جاباما
۸۸۹۲۸۸
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

بعیدی‌نژاد:

تخلفات کشتیِ انگلیسی به اطلاع آیمو رسید

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس گفت: امروز طی یادداشتی اطلاعات جزئی از تخلفات کشتی انگلیسی استنا ایمپرو در تنگه ی هرمز به سازمان بین المللی دریانوردی ارائه گردید.

ایرنا: حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس گفت: امروز طی یادداشتی اطلاعات جزئی از تخلفات کشتی انگلیسی استنا ایمپرو در تنگه ی هرمز به سازمان بین المللی دریانوردی ارائه گردید.

وی روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر افزود: این کشتی بعد از برخورد با یک لنج در منطقه، با ورود به تنگه‌ی هرمز از مسیر خروجی و خاموش کردن سیستم ارتباطی، مقررات دریانوردی در منطقه را به مخاطره انداخت.

دولت انگلیس ۱۳ تیرماه امسال یک فروند نفتکش حامل محموله نفت ایران (گریس یک) را در آب راه بین المللی جبل الطارق به عنوان اقدامی مغایر با اصول حقوقی ناظر بر روابط بین الملل و در راستای جلب رضایت دولت ترامپ توقیف کرده و خدمه این نفتکش همچنان در بازداشت بسر می‌برند.

تخلفات کشتیِ انگلیسی به اطلاع آیمو رسید

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم جمعه گذشته اعلام کرد، کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپرو - stena impero» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

جرمی هانت وزیر امور خارجه اسبق انگلیس اقدام ایران را غیرقانونی خوانده و خواستار آزادی فوری کشتی و ۲۳ خدمه آن شده است. او همچنین از طرح ایجاد ائتلاف دریایی اروپا در منطقه خلیج فارس خبر داد که مأموریت حفاظت از کشتی‌های تجاری در این منطقه را برعهده خواهند گرفت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران سه شنبه گذشته در حساب توییتری خود نوشت: توقیف (نفتکش حامل) نفت ایران توسط دولت ترزا می و به فرمان ایالات متحده، به زبان ساده و روشن، دزدی دریایی است.

وی ادامه داد: نخست‌وزیر شدن همتای سابقم بوریس جانسون را تبریک می‌گویم. ایران به دنبال تقابل نیست. ولی ما در خلیج فارس، ۱۵۰۰ مایل ساحل داریم. این آب‌های ما است و از آن محافظت خواهیم کرد.

همچنین دومینیک راب وزیر امورخارجه جدید انگلیس در اولین اظهارنظر خود، تحولات اخیر در روابط ایران و انگلیس را بسیار حساس خواند و گفت در این باره مشورت کاملی خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس قلی

      خخخخخخخخخ
      شما که راست میگین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج