جاباما
۸۸۹۱۴۸
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

فلاحت‌پیشه: ریاض دنبال چالش با ایران نیست

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قیمت ارز گفت: پایین آمدن قیمت دلار یک علامت مثبت در سیاست کشور است و حال این وظیفه دولتمردان است که این فضا را حفظ و اقتصاد را سامان بخشند زیرا پاشنه آشیل همین مسائل اقتصادی است.

خبرگزاری ایلنا: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قیمت ارز گفت: پایین آمدن قیمت دلار یک علامت مثبت در سیاست کشور است و حال این وظیفه دولتمردان است که این فضا را حفظ و اقتصاد را سامان بخشند زیرا پاشنه آشیل همین مسائل اقتصادی است.

حشمت الله فلاحت‌پیشه درباره اتفاقات رخ داده طی چند وقت اخیر و تاثیر آن بر فضای کشور بیان کرد: معتقدم ایالات متحده ابزار تازه‌ای علیه کشورمان ندارد، یعنی به عبارتی دیگر تمام ابزارهای تحریمی را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته و همین امر باعث سردرگمی آمریکا در واکنش به ایران شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران در برابر تحریم‌ها مقاومت کرد و نتیجه‌اش را دید، امروز جمهوری اسلامی ایران دست برتر را دارد.

وی خاطرنشان کرد: کاری که آمریکایی‌ها کردند این بود که سعی کردند از حوزه نظامی وارد شوند و می‌خواستند قدرت نظامی خود را به رخ بکشند، منتها در این زمینه با سقوط پهپادشان، ایالات متحده عملاً نشان داد که تعادل قدرت به سود آنان نیست.

نماینده مردم اسلام آبادغرب با بیان اینکه در حال حاضر ایالات متحده سعی دارد اهداف خودش را در قالب جنگ روانی پیش ببرد، اظهار داشت: آمریکا سعی می‌کند با گسترش بحران‌ها و دامن زدن به این اختلاف‌ها علیه ایران از دیگر کشورها یارگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی آمریکا این است که دشمنی کشورهای همسایه را با ایران گسترش دهد تا بتواند یارگیری کند، اما راهکار آمریکایی‌ها برای ایجاد یک ائتلاف علیه جمهوری اسلامی ایران در منطقه با واکنش منفی روبرو شد.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: شاهد بودیم در منطقه حتی کشورهای عربستان و امارات متحده عربی از فرسایشی شدن بحران نگران هستند بنابراین چراغ سبز برای ایران ارسال کردند و دیگر حاضر نشدند وارد چالش‌های تازه طی چند ماه اخیر علیه ایران شوند.

وی یاد آور شد: در عرصه جهانی هم آمریکایی‌ها این تنهایی را احساس کردند فقط در این بین رابطه سنتی ایالات متحده و انگلستان باعث شد بریتانیا به چاه آمریکا بیفتد ،بنابراین راهزنی دریایی را شروع کرد و در دام سیاست شکست خورده آمریکا افتاد و امروز هم به دنبال برون رفت از بحران هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مقام‌های انگلیسی بعد از آنکه نفتکش آنها به دلیل تخلفاتی که انجام داده بود به سواحل ایران هدایت شد، دچار سردرگمی شد.

وی تاکید کرد: معتقدم شرایط به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها به دنبال یک برون‌رفت هستند و با توجه به ویژگی خاص ترامپ، آمریکایی‌ها احساس می‌کنند در آستانه یک شکست جدی قرار دارند بنابراین به دنبال یک راه‌حل برای خارج شدن هستند به همین دلیل است که باز هم مذاکره بدون قید و شرط را مطرح و شروط ۱۲ گانه را کنار می‌گذارند.

فلاحت‌پیشه عنوان کرد: اعتقادم بر این است که در شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران توانسته یک معادله را به سود خودش رقم بزند، البته باید منتظر بمانیم تا سازوکارهای بین‌المللی به جریان بیفتد. آمریکایی‌ها حتما استقبال می‌کنند زیرا به دنبال تنش‌زدایی با ایران هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره این که طی روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت دلار بودیم که به تبع آن برخی از اقلام قیمت‌شان کاهش پیدا کرد این امر چه تاثیری بر امنیت کشور و امنیت روانی جامعه می‌گذارد، گفت: افزایش قیمت دلار و ایجاد التهاب در اقتصاد کشور و گرانی، بخش‌هایی از سیاست ما را تحت تأثیر قرار داده است آمریکایی‌ها امروز تئوری فشار حداکثری و ایجاد جنگ روانی بر علیه ایران را مطرح می‌کنند اما شکست خوردند.

وی تاکید کرد: اتفاقی که افتاده است این است که ارز در مسیر کاهش قرار گرفته و این نشان‌دهنده آن است که عملکرد دولت و مملکت خوب بوده است و امروز با توجه به این کاهش ما دست برتر و داریم و این نشان می‌دهد مقاومت ما در برابر این فضای جنگ روانی و عملیات اقتصادی بسیار موثر بوده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حالا که دلار کاهش پیدا کرده مدیران برای مقابله با گرانی خودشان را نشان دهند، گفت: کاهش قیمت دلار یک علامت مثبت در سیاست کشور است این علامت باید خودش را در حوزه‌های دیگر و سایر مایحتاج مردم نشان دهد و تبدیل به یک امر صرفاً سیاسی نشود.

وی تاکید کرد کاهش دلار از لحاظ معادلات سیاسی به سود کشور است اما در جنبه اقتصادی مدیریت دولت را باید ببینیم و باید زمینه را برای رفع مشکلات اقتصادی فراهم کنیم پاشنه آشیل طرفداران جنگ روانی علیه ایران، سامان دادن بازار و اقتصاد کشور است ما باید این معضل را از میان برداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چالش ایران شماها هستید

    • سلامی

      ما که هستیم !

    • بدون نام

      خوش بحالت سرخوشی وضع حقوقت خوبه.مشگلی نداری

    • بدون نام

      البته اگر ما نباشیم!،!!.

    • بدون نام

      بی سواد

    • بدون نام

      مشکل. نو کیسه هایی امثال شماست.

    • بدون نام

      خواستی مصاحبه کنی ، با این حرفهای تکراری وقت مردم گرفتی . آدم بی خودی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج