۸۸۹۱۲۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پوریا فیاضی: انتقاد کردن حق خبرنگار است

تیم ملی والیبال در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ به مقام پنجمی رسید و برخی از کارشناسان بر این باور بودند که آنها می‌توانستند به مقام بهتری نیز دست پیدا کنند.

فرهیختگان: تیم ملی والیبال در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ به مقام پنجمی رسید و برخی از کارشناسان بر این باور بودند که آنها می‌توانستند به مقام بهتری نیز دست پیدا کنند. در سوی دیگر در مردادماه رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ برای سروقامتان ایرانی در پیش است و بازیکنان از روز گذشته تمرینات خود را آغاز کرده‌اند تا شاید در روسیه بتوانند جواز حضور در المپیک را به دست آورند.

این مسابقات از ۱۸ مردادماه در سن پترزبورگ برگزار می‌شود و ایران باید با تیم‌های کوبا، مکزیک و روسیه باید به رقابت بپردازد. از این رو گفت‌وگویی با پوریا فیاضی، دریافت‌کننده تیم ملی ایران داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

کسب مقام پنجمی در لیگ ملت‌ها رضایتبخش بود؟

پس از ۵ دوره حضور در این رقابت‌ها فکر می‌کنم حضور در فینال و کسب مقام پنجمی گام بزرگی بود و نکات مثبتی در خود داشت. البته پس از مسابقات حرف و حدیث‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها به وجود آمد که انتظار آن را نداشتیم. بهتر بود این افراد به پیشواز ما بیایند به جای اینکه دنبال حاشیه‌سازی و مسائل شخصی بچه‌ها باشند. می‌دانم که سایر بازیکنان نیز از این موضوع ناراحت هستند.

منظورتان عدم بازگشت سعید معروف به ایران است؟

فرقی نمی‌کند؛ خودم هم مستقیم به ترکیه رفتم و فکر می‌کنم این موضوع به کسی ارتباطی ندارد چراکه در اوقات تعطیلی ما رخ داده است. این را می‌دانم که انتقاد کردن حق خبرنگاران و رسانه‌هاست اما توقع داریم وقتی با آنها روبه‌رو می‌شویم اول سلام کنند بعد بگویند فلانی کجاست و چرا فلانی را نمی‌بینیم.

به شخصه برای خبرنگاران احترام قائلم اما اگر قرار بر این رفتارها باشد ما نیز می‌توانیم به برخی از این خبرنگاران بگوییم شما سنگین‌ترین وسیله‌ای که بلند می‌کنید میکروفن است، هر زمان توانستید هر روز وزنه ۱۰۰کیلویی بزنید بعدا انتقاد کنید. اما درنهایت من و خیلی‌های دیگر به خودمان اجازه نمی‌دهیم این‌گونه پاسخ برخی را بدهیم.

به هر حال والیبال توقعات را بالا برده است... .

قبول دارم که در دو بازی‌ای که در آمریکا انجام دادیم خوب نبودیم اما به هر حال مقابل قهرمان المپیک و جهان بازی کردیم. در ورزش‌های توپی و تیمی ما تا به حال نتوانستیم چنین توفیق‌هایی به دست آوریم. واقعیت این است ما هم دوست داشتیم مقام بهتری کسب کنیم و عذرخواهی می‌کنم اگر مدال کسب نکردیم. مقابل لهستان با استرس بازی کردیم و شخصا سعی می‌کنم در تورنمنت‌های بعدی بهتر باشم.

در مسابقات آمریکا به نظر می‌رسید چندان سر حال نبودید؟

تیم ما در دور گروهی بیشترین صدر‌نشینی را داشت و بهتر است منطقی به موضوعات نگاه کنیم. ما نسبت به رقبای خود مشکلات زیادی داریم که می‌توان به پویایی لیگ‌های داخلی آنها اشاره کرد. علاوه‌بر این مصدومیت‌های بازیکنان زیاد بود، باور کنید خیلی دوست داشتیم مدال بگیریم اما لهستان مقابل ما فوق‌العاده ظاهر شد و مقابل برزیل هم اگر داور امتیاز را به آنها نمی‌داد ورق بر می‌گشت و ما پیروز میدان بودیم.

مجموعا در لیگ ملت‌ها عملکرد خوبی داشتی. خودت هم احساس رضایت داری؟

صادقانه بگویم که در دور مقدماتی از عملکردم راضی بودم اما در نیمه‌نهایی خیر. مصدومیت داشتم و نتوانستم آن‌طور که باید تمرین کنم اما دوست داشتم بازی کنم و خدا را شکر که موفق شدم.

امسال شما هم به جمع لژیونرها اضافه می‌شوید. چه شد لهستان را انتخاب کردید؟

بله، قراردادم را خیلی وقت است امضا کرده‌ام. با دوستان زیادی مشورت کردم و دوست داشتم تجربه بازی در خارج از ایران را هم داشته باشم و فکر می‌کنم زمان آن فرارسیده است.

فدراسیون والیبال نیز جزء فدراسیون‌هایی است که با سرپرست اداره می‌شود، در حالی که تورنمنت‌های زیادی پیش رو دارید و بعید است انتخابات تا 2 ماه آینده برگزار شود. مشکلی از این حیث نداشتید؟

فدراسیون تمام تلاش خود را کرد تا بهترین موقعیت را برای تیم ایجاد کند. داوری هم همین‌طور، البته من با او تا پیش از مسابقات اصلا برخورد نداشتم اما انسان خیلی مثبتی است. تعاریفم به این دلیل نیست که او هم‌اکنون در مقام سرپرست قرار دارد بلکه به نظرم واقعا تلاش خود را انجام داده است.

کاندیدای ریاست به‌زودی ثبت‌نام خواهند کرد و به گفته داورزنی نگرانی درباره آینده والیبال وجود ندارد، فکر می‌کنی همین‌قدر شرایط مساعد است؟

بله، خدا را شکر شرایط والیبال مساعد است. درباره انتخابات نظری نمی‌توانم بدهم چراکه مسائل اداری است و به ما مربوط نمی‌شود اما امیدواریم شرایط به حالت نرمال برگردد.

کمتر از یک ماه دیگر باید برای تورنمنت روسیه و بازی‌های انتخابی المپیک 2020 اعزام شوید، در سن پترزبورگ می‌توانید کار را یکسره کنید یا کار به دی ماه و مسابقات انتخابی قاره‌ای کشیده خواهد شد؟

فکر نمی‌کنم در روسیه کار یکسره شود. به قول عده‌ای از کارشناسان که اعتقاد داشتند ما با تیم دوم در لیگ ملت‌ها حضور پیدا کرده‌ایم، دیدند که روسیه هم با تیم دومش توانست موفقیت کسب کند. تمرینات را از روز گشته شروع کرده‌ایم. نمی‌خواهیم توقعات را از خودمان بالا ببریم. اگر شد در روسیه حضور در المپیک را قطعی می‌کنیم اما واقعیت این است که شانس زیادی در این تورنمنت برای خودمان قائل نیستیم. در مسابقات قاره‌ای کار راحت‌تری داریم و ان‌شاءالله جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ را دی ماه به دست خواهیم آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج