بخش بر اشتغال در این استان ها می گذارد و باید به این استان‌ها توجهی ویژه شود.

لاریجانی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با کمک دانشگاه‌ها گسترش یابد، افزود: این سازمان باید با دانشگاه‌ها قرارداد منعقد و از ظرفیت کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آنها استفاده کند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، باید ظرفیت‌های بخش‌های مختلف احصاء و از این ظرفیت‌ها برای رونق تولید در کشور استفاده شود.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه بخش خصوصی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای را زنده می‌کند و به سوی تحرک و پویایی سوق می دهد، تصریح کرد: باید افرادی که توسط این سازمان تعلیم داده می‌شوند به بازار کار نزدیک و جذب آن شوند.

لاریجانی مهارت آموزی افراد در دوران خدمت سربازی و همچنین آموزش مهارت کار به زندانیان را ضروری بر شمرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید درآمد خلق کند و برای این منظور از نگاه دولتی فاصله گرفته و نگرش توسعه‌ای پیدا کند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای در ابتدای این نشست، گزارشی از نحوه اقدامات این سازمان برای افزایش اشتغال در کشور و همچنین کیفی‌سازی آموزش های این سازمان ارائه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون که تازه متوجه شدی مدرک ها با کارها همخونی ندارد..مرد حسابی درتمام تاریخ ای مملکت مدارک با شغل ها سنخیت نداره و تو این جهل سال به اوج رسیده..اونوقت تو تازه متوجه شدی مهندس شیمی پشت باجه بانکها پول تحویل میدن ولیسانس مامایی طراح ساختمانه وطراح ساختمان بنگاه املاک داره وسلمونی ها مطب زدن حجامت میکنن ..قصاب ها جراحان فوق تخصصند ومیخچه بیرون میارن ودکه دارا کرسی مجلس اشغال میکنن وووووو تاثریا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت مجلس بیسواد از این بهتر نمیشه

      • مگه میشه شایدبشه

        حرف حق جواب نداره

    • ایثارگر

      اینو یک بچه دوساله هم میدونه غیب گفتی.

    • بدون نام

      کدوم اشتغال؟

    • بدون نام

      کدوم اشتغال؟ ما که جز بیکاری چیزی نمی بینیم.

    • بدون نام

      تا کی میخوای رییس مجلس باشی جون مادرت کار رو بده به کار بلد

    • الف دال

      خسته نباشید میزاشتین یه چهل سال دیگه میفهمیدی

    • بدون نام

      باید یه چند واحد پارتی بازی ماله مردم خوری رانت بازی.دلالی اضافه کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج